چند ویژگی جذاب سیستم‌عامل iOS 17 لو رفت!

شرکت اپل در جریان سخنرانی رویداد WWDC 2023 طی روز ۵ ژوئن ۲۰۲۳ (۱۵ خرداد ماه) برای نخستین بار از سیستم‌عامل iOS 17 به‌طور رسمی رونمایی خواهد کرد. یک افشاگر توییتری با شناسه analyst941@ با انتشار پستی در توییتر از ارائه قابلیت جدید نمایش شبکه‌ای تصاویر پس‌زمینه در iOS 17 خبر داد.

موبنا – ویژگی جدید نمایش مشبک امکان نمایش همزمان بیش از ۹ والپیپر را فراهم می‌کند. کاربران می‌توانند تصاویر پس‌زمینه نمایش داده شده در الگوی مشبک را حذف کرده یا حتی ترتیب نمایش آنها را مطابق سلیقه خود تغییر دهند. همچنین کاربران هنگام نمایش منفرد هر تصویر با کشیدن انگشت خود به سمت بالا می‌توانند والپیپرها را به اشتراک گذاشته یا از آنها کپی‌برداری کنند.

این افشاگر در توییت دیگری به مشخصه فعالیت زنده (Live Activity) اپل مپس در لاک اسکرین اشاره نموده است. بر اساس اعلام analyst941@ این ویژگی در کلیه مدل‌های آیفون که واجد شرایط دریافت آپدیت iOS 17 هستند؛ قابل دسترس خواهد بود.

در حال حاضر هنگامی‌که گوشی آیفون در وضعیت قفل شده قرار دارد؛ اطلاعات ناوبری بر روی کل فضای لاک اسکرین نمایش داده می‌شوند. اما با وجود ظاهر جدید iOS 17، اپل مپس دو سوم مساحت تحتانی نمایشگر را اشغال نموده و اطلاعات مربوط به زمان و تاریخ در یک سوم فوقانی صفحه‌نمایش نشان داده می‌شوند.

در iOS 17 کاربران با کشیدن انگشت خود به سمت بالا قادر به مشاهده اعلان‌ها بالاتر از اپل مپس و روی لاک اسکرین خواهند بود. در iOS 16 کشیدن انگشت از قسمت پایینی نمایشگر به سمت بالا موجب بازگشایی قفل گوشی خواهد شد. بنابراین این موضوع در واقع از یک تغییر بزرگ در iOS 17 حکایت دارد.

چند ویژگی جذاب سیستم‌عامل iOS 17 لو رفت!

بعلاوه analyst941@ ادعا می‌کند که تا زمان آنلاک شدن گوشی، کلیه عناصر لاک اسکرین به‌جز یکی (ویجت‌ها) به همراه ویژگی Live Activity اپل مپس برای روی لاک اسکرین نمایش داده خواهند شد. اما پس از بازگشایی قفل گوشی، کاربر به‌طور یکپارچه به حالت ناوبری کامل در برنامه اپل مپس منتقل خواهد شد.

بعلاوه کاربران قادر به minimize کردن نمایش اپل مپس روی لاک اسکرین تا اندازه موزیک پلیر صفحه قفل گوشی بوده و با ضربه زدن مجدد روی نقشه می‌توانند آن‌را maximize نمایند. افشاگر با شناسه analyst941@ در گذشته و پیش از معرفی سری آیفون ۱۴ طی ماه سپتامبر ۲۰۲۲ به درستی از وجود مشخصه داینامیک آیلند خبر داده بود.

همچنین به گفته وی، اکنون برای تغییر نظر اپل جهت به‌کارگیری دکمه‌های لمسی در سری آیفون ۱۵ پرو دیگر خیلی دیر شده است. اگرچه مارک گورمن؛ خبرنگار نشریه بلومبرگ مدعی شده که ارائه این ویژگی تا سال ۲۰۲۴ به تعویق افتاده است. شخص افشاگر با اطمینان تائید می‌کند که مشخصه Live Activity اپل مپس در لاک اسکرین iOS 17 نمایش داده خواهد شد. به گفته وی، اپل فارغ از نظر کاربران در این زمینه، قابلیت نمایش زنده فعالیت‌های نقشه روی لاک اسکرین را در کلیه دستگاه‌های آیفون ارائه خواهد کرد.

اگرچه نسخه پیش‌نمایشی iOS 17 در جریان رویداد WWDC 2023 رونمایی شده و در ادامه نسخه عمومی بتا آن در دسترس کاربران قرار می‌گیرد؛ اما نسخه نهایی این سیستم‌عامل تا پیش از ماه سپتامبر به‌صورت عمومی منتشر نخواهد شد.

 منبع: آی تی رسان

دکمه بازگشت به بالا