خسارت طوفان در مازندران

علی اصغر احمدی  اظهارداشت: براثر سیل و طوفان دو روز گذشته به واحدهای مسکونی و مزارع و باغات شهرستان های جویبار، سیمرغ، ساری و بهشهر خسارت های زیادی وارد کرد. وی اضافه کرد: طوفان شدید باعث برداشتن شدن سقف تعداد زیادی از واحدهای مسکونی در مناطق روستایی این شهرستان ها شده به طوری که با …

علی اصغر احمدی  اظهارداشت: براثر سیل و طوفان دو روز گذشته به واحدهای مسکونی و مزارع و باغات شهرستان های جویبار، سیمرغ، ساری و بهشهر خسارت های زیادی وارد کرد.

وی اضافه کرد: طوفان شدید باعث برداشتن شدن سقف تعداد زیادی از واحدهای مسکونی در مناطق روستایی این شهرستان ها شده به طوری که با همکاری مدیریت بحران و جمعیت هلال احمر برای مسقف شدن موقت مسکن در این روستاییان از روکش پلاستیکی استفاده شد.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: به دلیل پراکندگی روستاهای خسارت دیده ناشی ازسیل و طوفان در شهرستان های جویبار، ساری، سیمرغ و نکا توزیع روکش پلاستیکی برای مسقف کردن خانه های روستاییان ادامه دارد.

وی به دلیل پراکندگی و آمار بالای روستاهای خسارت دیده ناشی از باران و طوفان اواخر هفته گذشته در مازندران از ارائه تعداد واحدهای مسکونی روستایی خودداری کرده و ارایه آمار را به بررسی میدانی کارشناسان موکول کرد.

احمدی اضافه کرد:علاوه بر آن بارش شدید باران و وقوع سیلاب در این استان به مزارع کشاورزی و سردرختی کشاورزان نیز خسارت وارد کرده که برآورد ریالی آن پس از بررسی میدانی در اختیار افکار عمومی قرار می گیرد.

به گفته وی با بهبود وضعیت نسبی هوای استان طبق گزارش هواشناسی خدمات رسانی به روستاییان خسارت دیده وارد مرحله جدیدی شده که مهمترین اقدام نیز مسقف کردن خانه های خسارت دیده است.

* طوفان ۱۲۰واحد مسکونی شهرستان سیمرغ مازندران را تخریب کرد

فرماندار شهرستان سیمرغ گفت: طوفان و بارش شدید باران پنجشنبه شب گذشته منجر به تخریب ۱۰۰ واحد مسکونی روستایی و ۲۰ واحد مسکونی شهری این شهرستان شد.

شهرستان سیمرغ آذر سال ۱۳۹۱ با جدا شدن بخش کیاکلا از توابع قائمشهر تشکیل شد و این شهرستان دارای دو بخش تالارپی و مرکزی و ۲۷ روستاست.

فرج الله یدالله پور روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: براثر طوفان شامگاه ۱۶ مهرماه سقف ها و دیوارهای واحدهای مسکونی فرو ریخت و سقف یک واحد آموزشی، پوشش سقف دو فقره چاه آب شهری تخریب، سوختگی چند ترانس و تابلوی برق شهری را به همراه داشت.

فرماندار سیمرغ به آبگرفتگی چهار باب ساختمان اداری به عنوان بخش دیگری از خسارت های وارده به شهرستان نام برد و گفت : براثر باد شدید بخشی از محصول مرکبات سه هزار هکتار از باغات سیمرغ ازبین رفت.

وی همچنین به ریزش و از بین رفتن نیمی از محصول خرمالوی پنج هکتار از اراضی کشاورزی سیمرغ براثر طوفان اخیر اشاره کرد و افزود: تخریب فضای سبز شهری، پارک شهری، تابلوهای تبلیغاتی و کانال هدایت آب های سطحی شهری بخشی از خسارت های وارده به شهرستان است .
به گفته یدالله پور با تلاش های صورت گرفته قطعی برق مناطق شهری و روستایی شهرستان سیمرغ رفع شد.

فرماندار سیمرغ در خصوص میزان خسارت طوفان در این شهرستان گفت: بررسی برای برآورد خسارت های وارده ادامه دارد که متعاقبا میزان خسارت اعلام می شود.

میانگین سرعت طوفان اخیر در مازندران ۸۵ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت بود و خسارت هایی را به واحدهای مسکونی و بخش کشاورزی استان وارد کرد.

استان مازندران دارای ۲۲ شهرستان و بیش از سه هزار روستاست که سه میلیون و ۱۴۰ هزار جمعیت در این مناطق سکونت دارند و عمده محصول سردرختی در این استان در فصل مهر مرکبات و انار است که برداشت آن از یک هفته گذشته شروع شد.

در نیمه نخست سال جاری سیل افزون دو هزار میلیارد ریال به مازندران خسارت زد.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا