چانگان دیپال جی۳۱۸ ؛ متفاوت ترین شاسی بلند این کمپانی می آید! (+تصاویر)

بعدها این مجموعه به شنلان تغییر نام داد و در سال ۲۰۲۲ نام یا برند خود به زبان انگلیسی یعنی دیپال را نیز معرفی کرد. بدین ترتیب محصولات شنلان در بازارهای خارجی با نام دیپال عرضه می شوند.

موبنا – چانگان در سال ۲۰۰۸ مجموعه ای را در راستای توسعه محصولات مبتنی بر انرژی های نوین تشکیل داد که در آن زمان با نام چانگان نیو انرژی اتومبیل تکنولوژی شناخته می شد. بعدها این مجموعه به شنلان تغییر نام داد و در سال ۲۰۲۲ نام یا برند خود به زبان انگلیسی یعنی دیپال را نیز معرفی کرد. بدین ترتیب محصولات شنلان در بازارهای خارجی با نام دیپال عرضه می شوند.

چانگان تاکید دارد که دیپال یک برند مستقل است و در عملکرد خود تحت نفوذ برند مادر قرار ندارد.

چانگان دیپال جی318 ؛ متفاوت ترین شاسی بلند این کمپانی می آید! (+تصاویر)

اکنون دیپال از خودرو جدید جی۳۱۸ رونمایی کرده که یک کراس اوور با ظاهری متفاوت از خودروهای قبلی این مجموعه چینی است. البته متفاوت فقط در چانگان، زیرا مشابه این طراحی و اتاق را قبلا در سری تانک گریت وال و همچنین هاوال بیگ داگ دیده ایم فقط چراغ های جلو طراحی متفاوتی دارند!

دیپال در اوایل سال ۲۰۲۴ فروش دو محصول خود یعنی اس ال۰۳  و اس۷ را در بازار تایلند آغاز کرده است. البته در بازار تایلند با نام های ال۰۷ و اس۰۷ عرضه می شوند. دیپال در نظر دارد طی سال جاری میلادی فروش خود را در بازار جهانی به ۴۵۰ هزار دستگاه برساند.

چانگان دیپال جی318 ؛ متفاوت ترین شاسی بلند این کمپانی می آید! (+تصاویر)

سومین خودرویی که با برند دیپال عرضه می شود، فعلا جی۳۱۸ نام دارد. این کراس اوور جعبه ای از منظر ابعاد برابر با ۴۹۱۵ میلیمتر در طول، ۱۹۸۵ میلیمتر در عرض و ۱۸۸۵ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز ۲۸۸۰ میلیمتر است. ریل روی سقف ارتفاع کلی خودرو را به ۱۹۶۰ میلیمتر می رساند.

دیپال جی۳۱۸ یک شاسی بلند متوسط رو به بزرگ است که زاویه ورود ۲۷ و خروج ۳۱ درجه دارد. رینگ های آلومینیومی با توجه به تریم در اندازه ۱۸ و ۲۰ اینچی ارائه می شوند.

چانگان دیپال جی318 ؛ متفاوت ترین شاسی بلند این کمپانی می آید! (+تصاویر)

دیپال جی۳۱۸ به پیشرانه افزاینده برد حرکتی مجهز است به این مفهوم که انجین ۱.۵ لیتری ۱۴۷ اسب بخاری آن گشتاوری را به چرخ ها انتقال نمی دهد بلکه به عنوان ژنراتور شارژ باتری موتور الکتریکی مجموعه عمل می کند.

در بخش پیشرانه، دیپال جی۳۱۸ دو تریم را پیش روی مشتریان قرار می دهد:

نمونه تک موتور الکتریکی محور جلو / ۲۴۸ اسب بخار خروجی / ۱۷۵ کیلومتر برساعت بیشینه سرعت

نمونه دو موتور الکتریکی تمام چرخ محرک / ۴۲۴ اسب بخار خروجی / ۱۸۵ کیلومتر برساعت بیشینه سرعت

باتری خودرو از کلاس لیتیم آهن فسفات است که در ظرفیت های ۱۸.۴ کیلووات ساعت و ۳۵.۱ کیلووات ساعت ارائه می شود. وزن خالص خودرو با توجه به تریم ۲۰۶۰ و ۲۳۶۰ کیلوگرم است. شاخص یدک کشی تریم دو موتوره دیپال عدد ۱۶۰۰ کیلوگرم را نشان می دهد.

پیش بینی می شود این خودرو حدود ۴۲ هزار دلار در حالت پایه قیمت بخورد.

چانگان دیپال جی318 ؛ متفاوت ترین شاسی بلند این کمپانی می آید! (+تصاویر)

منبع
عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا