اپل و سامسونگ در بازار موبایل پول پارو می‌کنند

یک گزارش تحقیقاتی نشان می‌دهد ۹۶ درصد از سود عملیاتی صنعت موبایل در فصل اول ۲۰۲۳ به حساب اپل و سامسونگ واریز شده است.

موبنا – به‌غیر از چند مورد انگشت‌شمار، اپل و سامسونگ سال‌ها است با آیفون و گلکسی دو جایگاه برتر صنعت موبایل را از لحاظ سهم بازار به خود اختصاص داده‌اند. گزارشی جدید نشان می‌دهد که وقتی بحث به کسب درآمد از صنعت موبایل می‌رسد، این دو شرکت مجدداً حرف اول را می‌زنند.

مؤسسه‌ی تحقیقاتی کانترپوینت می‌گوید در فصل اول سال جاری میلادی سامسونگ با تقریبا ۲۲ درصد از سهم بازار توانست رتبه‌ی نخست را به خود اختصاص دهد، اپل با تقریبا ۲۱ درصد سهم رتبه‌ی دوم را تصاحب کرد و سهم شیائومی به تقریبا ۱۱ درصد رسید تا این شرکت در رتبه‌ی سوم قرار بگیرد.

اوپو و ویوو رتبه‌های چهارم و پنجم را به خود اختصاص دادند و به ترتیب تقریبا ۱۰ درصد و تقریبا هفت درصد از سهم بازار را در اختیار گرفتند.

گزارش بازار موبایل در فصل اول ۲۰۲۳ اپل و سامسونگ

وقتی درآمد شرکت‌های گوشی‌ساز را مشاهده می‌کنیم، اوضاع جالب‌تر می‌شود. به ادعای کانترپوینت، اپل و سامسونگ ۹۶ درصد از سود عملیاتی بازار جهانی موبایل را به خود اختصاص داده‌اند. از این مقدار حدودا ۸۰ درصد به حساب اپل واریز شده است.

بر اساس گزارش Android Authority، میانگین قیمت فروش سامسونگ در فصل اول سال جاری میلادی ۳۴۰ دلار بوده که نشان‌دهنده‌ی رشد ۱۷ درصدی نسبت‌به فصل اول ۲۰۲۲ است. کانترپوینت میانگین قیمت فروش آیفون را اعلام نکرده، اما هیچ‌یک از آیفون‌های جدید اپل قیمت کمتر از ۸۰۰ دلار ندارند.

عملکرد بسیار خوب اپل و سامسونگ در حالی ثبت می‌شود که برندهایی مثل شیائومی و وان پلاس در سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند میانگین قیمت فروش دستگاه‌هایشان را افزایش دهند.

 منبع: زومیت
دکمه بازگشت به بالا