ضرورت ایجاد شبکه ملی و بومی اطلاعات

به گزارش خبرنگار موبنا، “غلامحسین محسنی اژه ای” روز یکشنبه در آیین معارفه رییس کل جدید دادگستری استان البرز و تودیع رییس کل پیشین، گفت: وقتی شبکه ملی اطلاعات به وجود نیامده و بومی سازی نشده یک خبر دروغ کشور را بر هم می ریزد.
وی با تاکید بر اینکه برخی دستگاه ها نیز نتوانسته اند به وظیفه خود عمل کنند، اظهار داشت: به مرکز اطلاعات و فناوری ملی و بومی نیاز داریم تا شاهد اینگونه شایعه سازی و دروغ پراکنی ها نباشیم.
محسنی اژه ای خاطرنشان کرد: وقتی جرمی واقع می شود مسوولیت آن بر دوش قوه قضاییه سرازیر می شود؛ گر چه نمی خواهم توپ را به زمین دیگران بیندازم و شانه از زیر بار مسوولیت خالی کنم.
سخنگوی قوه قضاییه با تاکید بر اینکه مساله قضا امری خطیر و حساس است که حساسیت های آن امروز افزایش نیز یافته است، اظهار داشت: امروز توقع و انتظار بیشتری از دستگاه قضا در کشور به وجود آمده است؛ مردم، مسوولان و مدیران توقع بالایی از دستگاه قضایی دارند که کار ما را دشوارتر کرده است.
معاون اول قوه قضاییه همچنین افزود: اگر کسی ضعیف بوده و عملکرد خوبی نداشته باشد، انتظاری نیز از او نیست و افزایش توقعات از قوه قضاییه به این دلیل است که این دستگاه به لحاظ جایگاه، اقتدار و عملکرد به دنبال تحقق عدالت با همه قدرت بوده است، در عین اینکه وجود برخی نواقض و مشکلات را رد نمی کنیم.
وی با تاکید بر اینکه امروز دستگاه قضا باید سرریز نواقض و ضعف های سایر دستگاه های عمومی و خصوصی را نیز بر دوش بکشد، گفت: وقتی دستگاه های نظارتی کار خود را به درستی انجام دهند بسیاری از جرایم واقع نمی شود و دستگاه قضایی نیز مجبور نخواهد بود که وارد شود.
محسنی اژه ای ادامه داد: اگر گلوگاه های فساد در مرحله اول گرفته می شد و دستگاه های نظارتی کار خود را انجام می دادند، شاهد بسیاری از مفاسد اقتصادی نبودیم.
وی تصریح کرد: اگر گله هایی از سوی مسوولان در خصوص تجاوز به منابع طبیعی می بینیم به دلیل این است که بسیاری از دستگاه هایی که باید درست به وظایف خود عمل کنند، اینگونه عمل نمی کنند و بار مسوولیت بر دوش قوه قضاییه سرازیر می شود.
سخنگوی قوه قضاییه همچنین گفت: وقتی طرح تفصیلی برای شهرها و روستاها نوشته نمی شود، حریم ها مشخص نیست، مرجع صدور پروانه و تغییر کاربری به درستی معلوم نیست، حریم رودخانه ها تعیین نمی شود، مشکلاتی به وجود می آید که همه به سوی دستگاه قضا سرریز می شود.
وی ادامه داد: جنگل ها تخریب می شود، کسی که باید هشدارهای اولیه را بدهد اگر این کار را نکند، درخت ها قطع می شود و همه از نیروی انتظامی و قوه قضاییه انتظار دارند که با آن مقابله کند.
محسنی اژه ای همدلی و همزبانی را تنها راه حل مشکلات کشور به وی‍ژه استان البرز دانست و گفت: باید با همفکری و همدلی گام های بلندتر و مثبت تری برداریم.
معاون اول قوه قضاییه ملت بزرگ ایران را مستحق آرامش، پیشرفت و آسایش دانست و گفت: هر چه بیشتر برای خدمت به این مردم تلاش کنیم باز هم جا دارد، باید فرصت ها را مغتنم بشماریم زیرا مسوولیت فرصتی در دست ما است و استفاده بهتر از آن وظیفه همه ما محسوب می شود.
وی با تاکید بر اینکه مردم استان البرز آرام، با شغل، فرهنگ و روابط صحیح اجتماعی هستند، گفت: مدیران ما در همه قسمت های کشور تکلیف مدار هستند. مدیریت در دستگاه قضا بسیار سخت تر از دیگر مدیریت ها است. مدیران قضایی باید بر روند اداری و قضایی به طور توام نظارت داشته باشند.

وی در ادامه خواستار نظارت دقیق رییس کل دادگستری استان بر فعالیت های دستگاه قضا در این استان شد و گفت: در برخورد با متخلفان نباید کوتاهی شود. در داخل سیستم قضایی نیز باید دقت شود که تخلفی صورت نگرفته و آبروی دستگاه حفظ شود.
محسنی اژه ای خاطرنشان کرد: مدیران قضایی باید وقت بیشتری برای مجموعه خود بگذارند، استان البرز با ۲ و نیم میلیون جمعیت ۲۵۰ قاضی و کادر قضایی دارد، ما سعی می کنیم که کمک کنیم اما بطور قطعی باید جدیت بیشتری به خرج داد.
۱۲۹/

خروج از نسخه موبایل