جمع آوری دامگاه هوایی در تالاب مره قم

به گزارش خبرگزاری مهر محمدرضا عابدی با اشاره به جمع آوری یک دامگاه هوایی در تالاب مره قم گفت: این دامگاه که به صورت کاملا حرفه ای در این تالاب ارزشمند نصب شده بود، حدود ۱۵۰ مترمربع وسعت و بیش از یک کیلومتر مربع را تحت پوشش قرار داده بود. وی با بیان اینکه با …

به گزارش خبرگزاری مهر محمدرضا عابدی با اشاره به جمع آوری یک دامگاه هوایی در تالاب مره قم گفت: این دامگاه که به صورت کاملا حرفه ای در این تالاب ارزشمند نصب شده بود، حدود ۱۵۰ مترمربع وسعت و بیش از یک کیلومتر مربع را تحت پوشش قرار داده بود.

وی با بیان اینکه با توجه به قرائن و شواهد موجود، متخلفان به دنبال ایجاد دامگاه های دیگری در تالاب بودند، اظهار داشت: این دامگاه پس از بررسی وضعیت، با مشارکت یگان حفاظت محیط زیست برای شناسایی متخلفان تحت نظر قرار گرفت، اما با توجه به عدم مراجعه متخلفان، این تور جمع آوری شد.

رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه متاسفانه در این دامگاه، سه قطعه پرنده شامل دو قطعه خوتکا و یک قطعه سرسبز به دام افتاده و تلف شده بودند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این دامگاه هوایی، تمامی مسیرهای دامگذاری متخلفان در این منطقه تخریب شد.

وی در پایان با بیان اینکه این دومین دامگاه هوایی پس از تالاب بهشت معصومه(س) است که شناسایی و جمع آوری شده است، تصریح کرد: با توجه به شرایط زیستگاهی مناسب در تالاب های ارزشمند استان قم، باید ضریب امنیتی این تالاب ها با ارتقاء سطح حفاظتی و ثبت در کنوانسیون رامسر افزایش یافته و اعتبارات لازم در این جهت تخصیص یابد.
۱۸۴/

دکمه بازگشت به بالا