قابلیت زوم و بزرگنمایی سامسونگ گلکسی S24 اولترا چه تغییراتی خواهد کرد؟

سامسونگ در اوایل سال جاری میلادی، گوشی پرچمدار گلکسی S23 اولترا با دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی را روانه بازار کرد. این دوربین از حسگر بومی ISOCELL HP2 سامسونگ استفاده می‌کند.

موبنا – سنسور مذکور از بالاترین رزولوشن دوربین در بازار برخوردار است؛ اما به لحاظ اندازه، بزرگ‌ترین حسگر موبایلی موجود در بازار محسوب نمی‌شود. بنابراین تصاویر ثبت شده توسط این سنسور بعضا دچار مشکلاتی بوده که از جمله آنها می‌توان به سطح نویز کمی بالاتر در بخش‌های تیره‌تر تصویر اشاره کرد.

در این میان برخی طرفداران سامسونگ امیدوار بودند که غول کره‌ای، این سنسور را به یک نمونه با اندازه بزرگ‌تر ارتقاء دهد؛ اما اکنون به‌نظر می‌رسد که این سناریو تا ۲ سال آینده عملیاتی نخواهد شد. بنابراین گلکسی S24 اولترا از دوربین با مشخصاتی مشابه گلکسی S23 اولترا استفاده خواهد کرد.

به گفته یک افشاگر مشهور با شناسه Ice Universe، سامسونگ قصد دارد تا در گوشی‌های گلکسی S24 اولترا و گلکسی S25 اولترا از همان سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP2 بهره‌برداری نماید. وی ادعا می‌کند که سامسونگ برای گوشی گلکسی S24 اولترا خود، دوربین تله‌فوتو با بزرگنمایی ۳ برابری را به یک ماژول با قابلیت زوم ۵ برابری ارتقاء نخواهد داد.

پیش از این شایعه شده بود که سامسونگ احتمالا به‌جای دوربین تله‌فوتو با زوم ۳ برابری در گلکسی S23 اولترا از یک ماژول تله‌فوتو با بزرگنمایی ۵ برابری در گلکسی S24 اولترا استفاده خواهد کرد. بنابراین به‌نظر می‌رسد که در گلکسی S24 اولترا تنها دوربین تله‌فوتو با بزرگنمایی ۱۰ برابری ارتقاء خواهد یافت.

قابلیت زوم و بزرگنمایی سامسونگ گلکسی S24 اولترا چه تغییراتی خواهد کرد؟

بر اساس شایعات حتی دوربین اصلی سامسونگ گلکسی S25 اولترا نیز کماکان از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP2 استفاده خواهد کرد. این‌بار نیز مطابق روال معمول به‌نظر می‌رسد که سامسونگ برای مدت ۳ سال از یک سنسور دوربین مشابه بهره‌برداری خواهد کرد؛ همان‌طور که در گذشته نیز گوشی‌های گلکسی S20 اولترا، گلکسی S21 اولترا و گلکسی S22 اولترا با دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی روانه بازار شدند.

بدین‌ترتیب حتی اپل نیز به لحاظ مشخصات فنی دوربین می‌تواند از سامسونگ پیشی بگیرد. از سوی دیگر انتظار می‌رود که اپل برای گوشی آیفون‌ ۱۵ پرو مکس خود از سنسور دوربین ۴۸ مگاپیکسلی ساخت سونی با اندازه ۱/۱.۱۴ اینچی استفاده کند.

قابلیت زوم و بزرگنمایی سامسونگ گلکسی S24 اولترا چه تغییراتی خواهد کرد؟

بر اساس شنیده‌ها این حسگر جدید از عملکردی مشابه با سنسور ۱ اینچی IMX989 سونی برخوردار خواهد بود. حسگر IMX989 از سوی چند شرکت چینی مختلف از جمله اوپو، ویوو و شیائومی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

در صورت تحقق چنین سناریویی، سامسونگ نه تنها از رقبای چینی خود عقب خواهد ماند؛ بلکه در رقابت با رقیب دیرینه خود یعنی اپل نیز مغلوب خواهد شد. این پدیده از جنبه اپتیکی ابدا برای سامسونگ خوشایند قلمداد نخواهد شد.

 منبع: آی تی رسان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا