BYD سی گل؛ این خودرو ارزان تا ۶ ماه دیگر پرفروش‌ترین چین خواهد بود! (+عکس)

هاچ بک سی گل یک موفقیت بزرگ تجاری برای بی وای دی محسوب می شود زیرا همان ابتدا ۱۰ هزار ثبت سفارش طی ۲۴ ساعت را رکورد زده است…

موبنا بی وای دی طی نمایشگاه بین المللی خودرو شانگ های ۲۰۲۳ از محصول بسیار کوچک جدید خود با نام سی گل(Seagull) رونمایی کرد. هاچ بک سگمنت بی سی گل یک موفقیت بزرگ تجاری برای BYD محسوب می شود زیرا همان ابتدا ۱۰ هزار ثبت سفارش طی ۲۴ ساعت را رکورد زده است.

BYD سی گل؛ این خودرو ارزان تا 6 ماه دیگر پرفروش ترین چین خواهد بود! (+عکس)

سی گل که در زبان انگلیسی به معنی مرغ دریایی است، در واقع بخشی از خانواده محصولات اوشن بی وای دی است که پیش از این هاچ بک دلفین را نیز از اقیانوسی های بی وای دی معرفی کرده ایم.

قیمت پایه این خودرو از ۱۱۴۰۰ دلار آغاز می شود که همین ویژگی دلیل فروش بالا در همان روز اول معرفی را مشخص می کند.

سی گل برپایه پلتفرم الکتریکی ۳.۰ بی وای دی توسعه یافته است. در این خودرو از تک موتور الکتریکی ۷۴ اسب بخاری در ارتباط با محور جلو استفاده شده است. مشتریان می توانند ظرفیت باتری را با توجه به تریم انتخاب کنند.

تریم پایه با باتری ۳۰ کیلووات ساعت و برد حرکتی ۳۰۵ کیلومتر و تریم پرچمدار با باتری ۳۸ کیلووات ساعت و برد حرکتی ۴۰۵ کیلومتر عرضه می شود.

هر دو باتری از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می کنند. بدین ترتیب طی ۳۰ دقیقه ظرفیت باتری از ۳۰ به ۸۰ درصد می رسد.

BYD سی گل

بی وای دی سی گل از منظر ابعاد، برابر با ۳۷۸۰ میلیمتر در طول، ۱۷۱۵ میلیمتر در عرض و ۱۵۴۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز ۲۵۰۰ میلیمتر است. با توجه به این اعداد می توان گفت که سی گل در مقایس با دلفین حدود ۳۴۵ میلیمتر در طول، ۵۵ میلیمتر در عرض و ۳۰ میلیمتر در ارتفاع کوچک تر است.

جزئیات طراحی بدنه نیز جذاب و فناورانه هستند. چراغ های اصلی ال ئی دی و شیب سقف نمایی اسپرت برای سی گل ایجاد کرده اند.

داخل کابین به نسبت برچسب قیمت شرایط بسیار مناسبی دارد. از فناورانه ها می توان به نمایشگر ۵ اینچی اطلاعات کیلومتر پشت فرمان و نمایشگر ۱۲.۸ اینچی تنظیمات سیستم سرگرمی اشاره کرد.

شارژ بی سیم و دو نگهدارنده لیوان از دیگر قسمت هایی است که در کنسول جلو مشاهده می شوند.

با توجه به موفقیت فروش در همان روز اول، کارشناسان پیش بینی می کنند این خودرو طی ۶ ماه آینده تبدیل به موفق ترین الکتریکی بازار چین شود.

 منبع: عصرایران
دکمه بازگشت به بالا