بازسازی موزه شایانگ توسط استودیو LUO(+عکس)

از آن جایی که سایت اصلی موزه بدون برنامه ساخت و ساز یکپارچه و انسجام ساختاری شکل گرفته بود، فضاهای از هم گسیخته و بی مصرف متعددی در گوشه و کنار آن دیده می شد.

موبنا استودیوی معماری LUO تغییر و نوسازی فضای موزه کلزا شایانگ در جینگمن، استان هوبئی چین را بر عهده می گیرد. در کنار معرفی مجموعه‌ ای از شیوه‌ های طراحی منحصر به فرد فضایی، نمایشگاهی و محصولات مرتبط با صنعت کشاورزی محلی منطقه، این پروژه بر حفظ معماری محلی و همچنین انسجام و توسعه میراث فرهنگی متمرکز است.

این طرح به حل مشکلات موجود به واسطه اجرای یک سری استراتژی های مدرن توجه دارد. موزه اصلی کلزا شایانگ از سه فضای معماری، ساختمان اصلی و ساختمان کمکی که در حال حاضر محل استقرار فروشگاه موزه است و همچنین بخش آرشیو تشکیل شده است.

از آن جایی که سایت اصلی موزه بدون برنامه ساخت و ساز یکپارچه و انسجام ساختاری شکل گرفته بود، فضاهای از هم گسیخته و بی مصرف متعددی در گوشه و کنار آن دیده می شد. از این رو تیم طراحی با رفع مشکلات کلی فضای نمایشگاه، فضای داخلی و خارجی را مجددا تنظیم و یک چیدمان پیوسته را خلق می کند.

در واقع این رویکرد بر بهبود تجربه بازدید از فضای نمایشگاهی با افزودن و حذف انتخابی عناصر مختلف استوار است و در این مسیر هر دو جنبه عملکردی و زیبایی شناختی را در نظر می گیرد. هدف ایجاد فضایی یکپارچه و جذاب از نظر بصری و در عین حال بهبود تجربه نمایشگاهی با احترام و حفظ هویت اصلی ساختمان است.

خروج از نسخه موبایل