مغز افراد بعد از عمل بینایی تغییر می‌کند

دانشمندان تغییرات آناتومیکی را در مغز بیمارانی که بینایی آنها بازسازی شده کشف کردند.

موبنا – به گزارش ساینس دیلی، دانشمندان به کشفی پیشگامانه در زمینه علوم اعصاب دست یافته اند. آنها دریافته اند بازسازی بینایی در بیماران پس از نابینایی طولانی مدت، تغییرات قابل توجهی در مغز ایجاد می‌کند.

این مطالعه توسط تیمی از محققان دانشگاه وسترن انتاریو انجام و در مجله Nature Neuroscience منتشر شد. این تیم از تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) برای بررسی مغز بیمارانی که برای بازگرداندن بینایی خود تحت عمل جراحی قرار گرفته بودند، استفاده کردند.

نتایج این مطالعه نشان داد که مغز بیماران دچار تغییرات قابل توجهی در قشر بینایی(بخشی از مغز و مسئول پردازش اطلاعات بصری) شده است. محققان دریافتند که قشر بینایی فعال تر شده و ارتباطات جدیدی با سایر بخش های مغز ایجاد کرده است.

این کشف پیامدهای مهمی برای حوزه علوم اعصاب دارد و می تواند به درمان های جدیدی برای بیماران مبتلا به اختلالات بینایی منجر شود. همچنین انعطاف پذیری قابل توجه مغز انسان را که قادر به تطبیق و تغییر در پاسخ به تجربیات جدید است، روشن می کند.

نوشته های مشابه

این مطالعه گام مهم رو به جلو در درک ما از مغز انسان و توانایی قابل توجه آن برای سازگاری و تغییر است. همچنین بر اهمیت ادامه تحقیقات در زمینه علوم اعصاب که پتانسیل بهبود زندگی میلیون ها نفر در سراسر جهان را دارد، تاکید می کند.

 منبع: فارس

دکمه بازگشت به بالا