تصاویر موبایلی، انحصار رسانه ها را شکسته اند

به گزارش خبرنگار موبنا، “ساعد نیکذات” مدرس عکاسی و فیلمبرداری اظهار داشت: فناوری های ویژه ای که در گوشی های هوشمند تعبیه شده و امکان دسترسی کاربر را همزمان به عکس، فیلم یا مقاله فراهم می کند، تولید را در حد شش میلیارد مردم جهان کرده است. فیلم تولید شده به سرعت در دنیای مجازی …

به گزارش خبرنگار موبنا، “ساعد نیکذات” مدرس عکاسی و فیلمبرداری اظهار داشت: فناوری های ویژه ای که در گوشی های هوشمند تعبیه شده و امکان دسترسی کاربر را همزمان به عکس، فیلم یا مقاله فراهم می کند، تولید را در حد شش میلیارد مردم جهان کرده است.
فیلم تولید شده به سرعت در دنیای مجازی به اشتراک گذاشته می شود که این تصاویر در کنار واژه “دیجیتال” استقلال خودش را دارد که باعث ظهور فرد هنر، فرد رسانه در جهان امروز شده است.
نیکذات که ازجمله اعضا هیئت انتخاب بخش عکس دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران نیز بوده، عکس های موبایلی را به مثابه رگه های اعصاب و ریشه های حیاتی جامعه بشری امروز دانسته که انحصار رسانه ها را شکسته اند و می افزاید: در چنین شرایطی که طبق بحث کهکشان چهارم تعداد دوستان مجازی در حد کره زمین هستند، می توان اطلاعات بسیار زیادی به دست آورده و این نوع عکاسی  و فیلم سازی را در خدمت کشف نگاه های جدید و فرد رسانه ها و اخبار جدید قرار داد.
می توان مردم را به سمتی هدایت کرد که ممکن است مطلوب دولتها و بنگاه های خبرپراکنی نباشد. امروزه باید از پس واقعیت هایی که ممکن است تحریف شوند، حقیقت های اصلی را استنباط کرد.
وی یکی از نکات مثبت فیلمسازی با موبایل را ممیزی عنوان کرده و گفت: ممیزی که در فیلمسازی وجود دارد در ساخت این فیلم ها وجود ندارد و نیازی به کسب مجوز نیست. این ویژگی سینمای کوتاه است که در استفاده از دوربین های هوشمند استقلال و بدیع بودن و شهامت دارد.
این مدرس تصویربرداری یکی از مهمترین شاخصه های تصویربرداری با موبایل را جسارت در فیلم سازی دانست که فیلم هایی که نسل جوان می سازند را غیرمحافظه کارانه کرده است.
اگر فیلم ساز  بتواند با شهامت و جسارت به تولید طرح و فکر نو دست یابد و این مراحل را با موفقیت طی کند و البته نگران تهیه کننده و فروش نیز نباشد به طور حتم فیلم های خوبی خواهد ساخت.
وی جشنواره همراه تهران را به دلیل حضور هنرمندان متخصص و باسواد در هیات داوران و انتخاب ، موفق ارزیابی کرده و تصریح کرد: این نشان می دهد که کار اصولی و به موقع در حال اتفاق است که در شرایطی این جشنواره شکل گرفته که تلفن های هوشمند به مرحله ای از کیفیت رسیده اند که حرفی برای گفتن در زمینه عکس و فیلم دارند. جشنواره با استقبال خوبی مواجه شده چرا که نگاه منطقی و زیرساختی مستحکم در آن وجود دارد.
نیکذات ایجاد قوانین سخت گیرانه نسبت به کپی رایت آثار، ساخت اپلیکیشن های جدید و مفید فنی برای شرکت کنندگان را به دبیرخانه جشنواره پیشنهاد داده و افزود: تیم جوان برگزارکننده این جشنواره خیلی سریع برنا شده اند، جشنواره تا روزی که این ابزار را داشته باشد ماندگار خواهد ماند.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا