مک لارن ۷۵۰اس؛ خودرویی که پیاده شدن از آن سخت است! (+عکس)

مک لارن در طراحی جذابیت های ۷۵۰اس چنان ظرافتی و کیفیتی به خرج داده که یکی از نویسندگان مطرح نقدهای خودرویی انگلیس، درباره اش می گوید: این مک لارن از آن خودروهایی است که وقتی سوارش می شوید، هیچ علاقه ای به ترک آن ندارید و برایتان سخت است که پیاده شوید!

موبنا ۷۵۰اس جدیدترین محصول مک لارن است که جا پای ۷۲۰اس می گذارد. مک لارن ۷۵۰اس از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توربودوقلو با ۷۴۰ اسب بخار خروجی و گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر استفاده می کند. این هیولای انگلیسی به جعبه دنده سکوئنشال ۷ سرعته جدیدی مجهز شده که عملکرد به مراتب روان تر و دقیق تری در مقایسه با تجربیات قبلی مک لارن دارد.

مک لارن ۷۵۰اس طی ۲.۷ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت می رسد که این آمار مربوط به نسخه کوپه ۷۵۰اس می شود. در تریم کانورتیبل مقدار بسیار جزئی رکوردهای زمانی افزایش می یابد؛ شاید در حدود ۰.۱ یا ۰.۲ ثانیه.

بیشینه سرعت هر دو مدل مک لارن ۷۵۰اس برابر با ۳۳۱ کیلومتر برساعت محاسبه شده است.

فاصله بین محورها در قسمت جلو ۶ میلیمتر افزایش یافته و همچنین سیستم تعلیق جدید به همراه سامانه کنترل هوشمند فعال به مک لارن جدید اضافه شده است. بدین ترتیب عملکرد تعلیق در هر کدام از محورها حدود ۴ درصد به اصطلاح نرم تر از قبل شده است.

مک لارن از جمله خودروسازانی است که تاکیدی شدیدی بر حفظ زبان طراحی خود دارد. از این رو برای درک تفاوت های مدل های مختلف این برند باید به دقت جزئیات را مورد بررسی قرار داد. در مدل ۷۵۰اس  ورودی ‌های جدید هوا و اسپلیتر بهبود یافته هندلینگ و ثبات بیشتری ایجاد می‌کنند که در مجموع ترکیب آن با بال فعال عقب که ۲۰ درصد بزرگ‌تر شده کیفیت رانندگی در سرعت بالا برای این جنتلمن انگلیسی را تضمین می کند.

نسخه کوپه

در نمای عقب، امضا مک لارن را همچنان شاهد هستیم. خروجی اگزوز بیضی شکل در فاصله بین چراغ های اصلی عقب که شامل یک محیط بیضی شکل با دو لوله داخلی می شود. بافت لانه زنبوری که چراغ های اصلی عقب و خروجی اگزوز را در بر گرفته نیز از جذابیت های اسپرت مک لارن محسوب می شود. البته حضور خروجی اگزوز در قسمت مرکزی نمای عقب، طراحان مک لارن را مجبور کرده که بال فعال عقب را ۲ اینچ بالاتر بیاورند تا گازهای خروجی اثری بر عملکرد بال فعال نداشته باشند.

از دیگر تغییرات نمای عقب باید به سپر جدید، خروجی هوای جدید با بافت داخلی جدید، بافت گریل جدید که بدان اشاره شد و همچنین طاقچه جدید اشاره کرد که البته مورد آخر مربوط به داخل اطاق می شود.

مک لارن در طراحی جذابیت های ۷۵۰اس چنان ظرافتی و کیفیتی به خرج داده که یکی از نویسندگان مطرح نقدهای خودرویی انگلیس، درباره اش می گوید: این مک لارن از آن خودروهایی است که وقتی سوارش می شوید، هیچ علاقه ای به ترک آن ندارید و برایتان سخت است که پیاده شوید!

مک لارن ۷۵۰اس

داخل کابین مک لارن همواره جز جذابیت ترین و باکیفیت ترین های صنعت خودرو بوده، مخصوصا طراحی عمودی نمایشگر تنظیمات سیستم سرگرمی و دکمه هایی که ستونی زیر آن قرار گرفته اند. در مک لارن ۷۵۰اس جدید با ۲ تریم روبرو می شویم که نام های تک لوکس و پرفورمنس را همراه دارند. در تریم اول از چرم ناپا برای تمام بخش ها استفاده شده اما در تریم پرفورمنس، آلکانتارا نیز حضور دارد و در ترکیب با چرم به کار رفته است. استفاده از آلیاژهای فلزی تیره، نورپردازی هوشمند بر جذابیت های کار افزوده است. البته لازم است به حضور سنگین فیبرکربن در قسمت های مختلف این کابین اسپرت نیز اشاره کنیم.

پشتیبانی از اپل کارپلی نیز به عنوان آپشن استاندارد ارائه می شود.

استفاده از صندلی هایی که بخش های اصلی آن را فیبرکربن شکل داده موجب شده تا وزن ۷۵۰اس در مقایسه با مک لارن ۷۲۰اس حدود ۱۷.۵ کیلوگرم کمتر باشد. همچنین از رینگ های جدیدی برای ۷۵۰اس استفاده شده که به ادعای سخنگوی کمپانی این سبک ترین نمونه نصب شده در یک مک لارن دارای فاز تولید اقتصادی، خواهد بود. رینگ ۱۰ پره آلومینیومی که بازهم موجب ۱۳.۸ کیلوگرم کاهش وزن ۷۵۰اس می شود.

مهندسی وزن در مک لارن ۷۵۰اس کوپه موجب شده تا این خودرو در مقایسه با ۷۲۰اس حدود ۳۱ کیلوگرم سبک تر باشد.

وزن کلی مک لارن ۷۵۰اس کوپه حدود ۱۳۸۹ کیلوگرم و وزن مدل اسپایدر حدود ۱۴۳۸ کیلوگرم است.

مشتریان می توانند امکانات اضافی مختلفی را برای مک لارن ۷۵۰اس سفارش دهند. برای مثال سیستم ترمز ارتقا یافته با روتورهای سرامیکی، کالیپرهای مونوبلاک، بوستر جدید و فناوری خنک کننده کالیپر فرمول ۱.

سیستم صوتی باورز اند ویلکینز نیز در حالت آپشن قابلیت ثبت سفارش دارد.

قیمت دقیق خودروها مشخص نیست اما احتمالا مدل کوپه حدود ۳۲۹ هزار دلار و مدل اسپایدار ۳۵۰ هزار دلار قیمت خواهند داشت.

نسخه اسپایدر

 منبع: عصرایران

دکمه بازگشت به بالا