چین روی ماه آجر چاپ می کند!

چین تصمیم دارد در دهه جاری میلادی به طور آزمایشی آجرهایی از جنس رگولیت ماه را چاپ کند. این اقدامی در جهت ساخت ایستگاه های دائمی روی قمر زمین است.

موبنا – به گزارش اسپیس، فضاپیمای «چانگ ۸» چین قرار است حدود ۲۰۲۸ میلادی روی ماه فرود بیاید و احتمالا شامل منابعی برای آزمایش ها است یا از منابعی که در سطح ماه وجود دارد برای این منظور استفاده می کند. در همین راستا محققان در کنفرانسی در ووهان دور هم جمع شدند و تایید کردند به دنبال راهی برای چاپ سه بعدی آجرها با استفاده از مواد موجود روی سطح ماه هستند.

دینگ لیوان محقق دانشگاه علم و فناوری هواژونگ فاش کرد نمونه اولیه یک ربات حشره مانند با ۶ پا به عنوان «ابر خانه ساز» است که می تواند آجرهای چاپ شده را مانند قطعات لگو کنار هم قرار دهد.

دینگ در این باره می گوید: ساخت یک ایستگاه در خارج از زمین نه تنها برای جستجوی انسان در اکتشافات فضایی اهمیت دارد بلکه برای نیازهای استراتژیک چین به عنوان یک قدرت فضایی نیز مهم است.

چاپ سه بعدی برای فعالیت های فضایی تحت بررسی است و از سال ها قبل آزمایش هایی با آن انجام شده است.

سازمان فضایی اروپا مشغول کار روی آجرهایی با مشابه رگولیت ماه است و ایرباس نیز تصمیم دارد یک چاپگر سه بعدی فلزی به ایستگاه فضایی بفرستد. چنین قابلیت هایی به معنای آن است که آیتم های مذکور را می توان در فضا تولید یا جایگزین کرد و نیازی نیست آنها را از زمین به فضا فرستاد.

 منبع: مهر

دکمه بازگشت به بالا