اعتراف دزدان حرفه‌ای به ربودن و آزار زنان

چندی پیش زنی با مراجعه به ماموران پلیس آبادان، از اقدامات مجرمانه اعضای این باند شکایت کرد. او گفت: برای رفتن به خانه منتظر تاکسی بودم که پرایدی که در ظاهر مسافربر بود، مقابلم توقف کرد. روی صندلی جلو نشستم و پس از مسافتی، مردی که در صندلی عقب خوابیده بود، بلند شد و با …

چندی پیش زنی با مراجعه به ماموران پلیس آبادان، از اقدامات مجرمانه اعضای این باند شکایت کرد. او گفت: برای رفتن به خانه منتظر تاکسی بودم که پرایدی که در ظاهر مسافربر بود، مقابلم توقف کرد. روی صندلی جلو نشستم و پس از مسافتی، مردی که در صندلی عقب خوابیده بود، بلند شد و با چاقو مرا تهدید کرد تا کیفم را به او بدهم. برای حفظ جانم در برابر سارقان مقاومت نکردم اما آنها فقط به دنبال سرقت نبودند و در محلی خلوت خودرو را متوقف و به من تعرض کردند. پس از این شکایت، تیمی از ماموران پلیس با دستور دادستان آبادان تحقیقات برای دستگیری متجاوزان را آغاز کردند. همزمان چند شکایت مشابه دیگر نیز مطرح شد.

کارآگاهان در بررسی دقیق تر ماجرا دریافتند تمام سرقت ها و آزار و اذیت شاکیان توسط اعضای یک باند چهارنفره انجام می شود. با انجام تحقیقات و بررسی سرنخ های موجود، ماموران توانستند هویت متهمان را شناسایی کنند. ماموران با به دست آوردن نشانی و مشخصات اعضای این باند ـ که از متهمان سابقه دار آبادان بودند ـ و پس از هماهنگی قضایی، چهار عضو این باند را دستگیر کردند.

سارقان پس از دستگیری، توسط شاکیان شناسایی شدند و در بازجویی های مقدماتی به ارتکاب هفت فقره سرقت به عنف در آبادان و شیراز اعتراف کردند.

دادستان شهرستان آبادان درباره نحوه سرقت اعضای این باند مخوف گفت: تاکنون در شهرستان آبادان چهارفقره شکایت در مورد این پرونده مطرح شده و نحوه کار سارقان در هر چهار پرونده به یک شکل بوده است.

قاضی شیرعلیزاده ادامه داد: چهار نفر از اعضای این باند دستگیر شده اند که دو نفر از آنها اعضای اصلی بوده و در تمام سرقت ها و آزار و اذیت ها نقش داشته اند.

وی همچنین درباره پیگیری پرونده گفت: تحقیقات درباره احتمال ارتکاب جرایم مشابه توسط اعضای این باند در شهرهای اطراف ادامه دارد و پس از تکمیل تحقیقات، پرونده به دادگاه می رود.

دادستان شهرستان آبادان با توصیه به شهروندان آبادانی بویژه زنان در خصوص رعایت موارد ایمنی هنگام تردد در شهر گفت: از تمام شهروندان بخصوص بانوان درخواست می کنم در همه حالت جوانب احتیاط را رعایت کنند و سوار خودروهای شخصی نشوند. برای تردد از تاکسی های درون شهری یا آژانس و سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنند. همچنین اگر با مورد مشکوکی مواجه شدند بسرعت با نیروی انتظامی تماس بگیرند. وی تاکید کرد: دستگاه قضایی با قاطعیت با افرادی که امنیت عمومی و شهروندان را به خطر می اندازند برخورد می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا