چرا این موجودات همیشه خواب هستند ؟

موبنا-در ادامه، به میزان خواب سگ‌ها در روز، عواملی که بر عادات خواب آن‌ها تأثیر می‌گذارد و زمانی که باید با دامپزشک مشورت کنید، می‌پردازیم.

دکتر امی استون، دانشیار بالینی در کالج دامپزشکی دانشگاه فلوریدا گفته است: «سگ‌ها باید به طور متوسط بین ۱۰ تا ۱۴ ساعت در طول روز بخوابند. طبیعی است که احساس کنید سگ شما زیاد می‌خوابد. انسان‌های بالغ معمولاً ۷ تا ۹ ساعت می‌خوابند و اکثر ساعات خوابمان در شب است. سگ‌ها هم شب‌ها بیشتر می‌خوابند؛ اما نیاز به چرت زدن در طول روز دارند.»

«سگ‌ها بیشتر از انسان‌ها به نشانه‌های بدن خود توجه می‌کنند. زمانی که سیگنال‌ مغزشان به آن‌ها می‌گوید که بخوابند، این کار را می‌کنند. این عامل، منجر به چرت زدن بیشتر در طول روز می‌شود.»

گاهی اوقات، سگ‌ها بسته به عوامل زیر بیشتر یا کمتر از می‌خوابند:

گاهی اوقات، عادات خواب سگ شما کاملاً بستگی به شانس دارد. بنابراین، بیشتر یا کمتر خوابیدن سگ شما نسبت به سگ‌های دیگر لزوماً دلیلی برای نگرانی نیست.

خواب کافی، بخشی از زندگی سالم برای حیوان خانگی شماست. خواب به مغز این فرصت را می‌دهد تا تمام اطلاعات را سازماندهی کند. کم خوابی می‌تواند برای سلامت روحی و جسمی مضر باشد و سگ‌ها را مستعد ابتلا به عفونت‌ها کند.

چندین توصیه کلی برای بهبود خواب سگ شما وجود دارد:

چه زمانی نیاز به مراجعه به دامپزشک وجود دارد؟

برخلاف انسان‌ها، سگ‌ها نمی‌توانند به ما بگویند که چه زمانی احساس ناخوشی می‌کنند. باید به سرنخ‌هایی مانند عادت خواب آن‌ها توجه کنیم و حدس بزنیم که آیا سگ‌ ما به مراقبت‌های دامپزشکی نیاز دارد یا خیر.

به چند عامل در عادات خواب سگ توجه کنید:

توجه به این موارد مستلزم این است که سگ خود و الگو‌های خواب او را به خوبی بشناسید. حفظ یک روال منظم می‌تواند به بررسی این عوامل کمک کند.

روزیاتو

خروج از نسخه موبایل