قطع اینترنت برای برگزاری امتحانات نهایی تکذیب شد

درخواست برای قطع اینترنت هنگام برگزاری امتحانات نهایی سال گذشته نیز مطرح شده بود که اجرایی نشد.

موبنا – سرپرست وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد اینترنت هنگام برگزاری امتحانات نهایی قطع نخواهد شد. این در حالی است که رئیس مرکز ارزش‌یابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش مدعی شده بود درحال رایزنی با وزارت ارتباطات هستند تا طی برگزاری امتحانات نهایی، اینترنت به مدت ۱۰ تا ۱۱ روز قطع شود.
«رضا مراد صحرایی» سرپرست وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با «میزان» در رابطه با پخش خبر قطعی اینترنت در ایام امتحانات نهایی گفت: «قطع ۱۰ تا ۱۰ روزه اینترنت هم زمان با برگزاری آزمون نهایی مدارس تکذیب می‌شود. این گزینه بررسی شد، اما تصمیم گرفته نشد و چنین برنامه‌ای وجود ندارد.»

این سخنان در حالی مطرح شد که «محسن زارعی»، رئیس مرکز ارزش‌یابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، در تشریح اعلام برنامه‌های این سازمان برای امتحانات نهایی گفت با وزارت ارتباطات درحال رایزنی هستند تا به مدت ۱۰ تا ۱۱ روز اینترنت قطع شود: «در برگزاری امتحانات از ۵ تا ۳۰ دقیقه پس از امتحان اینترنت قطع می‌شود.»

زارعی پیش از این و برای امتحانات نهایی نوبت اول که در دی‌ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود، درخواست قطع اینترنت را برای افزایش امنیت امتحانات را مطرح کرده بود که صورت نپذیرفت.

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز پس از قطعی چند‌ساعته اینترنت در روز برگزاری کنکور سراسری، وعده داد اینترنت دیگر برای هیچ آزمونی قطع نشود: «این مسئله به مسئولان مربوطه گفته شده است تا برای کنکور تیرماه ۱۴۰۲ چاره دیگری بیندیشند و از راهکارهای مناسب‌تری استفاده کنند.»

رئیس قوه قضاییه نیز بهمن‌ماه سال گذشته از قطع اینترنت هنگام برگزاری کنکور گلایه کرد و گفت این امر راه منطقی و قابل‌قبولی برای جلوگیری از تقلب در کنکور نیست؛ ازهمین‌رو بایستی فکر دیگری برای سال آینده کرد.

گفتنی است «محمداحسان خرامید»، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در واکنش به سخنان اخیر رئیس مرکز ارزش‌یابی آموزش و پروش گفت: «همان‌گونه که سال قبل هم اعلام شد، وزارت ارتباطات برای هیچ آزمونی حتی یک دقیقه هم اینترنت را قطع نخواهد کرد.»

البته زارع‌پور سال گذشته در واکنش به درخواست سازمان سنجش برای قطع اینترنت زمان برگزاری کنکور گفته بود در این زمینه تصمیم‌گیر نیست و شورای امنیت کشور باید درباره قطع اینترنت هنگام برگزاری کنکور سراسری تصمیم بگیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا