هک شدن تویوتا لندکروز به وسیله گوشی نوکیا در عرض ۱۵ ثانیه!

اتومبیل‌ها وسایلی هستند که تقریبا همه ما هر روز برای رسیدن به مقصد و جابه‌جا شدن در شهرها و نقاط مختلف از آنها استفاده می‌کنیم؛ پس یکی از مواردی که در این میان از اهمیت بالایی برخوردار است، میزان امنیت آنهاست.

موبنا – اکنون گزارش شده که سارقان روش جدیدی را برای باز کردن درب تویوتا لندکروز و راو ۴ یافته‌اند. در این روش که با استفاده از گوشی نوکیا ۳۳۱۰ انجام می‌شود، سارقان از طریق سیم‌کشی چراغ‌های جلو که به بخش شبکه کنترل اتومبیل متصل هستند، می‌توانند قفل درب‌ها را در عرض ۱۰ تا ۱۵ ثانیه باز کنند.

این خبر کاربران زیادی را شوکه کرده است! برخی از خودروهای تویوتا از جمله لندکروزر و راو ۴، لکسوس و مازراتی نیز قادرند سیگنال‌های ثانویه را از گوشی‌های قدیمی نوکیا همچون گوشی نوکیا ۳۳۱۰ دریافت کنند.

با داشتن چنین دستگاهی، کار سارقان آسان شده و تنها با لمس چند دکمه و ارسال سیگنال از گوشی به خودرو می‌توانند به سیم‌کشی محیطی اتومبیل رسیده و قفل‌ها را باز کنند. حتی با این قابلیت می‌توان بدون داشتن سوییچ خودرو، ماشین را روشن کرد.

یکی از کارشناسان امنیتی خودرو، کن تیندل، نیز در این باره چنین گفته که نوکیا ۳۳۱۰ کار سارقان را راحت کرده است! با داشتن این دستگاه، آنها تنها کاری که آنها باید انجام دهند این است که دو سیم را از آن جدا کرده و به کانکتورهای کنار ماشین وصل کنند.

 منبع: آی تی رسان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا