معنی نات کوین چیست؟ نات کوین چه ارزشی دارد؟

نات کوین یک ایردراپ موفق است که اخیراً در بستر تلگرام عرضه شد. نات کوین یک ربات تلگرامی بود و کاربران می‌توانستند با ورود به این ربات و تنها با زدن روی صفحه، این توکن را استخراج کنند. ساده بودن این بازی به‌قدری زیاد بود که بسیاری از متخصص‌های ارز دیجیتال هم گمان نمی‌کردند نات …

نات کوین یک ایردراپ موفق است که اخیراً در بستر تلگرام عرضه شد. نات کوین یک ربات تلگرامی بود و کاربران می‌توانستند با ورود به این ربات و تنها با زدن روی صفحه، این توکن را استخراج کنند. ساده بودن این بازی به‌قدری زیاد بود که بسیاری از متخصص‌های ارز دیجیتال هم گمان نمی‌کردند نات کوین در صرافی‌های معتبر لیست شود و قیمت پیدا کند! می‌خواهید بدانید معنی نات کوین چیست و نات کوین چه ارزشی دارد؟ این مطالب را دنبال کنید.

نات کوین چیست؟

نات کوین در واقع میم کوین تلگرام است که کاربران می‌توانستند طی یک بازی و تنها با زدن روی صفحه آن را به‌دست بیاورند. این بازی تلگرامی در اول ژانویه ۲۰۲۴ (۱۱ دی ۱۴۰۲) به‌صورت رسمی شروع به فعالیت کرد. در تاریخ ۱۶ می ۲۰۲۴ (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) در کمال ناباوری، این توکن در صرافی‌های معتبری مثل بایننس لیست شد و افراد می‌توانستند آنچه تا آن لحظه استخراج کرده بودند را به فروش برسانند! استخراج نات کوین نیز همزمان با لیست شدن آن به اتمام رسید. شما می‌توانید مسیر طی‌شده نات کوین را در https://notco.in/ مطالعه کنید.

معنی نات کوین چیست؟

زمانی که وارد ربات نات کوین می‌شوید، یک سوال و جواب عجیب همان اول توجه شما را جلب می‌کند. سوالی که می‌پرسد این ربات چه کاری انجام می‌دهد؟ و پاسخی که می‌گوید احتمالاً هیچ‌کار!

معنی نات کوین چیست؟ نات کوین چه ارزشی دارد؟

اگر به اسم نات کوین هم توجه کنید، از دو عبارت تشکیل شده است: کوین (Coin) که معنای سکه می‌دهد و نات (Not) که منفی‌ساز است. نات کوین یعنی ناسکه یا غیرسکه!! بنابراین نام نات کوین هم همانند پیام خوشامدگویی ربات نات کوین شوکه‌کننده و عجیب است!

پس برای اینکه بدانید معنی نات کوین چیست؟ نباید در ربات یا نام آن دنبال مفهوم خاصی باشید! نات کوین یا NOTCoin یک توکن دیجیتال است که طی یک ایر دراپ موفق و توسط تلگرام در بستر شبکه بلاکچین تون به کاربران فعال در ربات تخصیص داده شد!

اگر می‌خواهید بیشتر درباره نات کوین بخوانید، حتماً سری به مقاله «نات کوین چیست؟» بزنید.

خرید و فروش نات کوین چگونه انجام می‌شود؟

پس از اتمام بازی نات کوین و لیست شدن آن در صرافی‌ها، ربات از شما می‌خواست تا یک کیف پول برای نگهداری TON را به ربات متصل کنید. مشهورترین کیف‌پول تون کیپر (TON Keeper) است. پس از اتصال کیف پول شما می‌توانستید نات کوین خود را به کیف پول منتقل کرده و سپس نات‌کوین‌ها را به یک صرافی ارز دیجیتال منتقل کرده و به فروش برسانید.

فروش نات کوین کار دشواری نبود و برای همین در لحظه‌های ابتدایی لیست شدن هیجان خرید و فروش بالایی در نات کوین حاکم بود. هرچه که می‌گذشت، این هیجان جایش را به تعادل می‌داد و در نهایت نات کوین پس از چند روز رشد و ریزش، در حال حاضر در قیمت ۰.۰۱۸ دلار معامله می‌شود.

معنی نات کوین چیست؟ نات کوین چه ارزشی دارد؟

هر هزار نات کوین چقدر می‌ارزد؟

در ابتدای لیست شدن نات کوین، قیمت آن فقط ۰.۰۰۶ دلار بود. یعنی هر هزار نات کوین در زمانی که تازه قابلیت معامله پیدا کرده بود، فقط ۶ دلار ارزش داشت که اگر هر دلار را ۶۰ هزار تومان در نظر بگیریم، هر هزار نات کوین برابر با ۳۶۰ هزار تومان بود.

اگر روز اول و هیجان خرید و فروش آن روز را حساب نکنیم، نات کوین در روزهای بعدی توانست به قیمت ۰.۰۲۹ دلار هم برسد. در این حالت هر هزار نات کوین ارزشی برابر با ۲۹ دلار داشت که با فرض دلار ۶۰ هزار تومانی، هر هزار نات کوین برابر می‌شد با یک میلیون و هفتصد و چهل هزار تومان.

در حال حاضر قیمت نات کوین برابر با ۰.۰۱۸ دلار است. بنابراین هر هزار نات کوین ارزشی برابر با ۱۸ دلار یعنی یک میلیون و هشتاد هزار تومان دارد!

چرا نات کوین اینقدر محبوب شد؟

نات کوین اولین ایر دراپ در نوع خود بود. با نات کوین می‌توانستید تنها با ضربه زدن روی صفحه گوشی، توکن جمع کنید و در نهایت طی ایر دراپ انجام‌شده، توکن‌های خود را به فروش برسانید! همچنین تعداد کاربران نات کوین نیز جلب توجه می‌کرد! نات کوین توانست بدون هیچ تبلیغات خاصی تا ۴۰ میلیون کاربر را به پلتفرم خود جذب کند.

نات کوین پرچمدار بازی‌های Tap2Earn شد. بعد از لیست شدن نات کوین انبوهی از بازی‌ها در سبک نات کوین فراگیر شدند که تپ سواپ و همستر کامبت دو نوع مشهور آن‌ها هستند. برای مثال، همستر کامبت به بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر رسیده است! البته مشخص نیست که بازی‌های جدید بتوانند موفقیت نات کوین را کسب کنند یا اساساً توکن‌هایشان در صرافی‌ها لیست شود یا نه. آینده این سبک از بازی‌ها وابسته به عملکرد چند پروژه بعدی مانند همستر است!

جمع‌بندی

نات کوین اولین میم کوین تلگرام بود که بر بستر شبکه بلاکچین تون (TON) راه‌اندازی شد و توانست با یک ایر دراپ موفق، به تمام کاربران فعال سود برساند. توکن نات کوین هم اکنون در صرافی‌های ارز دیجیتال معامله می‌شود و حجم معاملات ۲۴ ساعت گذشته آن بیش از ۹۰۰ میلیون دلار است! کسی نمی‌داند آیا بعد از نات کوین ایر دراپ موفقی با این سبک ایجاد می‌شود یا نه. درهرصورت نات کوین اولین پرچمدار بازی‌های Tap2Earn محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا