هزینه بیمه شخص ثالث ال نود در سال ۱۴۰۲ چگونه محاسبه می‌شود؟

انتقال بیمه شخص ثالث یکی از قانون‌های جدیدی است که از سال ۱۴۰۰ تا الان برای خودروها و بیمه نامه ثالث در نظر گرفته شده است. همچنین تمام خودرو‌ها باید بیمه ثالث را تهیه کنند تا هنگام بروز حادثه‌های رانندگی نگرانی برای جبران خسارت‌های رخ داده نداشته باشید.

بیمه شخص ثالث ال نود هم یکی از بیمه نامه‌های خودروی ال نود است که باید به موقع برای تمدید آن اقدام کرد تا مشمول جریمه نشد. در این مطلب سعی داریم درباره اهمیت بیمه ثالث و نحوه انتقال تخفیفات بیمه نامه به خودروی دیگر اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم تا انتهای متن همراه ما باشید.

انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث

انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث برای افرادی که در رانندگی خود محتاط هستند و به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام می‌گذارند، اهمیت زیادی دارد. همچنین برخی از افراد خسارت‌های رخ داده در حادثه‌های رانندگی را به صورت نقدی حساب می‌کنند که باز هم مشمول تخفیفات عدم استفاده از کوپن‌های بیمه نامه خواهند شد. با توجه به این موضوع سوالی که به وجود می‌آید این است که آیا می‌توان این تخفیفات را به خودرو دیگر انتقال داد یا خیر؟ مطابق با قانون جدید بیمه شخص ثالث، انتقال تخفیف‌های خسارت بیمه ثالث به خودرو جدید و اعضای درجه یک خانواده وجود دارد.

علت تغییرات انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث

تغییرات ایجاد شده در قانون انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث برای راننده‌هایی است که از شرایط انتقال این تخفیفات به مالک جدید خودرو اطلاعی ندارند. در حقیقت هنگامی که برای خرید و معامله خودرو اقدام می‌کنید باید دقت داشته باشید که قبل از انتقال سند قطعی برای مالک قبلی، انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث انجام شود. همچنین این طرح برای راننده‌های مطیع قانون طراحی شده است تا از مزیت‌های تخفیف قیمت بیمه نامه استفاده کنند.

از طرفی هم بر خلاف این قانون هم وجود دارد که اگر راننده‌ای تخلف کند و قوانین راهنمایی و رانندگی را نقض کند، با جریمه همراه خواهد بود و مشمول انتقال بیمه شخص ثالث نمی‌شود.

شرایط انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث

همه افرادی که خودرو دارند می‌دانند که خرید بیمه شخص ثالث اهمیت زیادی دارد و اگر مشمول انتقال بیمه شخص ثالث باشند، باید شرایطی را رعایت کنند تا این انتقال انجام شود. در حقیقت در سال ۱۴۰۲ حالت‌های مختلفی برای انتقال بیمه نامه در نظر گرفته شده است که این موارد عبارتند از:

  • به خودروی جدید مالک فعلی خودرو که نمی‌تواند صفرکیلومتر باشد.
  • به خودروی افراد درجه یک خانواده مالک فعلی اعم از همسر، پدر، مادر و فرزندان باشد.
  • از خودروی فرسوده به خودروی جدید مالک که باید حتما کارکرده باشد.
  • از خودروی متعلق به یک شرکت حقوقی به خودروی دیگر از اموال همان شرکت با همان کاربری مثلا سواری به سواری، وانت به وانت باشد.

همچنین دقت داشته باشید، تمام خودروهای صفر کیلومتر که از درب کارخانه خارج می‌شوند، دارای بیمه شخص ثالث هستند و برای انتقال این بیمه نامه باید تا دو سال صبر کرد. از طرف دیگر اگر انتقال تخفیفات از خودروی فرسوده انجام شود باید یکسری مدارک تحویل داده شود تا مالکیت خودرو و از رده خارج بودن آن احراز شود. این مدارک عبارتند از:

  • گواهی اسقاطی بودن خودروی قبلی
  • اصل بیمه شخص ثالث
  • اصل مدارک خودروی قبلی
  • سند قطعی خودروی جدید
  • مدارک شناسایی بیمه‌گزار
  • الحاقیه فسخ بیمه‌ نامه خودروی اسقاطی

این مدارک را باید برای از رده خارج کردن خودرو قبلی به بیمه‌گر تحویل داد. در ابتدا باید ثابت شود که ماشین شما از رده خارج شده و در قانون جدید اگر شخصی دو خودرو داشته باشد نمی‌تواند تخفیفات بیمه شخص ثالث را بین خودرو‌ها جابه جا کرد.

طبق قانون انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث، به رانندگان کم خطر، شانس دیگری نیز داده شده است: این رانندگان می‌توانند تخفیفات عدم خسارت بیمه شخص ثالث را نیز انتقال دهند. فروشنده می‌تواند انتقال سوابق بیمه شخص ثالث را برای خودروی خود یا اعضای درجه یک خانواده خود انجام دهد. یکی از دلایل رغبت رانندگان و خریداران وسیله نقلیه به انتقال بیمه شخص ثالث همین مساله است.در حالت کلی، انتقال تخفیف باعث کاهش قیمت می‌شود. قبلا امکان انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث وجود داشت: اگر حین فروش خودرو،بیمه به دارنده جدید خودرو منتقل شود، او از ثمره تلاش مثبت دارنده قبلی خودرو بهره‌مند می شود. انگارهرگز تصادفی تجربه نکرده است.ولی از اواخر سال ۹۹، قانون انتقال بیمه شخص ثالث تغییر یافت.

 

شرایط انتقال بیمه ال نود

اهمیت خرید بیمه شخص ثالث ال نود

همانطور که در ابتدای متن اشاره شد، بیمه شخص ثالث یکی از انواع بیمه نامه‌های خودرو است که به صورت اجباری است و باید تمام وسایل نقلیه زمینی آن را تهیه کنند. این بیمه نامه به جبران خسارت‌های وارد شده به اشخاص ثالث می‌پردازد و تا سقف تعهدات خسارت‌های رخ داده را جبران خسارت می‌کند. همچنین دو پوشش جانی و مالی دارد که به شرح زیر هستند.

خسارت‌های مالی:

خسارت‌هایی که بر اموال اشخاص ثالث وارد می‌شود. این خسارت‌ها مانند تصادف با ماشین فرد ثالث است که بیمه‌گر جبران هزینه‌های تعمیرات و زیان وارد شده به وسیله نقلیه را پرداخت خواهد کرد.

خسارت‌های بدنی و جانی:

بیمه‌گر خسارت‌های جانی اشخاص ثالث مانند: فوت، نقص عضو و هزینه‌های درمان را بیمه می‌کند و تحت پوشش این بیمه نامه قرار می‌دهد. پرداخت خسارت بدنی، دیه یا همان ارش با توجه به نوع شکستگی، نقص عضو و صدمه ازکارافتادگی کلی و جزئی تحت پوشش بیمه نامه شخص ثالث است.

دقت کنید که دو پوشش جانی و مالی با توجه به سقف تعهدات و دیه اعلام شده در ابتدای هر سال مشخص خواهد شد.

نحوه محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث چگونه است؟

عوامل مختلفی بر قیمت بیمه نامه شخص ثالث ال نود و سایر خودرو‌ها تاثیر گزار خواهند گذاشت که هریک به تنهایی می‌توانند قیمت بیمه نامه را دست خوش تغییرات کنند. این عوامل عبارتند از:

  • درصد تخفیف بیمه نامه راننده
  • میزان جریمه دیرکرد تمدید بیمه نامه ثالث
  • تاریخ انقضای بیمه ثالث قبلی
  • میزان تعهدات مشخص شده در پوشش‌ها
  • تخفیف عدم خسارت در بیمه شخص ثالث
  • سال تولید و سال ساخت ماشین
  • تعداد سیلندر
  • کاربری خودرو

محاسبه قیمت بیمه ال نود

نرخ بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۲

همانطور که اشاره شد، مبنای محاسبه نرخ حق بیمه نامه ثالث در ابتدای سال و با توجه به نرخ دیه مشخص می‌شود. در سال ۱۴۰۲، نرخ حق بیمه همانند سال ۱۴۰۱ محاسبه شده و با توجه به دیه یک انسان است. نرخ دیه طبق اعلام قوه قضاییه در سال ۱۴۰۲ معادل یک میلیارد و دویست میلیون تومان در ماه‌های حرام و ۹۰۰ میلیون تومان در ماه‌های غیر حرام است.

اما مهم‌ترین عامل در تعیین نرخ بیمه شخص ثالث L90، میزان پوشش مالی است. مقدار پایه مبلغ بیمه شخص ثالث تندر ال ۹۰ بر اساس نرخ دیه انسان کامل در ماه حرام تعیین می‌گردد. قوه قضاییه هر سال نرخ دیه را مشخص می‌کند؛ در سال ۱۴۰۲، میزان دیه در ماه حرام ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و در ماه غیرحرام ۹۰۰ میلیون تومان است. سپس بیمه مرکزی بر اساس نرخ دیه و تعداد سیلندرها، میزان حق بیمه و پوشش مالی بیمه شخص ثالث خودروها را اعلام می‌کند.

حداقل و حداکثر پوشش مالی بیمه شخص ثالث L90 در سال ۱۴۰۲، برابر با ۳۰ و ۶۰۰ میلیون تومان است. تمامی شرکت‌های بیمه‌گر باید حداقل پوشش مالی را ارائه دهند؛ اما فقط تعدادی از شرکت‌ها هستند که از حداکثر پوشش مالی پشتیبانی می‌کنند. به هر حال مالک خودروی تندر L90 با پرداخت حق بیمه بیشتر، می‌تواند از پوشش مالی بهتر و سقف تعهدات بیشتر بیمه شخص ثالث برخوردار شود. شما برای استعلام قیمت و پوشش‌ها و تعهدات بیمه شخص ثالث ال نود و خرید ارزان ترین بیمه خودروی تندر ال نود به https://bimeh.com/thirdparty/tondar90  در بیمه دات  کام مراجعه نمایید.

 

بیمه شخص ثالث ال نود را از کجا بخریم؟

بیمه نامه شخص ثالث را تمام شرکت‌های بیمه‌ای ارائه می‌کنند و نرخ بیمه در شرکت‌های بیمه مختلف است. البته مبلغ پایه از سوی بیمه مرکزی مشخص می‌شود، اما با توجه به سقف تعهدات پوشش‌های مختلف ممکن است که قیمت‌ها و شرایط متفاوت باشند. بیمه شخص ثالث ال نود یا بیمه نامه ثالث هر خودروی دیگر را بهتر است که با استعلام و مقایسه پوشش‌های مختلف تهیه کرد. بدین صورت که نرخ بیمه نامه را در شرکت‌های بیمه‌ای مقایسه خواهید کرد و با توجه به درخواستی که برای سقف تعهدات دارید می‌توان هزینه‌های ایجاد شده را جبران کرد. از این رو سامانه بیمه دات کام که یکی از کارگزاری‌های آنلاین خرید بیمه است، شرایط استعلام و مقایسه خدمات و پوشش‌های بیمه شخص ثالث ال نود را فراهم کرده است تا بتوان در زمان کوتاهی و بدون محدودیت‌های مکانی و زمانی بیمه نامه را صادر کرد. سامانه آنلاین بیمه دات کام (bimeh.com)   همانند همتایان خود نظیر coverfox.com ، https://www.policybazaar.com/به صورت ۲۴ ساعته و در طول ۷ روز هفته آمادگی پشتیبانی محصولات بیمه‌ای خود را دارد. کافی است که برای دریافت اطلاعات بیمه‌ای، بررسی و خرید ارزان‌ترین بیمه نامه با این مجموعه در ارتباط باشید.

به طور کلی مهم است که برای تهیه به موقع بیمه شخص ثالث اقدام کرد تا مشمول جریمه و توقیف خودرو نشد و از شرایط انتقال تخفیفات بیمه نامه هم استفاده کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا