سلفی دیده نشده افراد سرشناسی که زنده نیستند! (عکس)

هوش مصنوعی در نبود افراد سرشناس که دیگر زنده نیستند، دست به کار شده و بجای آنها هم سلفی گرفته و هم توئیت زده…

موبنا – این تازه آغاز راه است و باید منتظر هر اتفاق جالب و دور از ذهن دیگری از طرف هوش مصنوعی باشیم. به لطف هوش مصنوعی می توانیم سلفی افراد سرشناسی از جمله چارلی چاپلین، نیکولا تسلا و مریلین مونرو را به همراه یک توئیت غیر واقعی اما نزدیک به واقعیت را تصور کنیم.


فردی مرکوری

فرِدی مرکوری خواننده، ترانه‌نویس و تهیه‌کنندهٔ موسیقی بریتانیایی بود که عمدتاً به عنوان خوانندهٔ اصلی گروه موسیقی راک کوئین شناخته می‌شود. اجراهای پرشور او بر روی استیج و گسترهٔ آوازی چهار اکتاوی‌اش و مرگ زودهنگامش به دلیل ابتلا به بیماری ایدز در سن ۴۵ سالگی، با خاطره‌های به جا مانده از موسیقی راک بریتانیا در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ میلادی گره خورده‌است.

سلفی دیده نشده افراد سرشناسی که زنده نیستند!


مریلین مونرو

مریلین مونرو بازیگر، خواننده و مدل اهل ایالات متحده آمریکا بود. آوازهٔ او برای ایفای نقش شخصیت‌های «بامب‌شل بلوند» در کمدی‌ها بود. وی برای یک دهه بازیگری درجه ۱ بود و تا زمان مرگش در ۱۹۶۲، از فروش فیلم‌هایش ۲۰۰ میلیون دلار درآمد داشت. او همواره نماد اصلی فرهنگ مردمی دانسته می‌شود. در ۱۹۹۹، انستیتوی فیلم آمریکا مونرو را ششمین زن در فهرست بزرگ‌ترین افسانه‌های زن روی پردهٔ سینما در عصر طلایی هالیوود قرار داد.

سلفی دیده نشده افراد سرشناسی که زنده نیستند!


الویس پرسلی

اِلویس آرون پرسلی که با نام الویس نیز شناخته می‌شود، خواننده و بازیگر آمریکایی بود. از او با عنوان «سلطان راک اند رول» یاد شده‌است و به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین نمادهای فرهنگی قرن بیستم در نظر گرفته می‌شود. پرسلی با فروش بیش از ۵۰۰ میلیون از آثارش از سوی رکوردهای جهانی گینس به‌عنوان پرفروش‌ترین موسیقی‌دان تک‌خوان در تاریخ شناخته می‌شود.

سلفی دیده نشده افراد سرشناسی که زنده نیستند!


نیکولا تسلا

نیکولا تسلا، مخترع، مهندس برق، مهندس مکانیک، فیزیک‌دان و آینده‌پژوه صرب‌تبار آمریکایی بود. وی بیشتر برای نقشش در طراحی سیستم نوین برق‌رسانی بر اساس جریان متناوب شناخته می‌شود. تسلا که متولد و بزرگ شده در امپراتوری اتریش بود، در اوایل ۱۸۷۰، بدون دریافت مدرک تحصیلی، در رشتهٔ مهندسی و فیزیک تحصیل کرد و سپس و در دهه‌ی ۱۸۸۰ با کار در شرکت‌های مربوط به فناوری‌های از راه دور و همچنین شرکت continental Edison، تجربیات مفیدی در علوم الکتریسیته و مهندسی برق بدست آورد.

سلفی دیده نشده افراد سرشناسی که زنده نیستند!


ژولیوس سزار

گایوس یولیوس کایسار، به فرانسوی ژول سزار، به عربی یولیوس قیصر، به ایتالیایی جولیو چزاره؛ یک نظامی، سیاستمدار، کنسول، دیکتاتور، کاهن اعظم، سخنور، و نویسنده برجسته نثر لاتین اهل جمهوری روم بود که از او به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین شخصیّت‌های تاریخ نامبرده می‌شود. او نقشی حیاتی در تغییر شکل حکومتی روم باستان از جمهوری به امپراتوری داشت.

سلفی دیده نشده افراد سرشناسی که زنده نیستند!


والت دیزنی

والتر الیاس «والت» دیزنی یک تاجر، کاریکاتوریست، پویانما، تهیه‌کننده، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، کارآفرین و صداپیشه آمریکایی بود. او یکی از چهره‌های سرشناس صنعت انیمیشن آمریکا و سراسر جهان، به عنوان یک نماد بین‌المللی و بشردوست شناخته شده‌است که به‌خوبی در طول فعالیت‌هایش درقرن بیستم همگان او را می‌شناسند. او و برادرش روی اولیور دیزنی با عنوان غول تجاری هالیوود مشهورند. دیزنی، بنیان‌گذار محصولات والت دیزنی است که بعدها به یکی از معروف‌ترین و بهترین شرکت‌های تولید فیلم تبدیل و مشهور شد. این شرکت در حال حاضر با نام کمپانی والت دیزنی معروف است و درآمد سالانه آن در سال ۲۰۲۱، ۴ میلیارد دلار بوده‌است.

سلفی دیده نشده افراد سرشناسی که زنده نیستند!


آیزاک نیوتن

سِر آیزاک نیوتُن ریاضی‌دان، فیزیک‌دان، اخترشناس، متخصص الهیات و نویسنده (در روزگار خود شناخته شده به عنوان یک فیلسوف طبیعت) اهل انگلستان بود که به عنوان یکی از مؤثرترین دانشمندان کل تاریخ و یک شخصیت کلیدی در انقلاب علمی شناخته می‌شود. کتاب او اصول ریاضی فلسفه طبیعی که برای نخستین بار در سال ۱۶۸۷ منتشر شد، مبانی مکانیک کلاسیک را بنا نهاد. همچنین او سهم بزرگی در نورشناسی ایفا کرد. او و گوتفرید لایبنیتس، به‌طور همزمان و مستقل حساب دیفرانسیل و انتگرال را ایجاد کردند.

سلفی دیده نشده افراد سرشناسی که زنده نیستند!


سالوادور دالی

سالوادور فلیپه ژاسینتو دالی دومنک نقاش فراواقع‌گرای اسپانیایی بود. دالی طراحی ماهر بود که بیشتر به خاطر خلق تصاویری گیرا و خیالی در آثار فراواقع‌گرایش به شهرت رسید. در نقاشی اغلب به تأثیر نقاشان رنسانس نسبت داده می‌شود. معروف‌ترین اثر سالوادور دالی به‌نام تداوم حافظه در سال ۱۹۳۱ خلق شد. وی همچنین در عکاسی، مجسمه‌سازی و فیلم‌سازی نیز فعالیت داشت. وی با والت دیزنی تهیه‌کننده و کارگردان شهیر آمریکایی در ساخت کارتون کوتاه و برنده جایزه اسکار «دستینو» که در سال ۲۰۰۳ و پس از مرگ وی منتشر شد، همکاری داشت. دالی همچنین با آلفرد هیچکاک در ساخت فیلم طلسم شده (۱۹۴۵) همکاری کرد.

سلفی دیده نشده افراد سرشناسی که زنده نیستند!


چارلی چاپلین

سِر چارلز اسپنسر چاپلین بازیگر طنز، فیلم‌ساز و آهنگ‌ساز انگلیسی بود که در دورهٔ فیلم صامت به شهرت رسید. چاپلین از طریق شخصیت سینمایی خود، یعنی ولگرد کوچولو، به نمادی جهانی بدل شد و یکی از مهم‌ترین چهره‌های تاریخ سینما محسوب می‌شود. حرفه‌اش از کودکی در دوران ویکتوریا تا یک سال پیش از مرگش در سال ۱۹۷۷، بیش از ۷۵ سال به طول انجامید و در طول این مدت با ستایش و جنجال‌هایی نیز روبه‌رو شد.

سلفی دیده نشده افراد سرشناسی که زنده نیستند!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا