بهترین گوشی های شیائومی از نظر باتری (+عکس)

حجم باتری با سرعت شارژ و میزان زمان شارژدهی بالا، مهم‌ترین فاکتورهایی است که «بهترین گوشی های شیائومی از نظر باتری» باید از آن برخوردار باشند.

موبنا – ظرفیت باتری یکی از عوامل مهمی است که هنگام خرید گوشی به آن توجه می‌کنیم؛ اما صرف بالا بودن حجم باتری نشانگر شارژدهی بالا نیست. عوامل بسیاری در شارژدهی باتری نقش دارند؛ نرخ نوسازی، مصرف تراشه، بهینگی سیستم عامل و رابط کاربری ازجمله موارد تاثیرگذار بر روی دوام باتری به شمار می‌روند. باتوجه به این موضوع همیشه باید در کنار بررسی ظرفیت باتری ‌نگاهی به موارد ذکرشده داشته باشیم.

بهترین گوشی های شیائومی از نظر باتری

نرخ‌ نوسازی با مصرف باتری ارتباط مستقیم دارد؛ یعنی هرچه نرخ نوسازی بالاتر باشد، مصرف باتری نیز افزایش می‌یابد. نرخ‌ نوسازی برای گیمرها اهمیت بالایی دارد اما اگر یک کاربر عادی هستید که از گوشی برای کارهای روزمره استفاده می‌کنید، ریفرش ریت بالا تنها باعث هدر رفتن انرژی باتری خواهد شد. بنابراین توصیه می‌کنیم، اگر روان بودن انیمیشن‌ها و پیمایش روان‌تر داخل رابط کاربری اهمیت چندانی برایتان ندارد، برای افزایش شارژدهی باتری، نرخ نوسازی گوشی را به ۶۰ هرتز کاهش دهید؛ البته اکثر گوشی‌های پرچم‌دار جدید مجهزبه پنل LTPO هستند که این کار را به‌صورت خودکار برای انواع کاربری‌ها انجام می‌دهند و حتی نرخ نوسازی را گاهی تا ۱ هرتز نیز کاهش می‌دهند. باتوجه به آنچه گفتیم اگر یک گوشی پرچم‌دار دارید، نیازی نیست خودتان برای افزایش طول عمر باتری نرخ نوسازی را روی ۶۰ هرتز تنظیم کنید.

در مورد تراشه اولین چیزی که باید در نظر بگیرید، نسل آن است. هر سال تراشه‌ها، سریع‌تر و کارآمدتر و بهینه‌تر می‌شوند. توضیح این موضوع نسبتاً پیچیده است، اما به‌طورکلی می‌توان گفت تراشه‌های جدیدتر همان کار تراشه‌های قدیمی را با سرعت بالاتر، تولید گرمای کمتر (در اکثر موارد) و مصرف انرژی کمتر انجام می‌دهند که نهایتاً بر عمر باتری تأثیر می‌گذارد.

بهینگی سیستم‌عامل نیز در نحوه‌ی به‌کارگیری قدرت تراشه بی‌‌تأثیر نیست. هر سیستم عامل با توجه به نحوه مدیریت core system services میزان تقاضا CPU را مشخص می‌کند و اینگونه بر عمر باتری گوشی هوشمند اثر می‌گذارد.

با تمام این تفاسیر از میان همه گوشی‌های عرضه‌شده شیائومی در دو-سه سال اخیر، بهترین گوشی‌ها از نظر باتری را برای شما در رنج قیمتی متفاوت بررسی کرده‌ایم تا برای خرید، تصمیم‌گیری راحت‌تری پیش‌رو داشته باشید.

بهترین گوشی‌های اقتصادی شیائومی از نظر باتری

۱. ردمی ۱۰ پرایم

گوشی موبایل شیائومی ردمی 10 پرایم / Xiaomi Redmi 10 Prime سفید

«ردمی ۱۰ پرایم» به‌عنوان یکی از گوشی‌های اقتصادی شیائومی در ظاهر از باتری خوبی برخوردار است؛ چراکه با ظرفیت باتری ۶٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت انتظار می‌رود طول عمر باتری خوبی داشته باشد. البته این باتری با شارژر ۱۸ واتی فست شارژ، تقریباً به ۲ ساعت و ۱۳ دقیقه زمان برای شارژ شدن نیاز دارد که برای یک گوشی اقتصادی نسبتاً قابل قبول است. با شارژ کامل ‌می‌توان حدود ۱۳ ساعت به تماشای ویدیو پرداخت یا ۱۶ ساعت وب‌گردی کرد.

گفتنی است طول عمر باتری ردمی ۱۰ پرایم باتوجه‌به بازه‌ی قیمتی آن رضایت‌بخش است و با استفاده متوسط می‌توان گوشی را نزدیک به ۲ روز روشن نگه داشت. نمایشگر ۶٫۵ اینچ FHD+ با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز، تراشه Helio G88 مدیاتک و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی هم از دیگر ویژگی‌های ردمی ۱۰ پرایم شیائومی است.

همچنین نماینده ارزان ردمی به عنوان یکی از ارزان‌ترین و بهترین گوشی‌های شیائومی از نظر باتری، علاوه‌بر داشتن باتری حجیم و طول عمر باتری معقول، از امکان شارژ سیمی معکوس نیز بهره‌مند است و از این طریق می‌تواند حداکثر توان شارژ ۹ وات را در اختیار سایر دستگاه‌های مبتنی‌بر شارژ USB‌ قرار دهد.

۲. پوکو C40

بهترین گوشی اقتصادی شیائومی از نظر باتری

«پوکو C40» یک گوشی اقتصادی است که به خاطر باتری قوی‌اش موردتوجه قرار گرفته است. گوشی با باتری ۶٬۰۰۰ میلی‌آمپری از شارژر ۱۸ واتی فست شارژ پشتیبانی می‌کند اما درون جعبه با یک شارژر ۱۰ واتی عرضه می‌شود. شارژ ۱۰۰درصد با شارژر ۱۰ واتی حدود ۳ ساعت زمان می‌برد؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌شود باتوجه به ظرفیت بالای باتری قید شارژر ۱۰ واتی را بزنید و شارژر ۱۸ واتی تهیه کنید تا مدت زمان شارژ را تا حدی تقلیل دهید. باتری در استفاده معمولی حدود دو روز دوام می‌آورد که برای یک گوشی اقتصادی عدد مناسبی است.

صرف نظر از ضعف در دوربین و سرعت که بیشترین علت نارضایتی کاربران است، پوکو C40 از لحاظ باتری در این رنج قیمت برای کاربران عادی انتخاب معقولی به نظر می‌رسد.


۳. ردمی ۱۰ پاور

بهترین گوشی ارزان شیائومی از نظر باتری

درست مانند دو گوشی دیگری که در فهرست بهترین گوشی‌های اقتصادی شیائومی از نظر باتری قرار دارند، «ردمی ۱۰ پاور» هم از باتری حجیم ۶٬۰۰۰ میلی‌آمپری و شارژر ۱۸ واتی فست شارژ پشتیبانی می‌کند. البته درون جعبه این مدل اقتصادی هم فقط یک آداپتور ۱۰ واتی قرار داده شده که شارژ چنین باتری حجیمی را طاقت‌فرسا می‌کند.

ردمی ۱۰ پاور از تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۸۰ برخوردار است و MIUI 13 مبتنی‌بر اندروید ۱۱ را اجرا می‌‌کند. صفحه‌نمایش ۶٫۷ اینچی IPS LCD با پوشش گوریلا گلس ۳، دوربین ۵۰ مگاپیکسل در پشت به‌همراه با سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی از دیگر مشخصات آن هستند.

بهترین گوشی‌های میان‌رده‌ شیائومی از نظر باتری

۱. ردمی نوت ۱۰ پرو

ردمی نوت ۱۰ پرو | Redmi Note 10 Pro Xiaomi

«ردمی نوت ۱۰ پرو» از باتری حجیم ۵٬۰۲۰ میلی‌آمپرساعت استفاده می‌کند که براساس ادعای شیائومی، با استفاده‌ی معمولی تا حدود دو روز شارژ نگه می‌دارد. برای شارژ این باتری هم یک آداپتور ۳۳ وات درون جعبه وجود دارد که به‌گفته‌ی چینی‌ها، ظرف ۳۰ دقیقه می‌تواند ۶۰ درصد از حجم باتری را شارژ کند. در بررسی‌های ما شارژ کامل حدود ۱ ساعت و ۲۱ دقیقه طول کشید.

با اینکه حجم باتری ردمی نوت ۱۰ پرو تقریبا با ردمی نوت ۱۰ برابری می‌کند، اما با توجه به قدرتمندتر شدن سخت‌افزار و افزایش نرخ نوسازی نمایشگر، طبیعی است که عمر باتری نسبت به مدل پایه کوتاه‌تر شود. در بررسی ردمی نوت ۱۰ پرو، دستگاه با روزانه ۵ تا ۶ ساعت کاربری عادی مثل وب‌گردی، گوش دادن به موسیقی، گشتن در شبکه‌های اجتماعی و تماشای ویدئو گوشی با یک‌بار شارژ، بیش از یک روز دوام میاورد. در زمینه‌ی پخش فیلم، ردمی نوت ۱۰ پرو با بیش از ۲۳ ساعت شارژدهی، عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان داد.

ردمی نوت ۱۰ پرو شیائومی از ویژگی‌هایی مانند تراشه Snapdragon 732G، نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ AMOLED با وضوح FHD+ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و بلندگوهای استریو بهره می‌برد و می‌توان آن را یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی در دسته‌ی میانی بازار نیز به حساب آورد.

۲. پوکو X4 Pro

پوکو X4 پرو شیائومی

شیائومی برای «پوکو X4 پرو ۵G» باتری حجیم ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی را درنظر گرفته است. درون جعبه یک شارژر سریع ۶۷ وات وجود دارد که می‌تواند تنها در مدت ۲۲ دقیقه باتری را از ۰ تا ۷۰ درصد و در ۴۱ دقیقه تا ۱۰۰ درصد شارژ کند. دستگاه می‌تواند با یک بار شارژ حدود یک روز دوام بیاورد. البته اگر نرخ نوسازی را از ۱۲۰ به ۶۰ هرتز کاهش دهید، شارژدهی در کاربری روزمره افزایش می‌یابد.

در کنار شارژدهی بسیار خوب، پوکو X4 پرو ۵G صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی با پنل سوپر آمولد با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل, دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی را ارائه می‌دهد.

چنانچه بیشترین خواسته شما از گوشی، باتری قوی و سرعت شارژ مناسب است، می‌توانید پوکو X4 Pro شیائومی را مدنظر قرار دهید؛ البته این میانرده شیائومی از نظر قدرت پردازشی و کیفیت دوربین هم در وضعیت خوبی قرار دارد، اما از این جهات بهترین بازه‌ی قیمتی حدود ۱۵ میلیون تومان نیست.

۳. ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس

ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس 5G شیائومی

«ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس» قدرتمندترین نماینده سری ردمی نوت ۱۱ شیائومی با باتری ۴٬۵۰۰ میلی‌آمپری است که با تمرکز ویژه روی شارژر راهی بازار شده است و تقریباً با شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس برابری می‌کند.

شیائومی برای دستیابی به شارژر ۱۲۰ واتی از باتری ۲ سلولی استفاده کرده است که هریک برای شارژ توان ۶۰ وات را طلب می‌کنند. طبق گفته شیائومی، ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس برای افزایش طول‌عمر باتری و همچنین کاهش دما، از ۴۰ ویژگی امنیتی بهره می‌برد و عمر باتری آن نیز طی ۸۰۰ بار سیکل شارژ کامل، به ۸۰ درصد خواهد رسید.

با توانایی پخش ۲۲ ساعت و ۳۷ دقیقه ویدیو در نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی خود، نوت ۱۱ پرو پلاس تا ۳۱ درصد عملکرد بهتری درمقایسه با نوت ۱۱ پرو ۵G دارد.

با وجود شارژر ۱۲۰ واتی طی چشم‌بر‌هم‌زدنی نیمی از ظرفیت باتری شارژ خواهد شد. مدت‌زمان مورد نیاز برای شارژ صفر تا ۱۰۰ باتری در این مدل ۲۸ دقیقه است. اگر داغ شدن گوشی را برای شارژ سریع‌تر به جان می‌خرید، با فعال‌کردن حالت Turbo می‌توانید شارژ کامل باتری را تا ۵ دقیقه سریع‌تر انجام دهید.

در کنار عمر باتری مناسب،‌ شارژر ۱۲۰ واتی داخل جعبه، صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز و ۱۰۰۰ نیتی،‌ تجربه کاربری نرم و روان از موارد دیگری است که هنگام خرید ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس می‌توانید در نظر بگیرید.


۴. پوکو X5 Pro 5G

بهترین گوشی تا پانزده میلیون تومان - پوکو ایکس ۵ پرو شیائومی

«پوکو X5 پرو» با باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپری و شارژر ۶۷ وات یک نمونه خوب از گوشی‌هایی با باتری قوی و فست شارژ است. به گفته چینی‌ها فول شارژ دستگاه در ۵۰ دقیقه صورت می‌گیرد و در بررسی‌ها در نیم ساعت حدود ۸۲ درصد شارژ می‌شود که زمان مطلوبی است. با یک بار شارژ کامل می‌توان تا ۱۹ ساعت و نیم به تماشای ویدیو پرداخت یا ۱۵ ساعت و ۴۵ دقیقه وب‌گردی کرد.

پوکو X5 پرو مجهز به پردازنده Snapdragon 778G 5G و پردازنده گرافیکی Adreno 642L است که می‌تواند بازی‌ و کارهای گرافیکی سنگین را به‌خوبی مدیریت کند.

دوربین سه‌گانه پنل پشتی از یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسی تشکیل شده است. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی هم می‌تواند سلفی‌های باکیفیتی در حالت‌های HDR و پانوراما ثبت کند.

با توجه به امکانات ارائه‌شده در کنار باتری و شارژ قوی، گوشی پوکو X5 Pro 5G شیائومی یک انتخاب برنده در میان بهترین گوشی های شیائومی از نظر باتری به حساب می‌آید.

۵. ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس

نمایشگر و پنل پشتی شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو

«شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس» از یک باتری ۵٬۰۰۰ میلی آمپری و شارژ سریع ۱۲۰ واتی با فناوری هایپرشارژ برخوردار است. درست مانند سایر گوشی های شیائومی با قابلیت شارژ ۱۲۰ واتی، این گوشی نیز دارای حالت Boost Charge است که سریع‌ترین شارژ ممکن با ۱۲۰ وات را فراهم می‌کند. برای پیشگیری از گرمای بیش از حد، حالت شارژ Boost تنها زمانی کار می‌کند که صفحه نمایش گوشی خاموش باشد. این حالت به‌طور پیش‌فرض خاموش است، اما می‌توانید آن را از داخل تنظیمات باتری فعال کنید.

با اینکه در تبلیغات شیائومی گفته شده است شارژ کامل در ۱۹ دقیقه صورت می‌گیرد، در تست‌های انجام‌شده در حالت Boost Charge، گوشی بدون داغ شدن در ۱۹ دقیقه ۹۵ درصد شارژ می‌شود و شارژ کامل ۲۳ دقیقه طول می‌کشد. البته می‌توانیم این اختلاف ۴ دقیقه‌‌ای را با عواملی مانند دمای اتاق، سیم‌کارت، حساب‌های متصل و موارد دیگر که بر زمان شارژ تأثیر می‌گذارند، توضیح دهیم.

همانطور که انتظار می‌رود، بدون حالت Boost شارژ کمی کندتر صورت می‌گیرد و شارژ کامل ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

تراشه مدیاتک Dimensity 1080 با فرآیند ساخت ۶ نانومتر، دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی از دیگر ویژگی‌های ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس است که در کنار پکیج باتری قوی به ارزش خرید آن می‌افزاید.

بهترین گوشی‌های قاتل پرچمدار شیائومی از نظر باتری

۱. پوکو F4 GT

پوکو F4 GT شیائومی

«پوکو F4 GT» از یک باتری ۴٬۷۰۰ میلی‌آمپري تغذیه می‌کند که به دو سلول تقسیم شده است و هر یک مدار شارژ مخصوص به خود را دارد تا سریع‌تر شارژ شود. به گفته شیائومی، گوشی با شارژر ۱۲۰ واتی در ۱۷ دقیقه به شارژ ۱۰۰درصد می‌رسد.

در استفاده عادی پوکو F4 GT می‌تواند با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز نزدیک به ۱۲ ساعت وب‌گردی با وای فای یا ۱۳ ساعت و نیم پخش ویدیو با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز را تاب بیاورد. پوکو F4 GT که از بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی محسوب می‌شود، با پشتیبانی از حالت تقویت شارژ، می‌تواند در حین بازی بدون تأثیر بر عملکرد یا دما، شارژ شود.

پوکو F4 GT به پردازنده Snapdragon 8 Gen 1 مجهز است و پردازنده گرافیکی Adreno 730 نقطه قوت دستگاه در اجرای بازی‌های سنگین است.

دوربین سه‌گانه پنل پشتی از یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسی تشکیل شده است که می‌تواند ویدیوهایی با کیفیتی ضبط کند. همچنین تصاویر دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی در نور روز از کیفیت خوبی برخوردارند.

بااینکه گوشی با چنین امکاناتی می‌توانست باتری حجیم‌تری داشته باشد، پوکو F4 GT با همین ظرفیت، عملکرد مناسبی ارائه می‌دهد. پوکو F4 GT یکی از بهترین گوشی ها از نظر سرعت شارژ به حساب می‌آید به‌طوریکه شاید بعد از آن نتوانید گوشی‌هایی با سرعت شارژ معمولی را تحمل کنید.

۲. شیائومی ۱۲T

بهترین گوشی شیائومی - شیائومی ۱۲ تی | Xiaomi 12T‌رنگ مشکی

«شیائومی ۱۲T» با همان ظرفیت باتری ۱۱T، یعنی ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و شارژر ۱۲۰ واتی عرضه می‌شود و در بخش عمر باتری، عملکردی تقریباً مشابه به نسل قبل ارائه می‌کنند. شارژر ۱۲۰ واتی این گوشی‌ که درون جعبه همراه با گوشی عرضه می‌شود، با بهره‌مندی از فناوری هایپرشارژ شیائومی، باتری را در مدت ۲۷ دقیقه فول شارژ می‌کند. درصورتی‌که روزانه به‌طور متوسط ۶ ساعت از گوشی خود برای وب‌گردی استفاده کنید، ۱۲تی بین ۱/۵ تا ۲ روز شارژدهی خواهد داشت که مطلوب است.

این گوشی بالارده که برای بازی هم مناسب است، از تراشه‌ی Dimensity 8100-Ultra بهره می‌برد که در کنترل گرما بسیار بهتر از پرچم‌داران اسنپدراگون عمل کرده و داغی زیادی را هنگام فعالیت سنگین و بازی به بدنه گوشی منتقل نمی‌کند.

در کنار باتری قوی و شارژدهی خوب، دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل، حافظه پرسرعت UFS 3.1، نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ ۱۲۰ هرتز OLED با دقت ۲٬۷۱۲ در ۱٬۲۲۰ پیکسل و نرم‌افزار به‌روز شیائومی ۱۲ تی باعث می‌شود تا ارزش خرید گوشی شیائومی بالا برود.

۳. شیائومی ۱۲T پرو

بهترین گوشی گیمینگ - شیائومی ۱۲ تی پرو | Xiaomi 12t Pro رنگ سیاه

«شیائومی ۱۲T پرو» با همان ظرفیت باتری ۱۱T پرو (یکی از ۱۰ گوشی هوشمند برتر بازار از نظر سرعت شارژ)، یعنی ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و شارژر ۱۲۰ واتی عرضه می‌شود که با بهره‌مندی از فناوری هایپرشارژ شیائومی، باتری را در مدت ۱۳ دقیقه از ۰ به ۵۰ درصد و در مدت ۳۲ دقیقه به‌طورکامل شارژ می‌کند و در این مدت هم، دمای گوشی چندان بالا نمی‌رود.

باتوجه‌به نتایج به‌دست‌آمده در بررسی شیائومی ۱۲T پرو، درصورتی‌که روزانه به‌طور متوسط ۶ ساعت از گوشی خود برای وب‌گردی استفاده کنید، باتری ۱/۵ تا ۲ روز دوام خواهد آورد که مدت زمان رضایت‌بخشی به‌شمار می‌رود.

در کنار باتری قوی، تراشه‌ی اصلاح‌شده و بهینه‌ی کوالکام، Snapdragon 8+ Gen 1، نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ ۱۲۰ هرتز AMOLED، بلندگوهای استریو تنظیم‌شده Harman Kardon و دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل، گوشی شیائومی ۱۲T پرو را به یک انتخاب درخشان تبدیل کرده است.

بهترین گوشی‌ های پرچمدار شیائومی از نظر باتری

بهترین گوشی گیمینگ شیائومی

بلک شارک ۵ پرو شیائومی

«بلک شارک ۵ پرو» درست مطابق با آنچه از یک پرچمدار مدرن با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و باتری ۴٬۶۵۰ انتظار داریم، عمل می‌کند. احتمالاً تنها از طریق بهینه‌سازی نرم‌افزار این پرچمدار در مقایسه با سایر دستگاه‌های مشابه شیائومی مانند Xiaomi 12 یا Xiaomi 12 Pro یا Poco F4 GT توانسته استقامت بیشتری (۸۳ ساعت) را اعمال کند. Black Shark 5 Pro از فناوری شارژ ۱۲۰ وات شیائومی پشتیبانی می‌کند و یک شارژر و کابل سازگار ۱۲۰ واتی در جعبه دارد. به گفته چینی ها به کمک این شارژر تنها ۱۵ دقیقه تا شارژ کامل فاصله خواهید داشت.

این گوشی پرچم‌دار با تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1، نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ ۱۴۴ هرتز OLED و بلندگوهای دوگانه dکی از بهترین گوشی های گیمینگ و مخصوص بازی نیز محسوب می‌شود.

 منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا