جدا کردن مادر از فرزندش توسط سگها

به گزارش پارسینه؛ «منصور درویشی»، منطقه‌ی لرستان، اظهار کرد: به‌دنبال تماس تلفنی یکی از اهالی دهستان دربند با اداره‌ی حفاظت محیط‌زیست این شهرستان، حضور یک رأس بره میش وحشی سرگردان را گزارش شد که مأموران اجرایی یگان حفاظت محیط‌زیست این اداره بلافاصله راهی محل شده و بره میش را تحویل گرفتند. وی افزود: این حیوان …

به گزارش پارسینه؛ «منصور درویشی»، منطقه‌ی لرستان، اظهار کرد: به‌دنبال تماس تلفنی یکی از اهالی دهستان دربند با اداره‌ی حفاظت محیط‌زیست این شهرستان، حضور یک رأس بره میش وحشی سرگردان را گزارش شد که مأموران اجرایی یگان حفاظت محیط‌زیست این اداره بلافاصله راهی محل شده و بره میش را تحویل گرفتند.
وی افزود: این حیوان بلافاصله پس از تحویل توسط شبکه‌ی دامپزشکی شهرستان مورد معاینه قرار گرفت و مشخص شد که در سلامت کامل به سر می‎برد و هم‌اکنون توسط محیط‌بانان این اداره مورد توجه و رسیدگی قرار می‎گیرد.
درویشی با تأکید بر این‎که به علت ناتوانی فعلی این جانور جهت رهاسازی در طبیعت نگه‎داری از این بره میش ادامه دارد، افزود : احتمالاً مادر این حیوان در لحظات زایمان توسط سگ‎های گله چوپانان که به‌صورت غیرمجاز وارد مناطق حفاظت شده این شهرستان می‎شوند، ترسانده و باعث جدائی بره میش از مادر خود شده‎اند.
رئیس اداره‌ی محیط‌زیست ازنا اظهار کرد: با توجه به این‌که زمان تولد این گونه‎ها در اوائل اردیبهشت تا اواسط خرداد ماه است ایجاد آشفتگی در منطقه و ورود افراد سودجو در این فصل جهت زنده‎گیری بره حیوانات که بعضاً نادر و کمیاب هستند، خطر آسیب‎پذیری منطقه را تشدید کرده و تهدیدی جدی برای حیات‎وحش شهرستان قلمداد می‎شود. البته با گشت و کنترل مداوم محیط‌بانان شهرستان در این فصل با افراد خاطی برخورد قضایی می‌شود.
وی با قدردانی از مردم شهرستان ازنا تداوم این همکاری دو سویه، در راستای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست این شهرستان را خواستار شد، چون این طبیعت و حیات‎وحش آن میراث گذشتگان ماست که در نزد ما به ودیعه گذاشته شده و باید این امانت الهی را تحویل نسل‎های آینده دهیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا