بلوک پرنده ؛ خلق زیبایی در منطقه صنعتی فو می (+عکس)

این پروژه که فضایی به مساحت 1200 متر مربع را در بر می گیرد، نقطه عطفی بزرگ در دل مناظر شهری و صنعتی ویتنامی در نظر گرفته خواهد شد.

موبنا – بلوک پرنده که توسط استودیوی معماری TAA دیزاین در سال ۲۰۲۳ تکمیل شد، یک مجتمع اقامتی منحصر به فرد است و به افراد متخصصی که در منطقه فو می ویتنام زندگی و کار می‌ کنند، اختصاص یافته است؛ جایی که بیشترین تمرکز مشاغل صنعتی وجود دارد.

همانطور که از نام این پروژه و همچنین شرایط سایت ساخت و ساز مشخص است، در منطقه ای مملو از کارخانه ها و کانتینرهای گوناگون TAA دیزاین مفهوم “بلوک های معلق” را معرفی می کند و امیدوار است که از این طریق بتواند به افزایش کیفیت مجتمع های بلند در نواحی صنعتی کمک کند.

تیم طراحی TAA این ساختمان بلند را به عنوان ماتریکسی از بلوک ‌هایی با عرضی بین ۲ تا ۳.۵ متر برای ارائه انواع برنامه‌ های تفریحی در فضای باز مانند باغ‌ ها و زمین‌ های بازی مرتفع شکل داده است.

تیم معماری می نویسد: پس از یک روز کاری شلوغ در محیط صنعتی، این مجموعه تجربه ای طبیعی و آرامش بخش را به ساکنین خود ارائه می دهد. علاوه بر این، بلوک‌ ها به صورت پلکانی چیده شده ‌اند تا فضای عمودی لازم را برای رشد و توسعه درختان بزرگ ایجاد و در عین حال ریتمی پر جنب و جوش در کل نمای ساختمان خلق ‌کنند.

خروج از نسخه موبایل