آیفون ۱۶ پرو مکس با آیفون ۱۵ پرو مکس چه تفاوتی دارد؟ (+تصویر)

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها گوشی‌های سری آیفون ۱۵ اپل در فصل پاییز امسال به بازار عرضه خواهند شد. تا موعد رونمایی از آیفون‌های جدید هنوز چند ماه دیگر زمان باقی مانده است؛ اما امروز نخستین رندرهای مربوط به آیفون ۱۶ پرو مکس در فضای آنلاین منتشر شده است؛ دستگاهی که احتمالا در پاییز سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد.

موبنا – با توجه به شایعات مطرح شده به‌نظر می‌رسد که اپل در سال ۲۰۲۳ کماکان به آیفون برند پرو مکس وفادار خواهد بود؛ اما با عرضه آیفون ۱۶ اولترا به‌عنوان جانشین آیفون ۱۵ پرو مکس طی سال آینده احتمالا الگوی نامگذاری برترین آیفون اپل دستخوش تغییر خواهد شد.

رندرهای زیر با استفاده از طراحی کامپیوتری تولید شده و گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو مکس و آیفون ۱۶ پرو مکس (اولترا) را در کنار یکدیگر نمایش می‌دهند. بدین‌ترتیب کاربران می‌توانند افزایش اندازه آیفون ۱۶ اولترا که در شایعات اخیر به آن اشاره شده است را به آسانی درک نمایند.

نمایشگر ۶.۹ اینچی آیفون ۱۶ اولترا از طراحی بسیار کشیده‌تر و البته عریض‌تر نسبت به آیفون ۱۵ پرو مکس برخوردار خواهد بود. بر اساس برآوردها عرض نمایشگر آیفون ۱۵ پرو مکس برابر با ۷۶.۷ میلی‌متر خواهد بود؛ در حالی‌که این رقم ظاهرا برای آیفون ۱۶ اولترا معادل ۷۷.۲ میلی‌متر است.

آیفون ۱۶ پرو مکس با آیفون ۱۵ پرو مکس چه تفاوتی دارد؟

حمل این گوشی در دست احتمالا برای اکثریت کاربران کار چندان آسانی نخواهد بود. بر اساس شنیده‌ها ارتفاع بدنه آیفون ۱۵ پرو مکس برابر با ۱۵۹.۸ میلی‌متر خواهد بود؛ در حالی‌که مدل جانشین آن ۱۶۵ میلی‌متر ارتفاع خواهد داشت.

چنین تغییری بسیار مهم است؛ خصوصا اینکه اپل در مواردی از این دست به‌عنوان یک شرکت محافظه‌کار شناخته می‌شود. اندازه گوشی کوچکتر آیفون ۱۶ پرو نیز در مقایسه با آیفون ۱۵ پرو افزایش خواهد یافت. اما حداقل برای این موضوع، بهانه مناسبی وجود دارد. آیفون ۱۶ پرو مجهز به لنز زوم پریسکوپی بوده و افزایش ابعاد آن احتمالا از همین پدیده ناشی می‌شود.

آیفون ۱۶ پرو مکس با آیفون ۱۵ پرو مکس چه تفاوتی دارد؟

از سوی دیگر آیفون ۱۵ پرو مکس نیز یک لنز زوم پریسکوپی را در بدنه خود جای خواهد داد. بنابراین دلیل افزایش اندازه آیفون ۱۶ پرو مکس هنوز روشن نیست.

البته برای هرگونه گمانه‌زنی در این رابطه هنوز خیلی زود است؛ چرا که تا موعد رونمایی از سری آیفون ۱۶ اپل کماکان در حدود ۱۴ ماه دیگر زمان باقی‌ مانده است. بنابراین بی‌تردید در آینده شاهد انتشار جزئیات بیش‌تری در این زمینه خواهیم بود.

 منبع: آی تی رسان

دکمه بازگشت به بالا