دفع بیش از ۱۶۰ میلیون حمله اینترنتی توسط AiProtection ایسوس

نرم افزار امنیتی شبکه ایسوس که در محصولات تحت شبکه این شرکت مانند روترها و مودم ها وجود دارد، در نیم سال نخست سال ۲۰۱۶ بیش از ۵ میلیون حمله مستقیم تحت اینترنت و بالغ بر ۱۵۵ میلیون تهدید مخفی در سایت های آلوده را دفع کرده است. این رقم چیزی حدود دفع ۱.۵ تهدید در روز برای دستگاه های دارای ویژگی AiProtection است.

موبنا – AiProtection یک نرم افزار بر پایه روترها و مودم های ایسوس است که به منظور بالابردن سطح امنیت در شبکه و اینترنت از طرف ایسوس به عنوان یک پکیج ارزش افزوده به رایگان ارائه می شود. این مجموعه با پشتیباتی از کمپانی Trend Micro™ (نخستین کمپانی متخصص در زمینه فناوری های ضد نفوذ در رده تجاری) گسترش داده می شود. از ویژگی های AiProtection بررسی، جلوگیری و مسدود سازی تهدید هایی است که ممکن است در هر یک از تجهیزات متصل به شبکه های خانگی از کامپیوترها گرفته تا دستگاه هایی که امکان نصب آنتی ویروس روی آنها وجود ندارد ( مانند اینترنت اشیا) رخ دهد. تهدیدهایی که ممکن است اطلاعات شخصی و محرمانه را به سایت ها و مجموعه های آلوده ارسال کند.
امروزه اینترنت اشیا (IoT) یکی از نقاط کانونی و هدف سایت های آلوده و هکرها است و در صورت اعمال نفوذ غیر مجاز به آنها، ممکن است عواقب جبران ناپذیری برای کل شبکه در پی داشته باشد. تهدید های اینترنتی از حالت رایج خود یعنی ویروسها و بد افزار ها به سمت حملات مدرن تر مانند باج افزارها، صحفحات تقلبی (Phishing) و حملات سازمان یافته اینترنتی سوق پیدا کرده است. AiProtection می تواند محیطی امن برای فناوری های متنی رده تجاری ایجاد کند و به طور خودکار از حملات وب سایت های آلوده جلوگیری کرده و ارتباط بین دستگاه های آلوده را با سرورهای آلوده قطع و امنیت را در شبکه تضمین کند.

aiprotection-2
فناوری های رده تجاری

AiProtection ایسوس شامل سیستم پیشگیری از نفوذ (IPS) رده تجاری است. این ویژگی یک موتور بازرسی عمیق بسته (DPI) در شبکه است و تمام بسته هایی که به شبکه خانگی وارد یا از آن خارج می شود را بررسی کرده و هر گونه تهدید زیرساختی شبکه را بدون در نظر گرفتن ماهیت دستگاه میزبان، محدود و تحت نظر قرار می دهد.
AiProtection به طور خودکار بروزرسانی می شود، به همین دلیل کاربر نیازی به چک کردن وضعیت دستگاه نخواهد داشت. در نیم سال نخست ۲۰۱۶، با آنالیز AiProtection ایسوس مشخص شد که بیش از ۵ میلیون حمله مستقیم تحت اینترنت توسط AiProtection دفع گردید و بالغ بر ۱۵۵ میلیون تهدید مخفی در سایت های آلوده نیز خنثی شد که این اعداد به طور میانگین بیانگر ۱.۵ تهدید اینترنتی در روز برای هر یک از دستگاه های فعال ایسوس بوده است.

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا