اجرای طرح خدمات اجباری در سال جاری

محمد محرابی در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به طرح خدمات اجباری گفت: زمانی که در هر کشوری اپراتور بخش خصوصی وارد فعالیت می‌شود، معمولا در مناطق روستایی و کم جمعیت که بازگشت سرمایه‌گذاری در آن‌ها کمتر است وارد نمی‌شود، با توجه به این موضوع قرار است در طرحی این موضوع در قالب این خدمات مورد بررسی و تشریح قرار بگیرد.
وی افزود: با این کار کسانی که وارد سرمایه‌گذاری شده و یا به‌عنوان اپراتور بخش خصوصی فعالیت می‌کنند باید در مناطق روستایی و کم جمعیت که بازگشت سرمایه‌گذاری در آن‌ها کمتر است نیز وارد شده و با سرویس‌دهی فعالیت کنند. این موضوع به کار تحقیقاتی نیاز دارد و برون‌سپاری می‌شود تا بتوانیم مکانیزم آن را برای دولت تعریف کنیم.
محرابی ادامه داد: در خدمت اجباری ما طبق پروانه پول را از اپراتور بخش خصوصی دریافت می‌کنیم اما نحوه هزینه‌کرد و مکانیزم آن باید در مکان‌های محرومی که نیاز دارند، مشخص شود که این موضوع باید در قانون مشخص شود و مجوز قانونی آن دیده شود تا زمانی که این پول از اپراتور بخش خصوصی دریافت شد، بدانیم که بر چه اساسی باید این پول هزینه شود.

خروج از نسخه موبایل