گوشی پوکو F5 با تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ و رم ۱۲ گیگابایتی در راه است

گوشی پوکو F5 پرو اخیرا در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شد. اکنون نیز یک گوشی هوشمند ساخت شیائومی با شماره مدل ۲۳۰۴۹PCD8G، تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ و ۱۲ گیگابایت رم در وبسایت گیک‌بنچ مشاهده شده است. انتظار می‌رود که این گجت با نام تجاری پوکو F5 روانه بازار شود.

موبنا – در ادامه، حساب کاربری Snapdragon India تائید کرد که این دستگاه در واقع همان پوکو F5 است. این گجت نخستین گوشی هوشمند ارائه شده در بازار هندوستان با تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ به‌شمار می‌رود.

به گفته کوالکام، این نیمه‌هادی در مقایسه با تراشه اسنپدراگون ۷ نسل ۱ با ۵۰ درصد عملکرد کلی بهتر، ۱۳ درصد بهره‌وری انرژی بالاتر و ۲ برابر کارآیی بهتر در زمینه هوش مصنوعی به بازار عرضه می‌شود.

گوشی پوکو F5 با تراشه اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 و رم 12 گیگابایتی در راه است

مشخصات فنی پوکو F5 به شکل مشکوکی به گوشی ردمی نوت ۱۲ توربو شباهت دارند (دستگاه ردمی هم‌اکنون صرفا در بازار چین قابل دسترس است). البته مشخصات فنی مشابه این ۲ گوشی چندان تعجب‌آور به‌نظر نمی‌رسد. در صورت تحقق چنین سناریویی انتظار می‌رود که پوکو F5 به‌همراه یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ واتی و رابط کاربری MIUI 14 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ۱۳ عرضه شود.

همچنین این گجت احتمالا مجهز به یک نمایشگر آمولد ۶.۶۷ اینچی و دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی خواهد بود. گوشی‌های سری پوکو F قدرتمندترین مدل‌های تولیدی این برند به‌شمار می‌روند. تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ به لحاظ ظاهری در جایگاهی پایین‌تر از تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ موجود در پوکو F4 قرار می‌گیرد؛ اما پلتفرم جدید کوالکام در واقعیت از عملکرد بهتر و بهره‌وری انرژی بالاتری برخوردار است.

 منبع: آی تی رسان
دکمه بازگشت به بالا