گاک هایپر جی تی ؛ خودروی چینی با طراحی بسیار جذاب (+عکس)

گاک آیون هایپر جی تی در دسامبر ۲۰۲۲ و طی نمایشگاه بین المللی گوانگژو رونمایی شد. اکنون این خودرو با نام هایپر جی تی و تحت یک برند مستقل در مجموعه گاک با قیمت پایه ۳۰۴۰۰ دلار روانه بازار می شود.

موبنا – هایپر جی تی در واقع دومین محصول از برند نوپای هایپر است. محصول دیگر، خودرو اسپرت اس اس آر است که با رکورد صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۱.۹ ثانیه تبدیل به یک چالش مهم برای برترین سوپراسپرت های جهان شده است.

درب های قیچی که رو به آسمان باز می شوند یکی از جذابیت های اصلی گاک هایپر جی تی است. هایپر جی تی برای رقابت با بی وای دی سیل ، نتا اس ، تسلا مدل ۳ ، رایزینگ اف ۷ و دیپال اس ال۰۳ وارد میدان شده است.

گاک هایپر جی تی ؛ خودروی چینی با طراحی بسیار جذاب (+عکس)

گاک هایپر جی تی میزبان طراحی بسیار جذابی است. حالت بازشدن درب ها، دستگیره های مخفی، اسپویلر فعال عقب و یکپارچگی دماغه در برقراری ارتباط با بیننده کاملا موفق عمل می کنند. ستون اریب جلو و شیب نرم سقف را نیز باید به این فرمول شیرین اضافه کنید تا شاخص ضریب درگ  Cd.0.197 برای هایپر جی تی ثبت شود.

خودرو از منظر ابعاد برابر با ۴۸۸۶ میلیمتر در طول، ۱۸۸۵ میلیمتر در عرض و ۱۴۴۹ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز ۲۹۲۰ میلیمتر است.

هایپر جی تی همچنین مجهز به یک سنسور لیدار روی سقف و دو سنسور لیدار دیگر روی گلگیرهای جلو است.

داخل کابین طراحی ساده و فناورانه ای را ارائه می دهد که کیفیت مناسب مواد اولیه نیز کاملا جلب توجه می کند. نمایشگر اصلی ۱۴.۶ اینچی و نمایشگر ۸.۸ اینچی اطلاعات کیلومتر به همراه ۲ پد شارژ بی سیم و استراحتگاه دست وسیع از جمله موارد قابل اشاره هستند.

کنار فرمان می توان سنسور فیس آی دی را دید که راننده را پایش می کند. از جمله دیگر امکانات کابین باید به سیستم دالبی اتمز با ۲۳ اسپیکر اشاره کنیم.

گاک قابلیت رانندگی خودران را با توجه به حضور سنسورهای مورد نیاز در هایپر جی تی مدنظر دارد اما هنوز این امکان برای جی تی فعال نشده است.

در بخش پیشرانه با تریم های مختلفی روبرو می شویم. مدل پایه با تک موتور الکتریکی روی محور عقب و ۲۴۵ اسب بخار خروجی و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور ارائه می شود. شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این تریم حدود ۶.۵ ثانیه است. انرژی مورد نیاز موتور الکتریکی از بسته باتری ۶۰ کیلووات ساعت تامین می شود که برد حرکتی ۵۶۰ کیلومتر را در اختیار هایپر جی تی قرار می دهد. همین مدل با باتری ۷۰ کیلووات ساعت و برد حرکتی ۶۰۰ کیلومتر نیز قابل سفارش است.

یک نکته مهم درباره تریم پایه هایپر جی تی آن است که تریم مذکور تنها مدلی است که قابلیت تعویض باتری به عنوان یک روش تجدید انرژی مورد نیاز، را دارد.

تریم بالاتر مجهز به باتری ۸۰ کیلووات ساعت و برد حرکتی ۷۱۰ کیلومتر است. در این تریم از یک موتور الکتریکی قوی تر و ۳۴۰ اسب بخار خروجی و گشتاور ۴۳۰ نیوتن متر استفاده شده است. شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این تریم حدود ۴.۹ ثانیه است.

قیمت هایپر جی تی از ۳۰۴۰۰ شروع و تا ۴۷ هزار دلار بالا می رود.

گاک هایپر جی تی

گاک هایپر جی تی

گاک هایپر جی تی

گاک هایپر جی تی

گاک هایپر جی تی

گاک هایپر جی تی

گاک هایپر جی تی

 منبع: عصرایران
دکمه بازگشت به بالا