فعال سرشناس بازار بیت کوین: پول در حال مرگ است!

مایکل سیلور می‌گوید رمزارزهایی نظیر بیت کوین بهترین راه برای سرمایه‌گذاری هستند، چون پول در حال مرگ است.

موبنا – در همین حین که اقتصاد جهانی به بازیابی وضعیت پیش از همه‌گیری کرونا ادامه می‌دهد، نگرانی از آثار تورم بر زندگی مردم روند صعودی داشته است. در نتیجه‌ی این وضعیت، دولت‌ها و بانک‌های مرکزی در سراسر دنیا تحت فشار بوده‌اند تا با هدف مهار تورم و حفظ ثبات اقتصادی، نرخ بهره را بالاتر ببرند.

مایکل سیلور، هم‌بنیان‌گذار مایکرواستراتژی،‌ در مصاحبه‌ی جدیدی درباره‌ی بیت کوین، تورم اقتصادی، کتیبه‌های اوردینال و آینده‌ی پول سخن گفته است. این میلیاردر آمریکایی ادعا کرده که شکست‌های ارزی در چند وقت اخیر نشان می‌دهند «پول در حال مرگ است.» سیلور می‌گوید این گفته برای دلار آمریکا که قوی‌ترین ارز دنیا محسوب می‌شود نیز صدق می‌‌کند.

مایکل سیلور در بین سخنانش به شاخص قیمت مصرف‌کننده اشاره کرد که نشان می‌دهد نرخ تورم سالانه‌ی ایالات متحده به ۴٫۹ درصد می‌رسد. به عقیده‌ی سیلور، تورم پولی دلار آمریکا بسیار بیشتر از پنج دلار است چون «شاخص قیمت مصرف‌کننده پایین‌ترین عدد تورم موردتأیید دولت است، نه بالاترین.»

به گفته‌ی مایکل سیلور، تورم پولی ارزهای ضعیف‌تر از دلار بیشتر است و بازه‌ی آن از ۲۰ درصد به ۱۰۰ درصد می‌رسد. دولت‌ها در سراسر دنیا با بحران اعتماد به ارزها و بانک‌ها دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند. در نتیجه‌ی این وضعیت، مصرف‌کنندگان نیز به مرور زمان به ارزهای فیات بی‌اعتماد می‌شوند.

نوشته های مشابه

مایکل سیلور می‌گوید: «بنابراین،‌ پول در حال مرگ است. پول در ونزوئلا و آرژانتین به وضوح در حال مرگ است و این وضعیت در سایر نقاط دنیا نیز دیده می‌شود،‌ حتی در ایالات متحده و اروپای غربی.»
به نوشته‌ی فین‌بولد، سیلور اعتقاد دارد که افزون‌بر ارزهای فیات، دارایی‌های کالایی نیز تأثیرگذاری خود را از دست می‌دهند. او به هزینه‌های قابل‌توجهی اشاره کرد که مردم برای جابه‌جایی مواردی نظیر طلا، نفت، ملک، اوراق بهادار و حتی یک تابلو متحمل می‌شوند.

سیلور بیت کوین را «شاه‌کالا» می‌داند چون دیجیتالی و کمیاب است. بیت کوین به تریدرها امکان می‌دهد میلیون‌ها دلار را در تمامی نقاط دنیا جابه‌جا کنند.

 منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا