کیا سول جی تی-لاین؛ یک مجموعه کامل و خوش قیمت کره ای! (+عکس)

در قسمت دماغه نیز، کیا سول در تریم های جدید خود بسیار جذاب تر از قبل شده و ترکیبی جذاب از ال ئی دی و هالوژن را در الگویی یکپارچه و متصل ارائه می دهد. جلوپنجره نیز بافت و قاب کرومی دارد که البته در جایگاهی نامتعارف قرار گرفته و در حقیقت قسمت پایین سپر اصلی جلو را به خود اختصاص داده است.

موبنا کیا سول از آن خودروهایی است که به اصطلاح تکلیف آن در بازار هیچ گاه کاملا مشخص نبوده است! خودرویی که طراحی دوست داشتنی و متفاوتی دارد اما احتمالا بخش قابل توجهی از مشتریان آن را به عنوان انتخاب اول خود در نظر نمی گیرند و این داستان از سال ۲۰۰۸ که سول توسط کیا به بازار جهانی خودرو معرفی شد تا به امروز ادامه داشته است.

کیا سول از طراحی مکعب مانندی بهره می برد که در دنیای خودرو به آن جعبه ای می گویند، یعنی دقیقا شبیه یک جعبه بزرگ. اگر شما از طرفداران سبک طراحی کیا سول هستید، در این مطلب جذاب ترین تریم جدید آن یعنی جی تی-لاین ۲۰۲۳ را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کیا سول جی تی-لاین در بازار آمریکا حدود ۲۷ هزار دلار قیمت دارد. جالب آنکه تریم پایه این خودرو کمتر از ۲۱ هزار دلار قیمت دارد.

جی تی-لاین از پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر با ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۱۷۹ نیوتن متر استفاده می کند. این آمار برای خودرویی در این کلاس و طراحی کاملا مناسب به نظر می رسد و آن را به گزینه ای مناسب بویژه برای خانواده ها تبدیل می کند البته اگر با ظاهر جعبه ای آن مشکلی وجود نداشته باشد.

در قسمت دماغه نیز، کیا سول در تریم های جدید خود بسیار جذاب تر از قبل شده و ترکیبی جذاب از ال ئی دی و هالوژن را در الگویی یکپارچه و متصل ارائه می دهد. جلوپنجره نیز بافت و قاب کرومی دارد که البته در جایگاهی نامتعارف قرار گرفته و در حقیقت قسمت پایین سپر اصلی جلو را به خود اختصاص داده است.

کیا سول جی تی-لاین ۲۰۲۳

شاخص مصرف سوخت کیا سول جی تی-لاین برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر ۸.۴ لیتر، در بزرگراه ۷.۱ لیتر و در حالت ترکیبی ۷.۸ لیتر است. از این منظر نیز، سول در شرایط استانداردی قرار دارد که می توان در امتیازات این خودرو قرار داد.

در تصاویری که برای این مطلب استفاده شده، کیا سول را با کد رنگ نپتون بلو یا آبی نپتون مشاهده می کنید. رینگ های آلومینیومی استاندارد این تریم در اندازه ۱۸ اینچی ارائه می شوند.

در این تریم خروجی اگزوز در قسمت میانی قرار دارد و در یک قاب کرومی ذوزنقه ۲ لول قابل مشاهده است که ظاهر اسپرتی به کار داده است.

کابین این نسل از کیا سول، بهترین شرایط را در مقایسه با مدل های قبلی دارد. نمایشگر بزرگ ۱۰.۳ اینچی لمسی تنظیمات سیستم سرگرمی با تراکم پیکسلی بالا، نمایشگر دیجیتال اطلاعات کیلومتر پشت فرمان، پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو بی سیم، قسمت های پلاستیکی دارای بافت نرم، پورت های یو اس بی، گرم کن صندلی ها، استارت دکمه ای، شارژ بی سیم، گرم کن فرمان و… از جمله ویژگی های این کابین هستند.

از ویژگی های بخش ایمنی باید ۴ ستاره ایمنی NHTSA و سطح ۲ رانندگی خودران اشاره کنیم که شامل جزئیاتی مانند: کروز کنترل، دوربین ۳۶۰ درجه، هشدار خروج  از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، نوربالای تطبیقی، سنسورهای هشدار برخورد و… می شود.

کیا سول از جعبه دنده سی وی تی استفاده می کند و حدود ۱۳۶۰ کیلوگرم وزن دارد.

همانطور که مشاهده می کنید، خودرویی با این امکانات، کیفیت مناسب، پیشرانه خوب و برچسب قیمت زیر ۳۰ هزار دلار در واقع یک مجموعه کامل و خوش قیمت را پیش روی مشتری قرار می دهد که ارزش خرید آن را به شدت بالا می برد. اما همانطور که ابتدای مطلب اشاره شد، همه چیز به این بستگی دارد که با ظاهر کیا سول کنار بیایید!

 منبع: عصرایران
دکمه بازگشت به بالا