تشکیل کنسرسیوم ارائه فرکانس در کشور

به گزارش خبرنگار موبنا، “محمود واعظی” در دیدار فعالان عرصه ICT استان کرمانشاه اظهار کرد: ۲۱۸ شهر کشور تاکنون از خدمات تلفن همراه نسل سوم و ۵۰ شهر از نسل چهارم بهره‌مند شده‌اند. وی با بیان اینکه برای افزایش پهنای باند در استان‌های کشور هیچ مشکلی نداریم، اضافه کرد: بخش خصوصی در کشور باید از …

به گزارش خبرنگار موبنا، “محمود واعظی” در دیدار فعالان عرصه ICT استان کرمانشاه اظهار کرد: ۲۱۸ شهر کشور تاکنون از خدمات تلفن همراه نسل سوم و ۵۰ شهر از نسل چهارم بهره‌مند شده‌اند.
وی با بیان اینکه برای افزایش پهنای باند در استان‌های کشور هیچ مشکلی نداریم، اضافه کرد: بخش خصوصی در کشور باید از قالب موجود خارج شود و در حوزه ICT پروژه‌های مختلفی را ارائه دهد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امروز انواع و اقسام استفاده‌ها از فرکانس می‌شود، عنوان کرد: در این زمینه مشکلات عدیده‌ای داریم و هر آنچه از فرکانس‌ها در زمان جنگ واگذار شده، هنوز باقی مانده است.
واعظی بیان داشت: نمی‌توانیم فرکانس کشور که کارایی بالایی دارد را حراج کنیم، اما روش‌هایی وجود دارد که می‌توان از طریق آن از فرکانس بهره‌مند شد.
وی از تشکیل یک کنسرسیوم برای ارائه فرکانس خبر داد و افزود: با تشکیل این کنسرسیوم تمام افراد و شرکت‌ها می‌توانند از این فرکانس استفاده کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، کاهش تصدی‌گری دولت و بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی را از سیاست‌های مهم دولت یازدهم برشمرد و متذکر شد: تا زمانی‌ که این دیدگاه از شعار به عمل تبدیل نشود، اهداف دولت نیز محقق نخواهد شد.
واعظی تأکید کرد: معتقدیم به ازای یک واحد سرمایه‌گذاری به منظور بسترسازی و زیرساخت‌های ICT باید ۳ تا ۴ برابر سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی انجام شود.
وی با اشاره به کلنگ‌زنی مرکز داده استان کرمانشاه، بیان کرد: استان کرمانشاه از دو جنبه مرکزیت غرب کشور و همجواری با کشور عراق برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حائز اهمیت است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: برای ارتباط‌های حوزه ICT با کشور عراق برنامه‌های گسترده‌ای داریم و کرمانشاه در این زمینه یک درگاه بین‌المللی محسوب می‌شود.
واعظی، فراهم شدن بستر الکترونیکی شدن استان کرمانشاه را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: هر میزان که در استان کرمانشاه سرمایه‌گذاری کنیم در خارج از کشور از آن بهره خواهیم برد.
وی، مقوله سلامت الکترونیک را یکی از اولویت‌های دولت یازدهم برشمرد و چنین توضیح داد: برای تسریع در این موضوع از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان هوشمندسازی مدارس را مقوله‌ای مهم دانست و اضافه کرد: پیش از این هرچه در زمینه هوشمندسازی مدارس هزینه شد، همگی صرف خرید رایانه شده و هیچ مدرسه‌ای هوشمند نشد.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا