لی اوتو آیدیل ال۹؛ آیا این کابین چینی از مرسدس بنز باکیفیت تر است؟ (+عکس)

یکی دیگر از ویژگی های چشمگیر لی اوتو L9 صندلی کوئین یا ملکه آن است. این توصیف برای صندلی‌های عقب این محصول استفاده می‌شود…

موبنا – اخیرا خودرو آیدیل ال۷ از برند لی اوتو را معرفی کردیم که جزئیاتش اینجا در دسترس قرار دارد. اکنون سراغ برادر بزرگتر خانواده یعنی لی اوتو آیدیل ال۹ می رویم که شباهت کامل به ال۷ دارد اما در ابعاد و برخی جزئیات فنی به طور محدود تفاوت هایی دارد.

لی اوتو L9 در بازار چین نزدیک به ۷۰ هزار دلار قیمت دارد.

این شاسی بلند از منظر ابعاد برابر با ۵۲۱۸ میلیمتر در طول، ۱۹۹۸ میلیمتر در عرض و ۱۸۰۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز ۳۱۰۵ میلیمتر است. آیدیل ال۹ در فاصله بین محورها ۱۰۰ میلیمتر از ال۷ بزرگتر است که به مفهوم فضای بیشتر کابین برای این محصول خواهد بود.

وزن خالص آیدیل ال۹ برابر با ۲۵۲۰ کیلوگرم محاسبه شده است.

با توجه به تریم می توان صندلی ها کاپیتانی برای ردیف دوم و یا نیمکتی را سفارش داد. در حالت اول ظرفیت خودرو ۶ نفر و در حالت دوم ۷ نفر می شود.

در بخش پیشرانه لی اوتو ال۹ از همان پیشرانه هیبریدی با ۴۴۲ اسب بخار خروجی و گشتاور ۶۲۰ نیوتن متر استفاده شده است. همانطور که در معرفی ال۷ اشاره شد؛ علاوه بر ۲ موتور الکتریکی با جانمایی یک موتور روی هر محور، لی اوتو ایدیل یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ دارد که نقشی در حرکت خودرو ندارد بلکه به عنوان ژنراتور افزاینده برد حرکتی خودرو عمل می کند. برد حرکتی لی اوتو ال۹ در حالتی که پیشرانه ۱.۵ لیتری در مدار نباشد حدود ۲۱۵ کیلومتر است که انرژی آن از باتری ۴۴.۵ کیلووات ساعت تامین می شود اما در شرایطی که مجموعه هیبریدی فعال شود، برد حرکتی به ۱۳۱۵ کیلومتر افزایش می یابد.

آیدیل ال۹ از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می کند تا پس از ۴۰ دقیقه ۸۰ درصد ظرفیت باتری را تکمیل کند.

ظرفیت باک تمامی تریم های لی اوتو آیدیل ال۹ برابر با ۶۵ لیتر است.

بیشینه سرعت ۱۸۰ کیلومتر و شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر نیز برابر با ۵.۳ ثانیه محاسبه شده است.

رینگ های ۲۱ اینچی آلومینیومی به عنوان آپشن استاندارد ارائه می شود.

لی اوتو آیدیل ال۹

در رابطه با کابین نیز باید به همان توضیحات خودرو آیدیل ال۷ و معرفی صندلی ملکه توسط کمپانی لی اوتو یا لی شانگ اشاره کنیم.

صفحه نمایش اصلی تنظیمات سیستم سرگرمی در اندازه ۱۵.۷ اینچی و یک صفحه نمایش دیگر به همین اندازه مقابل سرنشین جلو قرار می گیرد. برای ردیف عقب نیز این فناورانه تکرار شده است.

سیستم صوتی دالبی اتمز با ۷ بلندگو، ۳ ساب ووفر و ۴ بلندگو روی سقف یک سالن کنسرت تمام عیار را داخل کابین ال۹ ایجاد می کند.

روی فرمان نیز یک نمایشگر باریک دیجیتال اطلاعات مورد نیاز راننده را نمایش می دهد.

از دیگر امکانات کابین باید به سیستم بهبود هوای هوشمند، درب صندوق الکتریکی باز/بسته بدون دخالت دست، دوربین داشبورد، ریموت استارت، نمایشگر هداپ، استارت دکمه ای، شارژر بی سیم، سانروف دوتکه الکتریکی، نورپردازی قابل تنظیم و… اشاره کرد.

یکی دیگر از ویژگی های چشمگیر لی اوتو L9 صندلی کوئین یا ملکه آن است. این توصیف برای صندلی‌های عقب این محصول استفاده می‌شود. این صندلی‌ها دارای قابلیت تنظیم الکترونیکی بوده و با پوشش چرم ناپا در دسترس هستند. همچنین زیر پایی الکتریکی، تکیه‌گاه مرکزی لوکس و روکش چرمی ۲۷۰ درجه‌ای از دیگر ویژگی‌های آن هستند. هنگامی که حالت صندلی ملکه فعال شود؛ فضای پا تا ۱۱۶۰ میلی‌متر افزایش یافته و پشتی صندلی را می‌توان تا ۴۰ درجه تغییر زاویه داد.

تمام صندلی ها مجهز به ماساژ کمر هستند. همچنین باید به صندوق عقب بسیار جادار آن اشاره کنیم. لی اوتو به فضاهای ذخیره‌سازی اشیا توجه زیادی داشته و ۲۶ محفظه برای قراردادن کلید، تلفن، کیف و سایر اشیا ایجاد کرده است.

 منبع: عصرایران

دکمه بازگشت به بالا