باید زیرساختهای لازم برای توسعه آموزش های هنری به کودکان و نوجوانان فراهم شود

رونمایی از بزرگترین نقاشی جهان با عنوان «صلح» اثر«محمد امین شجاعی فر» در ورزشگاه دوازه هزار نفری آزادی با حضور آقای«دکتر محمود سالاری» معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

موبنا – همزمان با ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و آغاز دهه ی کرامت، آیین رونمایی از بزرگترین نقاشی جهان اثر هنرمند جوان تبریزی «محمد امین شجاعی فر با عنوان صلح و با مضمون حمایت از کودکان بی سرپرست، صورت پذیرفت.
این اثر که ۱۸۰۰ متر مربع مساحت دارد و روی پارچه ی بوم ضخیم طراحی و اجرا شده است، رنگ به کار برده روی این اثر رنگ اکریلیک به سبک انتزاعی است و وزن این نقاشی ۱/۵ تن است و مساحت آن ۶۰*۳۰ متر می باشد.
دکتر محمود سالاری معاون امور هنری وزارت ارشاد ضمن حضور در این رویداد، از نزدیک از این اثر نقاشی بازدید بعمل آوردند و در مصاحبه با شبکه ی تلویزیونی بین المللی جام جم ضمن اظهار خرسندی و استقبال از ذوق و توانمندی جوانان هنرمند ایران عزیز، تأکید کردند میبایست دست در دست هم داده و زیر ساختهای لازم را برای توسعه ی آموزشهای هنری برای کودکان و نوجوانان فراهم گردد و موجب ترویج و فرهنگ سازی در زمینه ی هنر های ایرانی -اسلامی باشیم. ایشان اظهار داشتند یکی از رسالت های اصلی معاونت هنری وزارت ارشاد، حمایت از چنین برنامه های بزرگی است.
در این مراسم هنری، آقای جعفر واحدی مدیر عامل موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاونت امور هنری وزارت ارشاد، دکتر جواد صفاری مدیر کل امور بین الملل کمیته امداد امام خمینی (ره )، دکتر فرزاد رشیدی مشاور عالی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سیروس خدایی معاون اجرایی این رویداد هنری و مدیر مالی مرکز نیکوکاری پارسه، نعمت الله پایان مدیر هنری این رویداد، دکتر سینا مضیفیان عضو هیأت امنای مرکز و سه نفر از اساتید و هنرمندان برجسته ی نگارگری و نقاشی آقایان :سلیمان سعید آبادی،ناصر تقی زاده و مهدی فرخی ،به همراه جمعی از هنردوستان و خیّران در کنار ۲۲۰ نفر از کودکان بی سرپرست حضور داشتند.
گفتنی است بدلیل مشکلات مربوط به تحریمهای ناعادلانه برای کشور عزیزمان ایران، شرایط لازم برای ثبت جهانی این اثر در فهرست رکوردهای گینس در داخل کشور میسّر نبود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا