۱۰ فوتبالیستی که بیشترین دستمزد را در لیگ عربستان می‌گیرند

رونالدو همچون خط شکنی بود که راه ورود ستاره های فوتبال به لیگ عربستان را باز کرد، اما این جریان بدون خرج کردن پول های هنگفت ممکن نبود.

موبنا-دولت عربستان سعودی با قرار دادن بودجه ای هنگفت در اختیار باشگاه های این کشور به آنها کمک کرده است که ستارگان نامدار جهان فوتبال را به لیگ این کشور جذب کنند. آنها اکنون کهکشانی ترین لیگ آسیا را دارند و بعید نیست که طی یک دهه آینده به یکی از پنج لیگ معتبر جهان تبدیل شوند. روزنامه انگلیسی میرر نگاهی داشته است به ۱۰ بازیکن پردرآمد لیگ عربستان که با هم مرور می کنیم.

۱۰- سکو فوفانا- ۲۵۰ هزار پوند در هفته
فوفانا، جوان سابق منچسترسیتی، پس از اینکه در فرانسه برای تیم لنس درخشید، برای انتقال به یک تیم بزرگ اروپایی مورد توجه قرار گرفت. در عوض، او به یکی از بازیکنان نادر لیگ حرفه‌ای عربستان تبدیل شده است – که قبل از تولد ۳۰ سالگی خود به آنجا می‌رود.

این بازیکن ۲۸ ساله راه گیسلین کونان، همبازی خود در تیم ملی ساحل عاج را دنبال کرد و به النصر پیوست. ۲۵۰ هزار پوند در هفته درآمدی کافی بود تا او قید بازی در لیگ قهرمانان اروپا را بزند و به لیگ عربستان برود.

۹- روبن نوس – ۲۸۸ هزار پوند در هفته
نوس بازیکن دیگری است که اوایل تابستان به الهلال منتقل شد. گزارش‌ها حاکی از آن است که انتقال او علاوه بر دستمزد هفتگی ۲۸۸ هزار پوندی، ۴۷ میلیون پوند برای باشگاه سعودی هزینه داشته، اما مدعی عنوان قهرمانی از پرداخت هزینه‌های نقل و انتقالات و همچنین دستمزد‌ها هراسی نداشته است. الهلال همچنین سرگئی میلینکوویچ-ساویچ را از صربستان و مالکوم برزیلی را با مجموع هزینه‌ای حدود ۱۰۰ میلیون پوند خریده است.

۸- روبرتو فیرمینو – ۳۲۶ هزار پوند در هفته
فیرمینو پس از هشت سال حضور در لیورپول تصمیم گرفت به دنبال چالشی جدید، این تیم را ترک کند. او از تیم‌های اروپایی نیز پیشنهاد‌هایی داشت، اما در نهایت بازیکن برزیلی پیشنهاد الاهلی را پذیرفت.

تیم تازه صعود کرده به لیگ یک عربستان با جذب رایگان ستاره سابق هوفنهایم قادر بود حقوق هفتگی ۳۲۶ هزار پوندی به او پیشنهاد دهد.

۷- مارسلو بروزوویچ – ۴۰۳ هزار پوند در هفته
بروزوویچ ۳۰ ساله پس از بازی برای اینتر در فینال لیگ قهرمانان اروپا به النصر نقل مکان کرد و دستمزد هفتگی ۴۰۳۰۰۰ پوندی را از تیم جدیدش دریافت خواهد کرد. او هشت سال را با نراتزوری سپری کرده بود.

همکاری بازیکن ملی پوش کرواسی و فوفانا در خط هافبک، تیم لوئیس کاسترو را در این دوره به یک تهدید تبدیل خواهد کرد و این قبل از آن است که تهدید کریستیانو رونالدو و اندرسون تالیسکا را در نظر بگیرید.

۶- کالیدو کولیبالی – ۵۷۶ هزار پوند در هفته
کولیبالی یکی از بازیکنانی است که از چلسی به لیگ برتر عربستان سعودی نقل مکان کرده است.
مدافع میانی سابق ناپولی تنها یک سال را در انگلیس سپری کرد و سپس به الهلال رفت و به رقیب سابقش در لیگ برتر، یعنی نوس پیوست. دستمزد هفتگی ۵۷۶۰۰۰ پوند، بالاترین رقم برای یک مدافع در لیگ عربستان سعودی است.

۵- جردن هندرسون – ۶۹۲ هزار پوند در هفته
رقم اصلی انتقال هندرسون به الاتفاق ۶۹۲۰۰۰ پوند در هفته است. این مبلغ بیش از دو برابر دستمزدی است که فیرمینو، همبازی سابق او، می‌گیرد و این بازیکن ۳۳ ساله را به پردرآمدترین بازیکن در باشگاه جدیدش تبدیل می‌کند.

یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول گفت: «غم انگیز و کاملاً عجیب است، زیرا او تنها کاپیتانی است که من در لیورپول داشتم، اما فکر می‌کنم برای او نیز هیجان انگیز است. بدون شک ما دلتنگ او خواهیم شد، این مشخص است – به عنوان یک انسان و به عنوان یک بازیکن. اما همانطور که گفتم، فوتبال همین است.

۴- ریاض محرز – ۷۵۰ هزار پوند در هفته
محرز پس از کسب سه گانه با منچسترسیتی، به الاهلی پیوست. این بازیکن الجزایری با ۳۰ میلیون پوند نقل مکان کرد و دستمزدش ۷۵۰ هزار پوند است.

الاهلی پس از قهرمانی در لیگ دسته دوم در فصل گذشته، تغییراتی در تیمش ایجاد کرده است. پیتسو موسیمان، سرمربی سابق تیم ملی آفریقای جنوبی، با پیوستن ماتیاس جیسل از ردبول سالزبورگ، این تغییر را شروع کرد.

۳- انگلولو کانته ۱.۶ میلیون پوند در هفته
قرارداد کانته در تابستان امسال تمام شد و علیرغم تلاش‌های چلسی برای حفظ او، تصمیم گرفت به الاتحاد بپیوندد. دستمزد هفتگی ۱.۶ میلیون پوندی هافبک فرانسوی بیش از هر بازیکن دیگری است که از لیگ برتر انگلیس به عربستان آمده است

فاتح لیگ قهرمانان اروپا در پیام خداحافظی خود نوشت: «زمان آن فرا رسیده است که فصل جدیدی را در حرفه خود آغاز کنم. اما قبل از انجام این کار، برای من مهم بود که از خانواده بزرگ و فوق العاده چلسی تشکر کنم.»

۲- کریم بنزما – ۳.۳ میلیون پوند در هفته
کانته اولین بازیکن تیم ملی فرانسه نبود که به عربستان سعودی رفت، بلکه پیش از او کریم بنزما، دارنده فعلی توپ طلا به الاتحاد پیوسته بود.

این بازیکن ۳۵ ساله همچنان توانایی بازی در سطح بالا را دارد و ۱۹ گل او در فصل گذشته لالیگا نشان دهنده توانمندی‌های اوست. دستمزد هفتگی ۳.۳ میلیون پوندی او در الاتحاد بسیار زیاد است و مدافع عنوان قهرمانی امیدوار است که او بتواند جام‌های بیشتری را به ارمغان بیاورد.

۱- کریستیانو رونالدو – ۳.۴ میلیون پوند در هفته

رونالدو که اواسط فصل گذشته به النصر پیوست، تنها بازیکن این فهرست است که پیش از این در لیگ برتر عربستان حضور داشت. ملی پوش پرتغالی پس از ترک منچستریونایتد با رضایت دوجانبه به این تیم پیوست.

رونالدو ۳.۴ میلیون پوند در هفته دستمزد می‌گیرد. او در فصل گذشته ۱۴ گل برای تیم جدیدش به ثمر رساند، اما این برای رسیدن به قهرمانی کافی نبود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا