وین فست؛ خودروساز ویتنامی بازار خودروی آمریکا را هدف گرفته! (+عکس)

در مطلب امروز سراغ وین فست وی اف۸ سیتی ادیشن پلاس مدل ۲۰۲۳ می رویم که در آمریکا حدود ۵۸ هزار دلار قیمت دارد. از این رو با یک محصول آسیایی ارزان قیمت سر و کار نداریم بلکه کراس اووری لوکس را ملاقات می کنیم که کار سختی در میدان رقابت ۶۰ هزار دلاری ها دارد.

موبنا وین فست اولین خودروساز ویتنامی است که برخی از محصولات خود را در بازار آمریکا عرضه می کند. همانطور که قبلا اشاره کردیم مدل های وی اف۸ و وی اف۹ از کمپانی وین فست نمایندگان این خودروساز در آمریکا هستند.

همه چیز به سال ۲۰۰۸ میلادی باز می گردد که در نمایشگاه بین المللی خودرو پاریس ۲۰۱۸ یک محصول ناشناخته به نمایندگی از کشور ویتنام شرکت کرده بود که با نام “وین فست” طراحی قابل قبولی را به عنوان یک محصول تازه وارد به دنیای خودرو، ارائه می داد.

 وین فست به عنوان اولین خودروی تولید انبوه از کشور ویتنام وارد فاز تجاری تجاری تولید شده و یکی از نکات قابل توجه در رابطه با خودروی مذکور معرفی پینین فارینا به عنوان طراح آن است.

وین فست وی اف۸ سیتی ادیشن پلاس

در مطلب امروز سراغ وین فست وی اف۸ سیتی ادیشن پلاس مدل ۲۰۲۳ می رویم که در آمریکا حدود ۵۸ هزار دلار قیمت دارد. از این رو با یک محصول آسیایی ارزان قیمت سر و کار نداریم بلکه کراس اووری لوکس را ملاقات می کنیم که کار سختی در میدان رقابت ۶۰ هزار دلاری ها دارد.

پیش از هر چیز باید بر پیشرانه وین فست وی اف۸ سیتی ادیشن پلاس تاکید داشته باشیم زیرا وسیله نقلیه پاک و مبتنی بر نیروی الکتریکی است. وین فست وی اف۸ از دو موتور الکتریکی با مجموع خروجی ۴۰۲ اسب بخار استفاده می کند. شاخص گشتاور نیز عدد ۶۲۰ نیوتن متر را نشان می دهد. این اعداد یعنی وین فست وی اف۸ در کلاس خود کراس اووری قدرتمند و قابل به نظر می رسد.

خودرو طی ۵.۵ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد که بازهم این آمار چشمگیر و قابل تحسین ارزیابی می شود.

با توجه به حضور ۲ موتور الکتریکی با جانمایی یک موتور برای هر محور، سامانه تمام چرخ محرک در وضعیت فعال قرار دارد و در بخش جعبه دنده نیز از نمونه تک سرعته اتوماتیک استفاده شده است.

انرژی مورد نیاز پیشرانه از باتری ۸۲ کیلووات ساعت “لیتیم-نیکل-کبالت-آلومینیوم اکساید” تامین می شود. باتری از فناوری شارژ سریع پیشتیبانی می کند تا طی ۲۴ دقیقه با استفاده از شارژر ۱۶۰ کیلووات، ظرفیت آن از ۱۰ به ۷۰ درصد برسد.

این تریم وین فست حدود ۲۶۰۰ کیلوگرم وزن دارد و بیشینه سرعت آن ۲۰۰ کیلومتر برساعت است.

وین فست وی اف۸ تریم سیتی ادیشن اکو از پیشرانه ۳۴۹ اسب بخاری با گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر استفاده می کند.

باتری در وضعیت شارژ کامل امکان پیمایش ۳۰۰ کیلومتر را در اختیار خودرو قرار می دهد.

وین فست با طراحی ایتالیایی

در رابطه با طراحی وین فست وی اف۸ همه چیز به پینین فارینا مربوط می شود که طبیعتا حاصل کار نیز زیبا و چشمگیر است. رینگ های آلومینیومی ۲۰ اینچی نیز برای این تریم در نظر گرفته شده است. بدنه حجیم، الگوی متفاوت دماغه بویژه چراغ های اصلی و جزئیات باکیفیت موجب شده تا این خودرو در جلب نظر مخاطب موفق عمل کند.

کابین وین فست عناصر پیچیده ای را همراه خود ندارد اما سادگی را در شکل مناسبی با چاشنی زیبایی و خلاقیت ارائه داده است. نمایشگر بزرگ ۱۵.۶ اینچی تنظیمات سرگرمی و کنسول میانی در قسمت تعویض دنده ها نقطه اوج این معماری هستند.

مقابل راننده خبری از نمایشگر اطلاعات کیلومتر نیست که البته این رویکرد طراحی مخالفان زیادی نیز دارد اما به هر ترتیب، وین فست از نمایشگر هداپ برای این قسمت استفاده کرده است. نکته جالب آنکه اطلاعات نمایشگر هداپ اگر راننده از عینک آفتابی پلاریزه استفاده کند قابل مشاهده نیست البته می توان سرعت سنج را در نمایشگر تنظیمات سرگرمی مشاهده کرد.

وین فست وی اف۸ به عنوان آپشن استاندارد مجهز به سطح ۲ رانندگی خودران است که البته همچنان نیازمند ارتباط دست راننده با فرمان خواهد بود.

سطح ۲ رانندگی خودران به مفهوم حضور مجموعه ای از سنسورها و قابلیت های ایمنی مانند: کروز کنترل تطبیقی، شناسایی علائم ترافیکی مسیر، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، هشدار برخورد جلو و عقب و… است.

 منبع: عصرایران
دکمه بازگشت به بالا