موفاسا شاسی بلند جدید هیوندای با نامی از یک انیمیشن معروف! (+عکس)

اگر موفاسا و معنی آن برایتان عیجب به نظر می رسد و جای کنجکاوی دارد باید بگوئیم این نام پدر سیمبا، شیر قهرمان انیمیشن معروف دیزنی در سال ۱۹۹۴ با عنوان شیرشاه است!

موبنا هیوندای یکی از کمپانی های فعال در بازار خودرو چین است که تحت پیمان تجاری پکن هیوندای موتور با بایک چین همکاری دارد. سهم هر یک از طرفین در این پیمان ۵۰ درصد است و تاریخ آغاز آن نیز به سال ۲۰۰۲ میلادی باز می گردد.

این مجموعه در جدیدترین رویداد خبری خود از شاسی بلند موفاسا رونمایی کرده که به طور رسمی نیز قرار است در نمایشگاه خودرو شانگ های ۲۰۲۳ حاضر شود.

هرچند اطلاعات دقیق موفاسا توسط هیوندای ارائه نشده اما منابع آگاه به ابعاد این کراس اوور اشاره داشته اند بدین ترتیب که ۴۴۷۵ میلیمتر در طول، ۱۸۵۰ میلیمتر در عرض و ۱۶۶۵ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها ۲۶۸۰ میلیمتر و وزن خالص ۱۴۶۴ کیلوگرم است. این ابعاد شباهت زیادی به ابعاد هیوندای توسان(نسخه فاصله بین محورهای کوتاه) دارد که در بازار اروپا به فروش رسید.

به نظر می رسد که هیوندای از پیشرانه قدیمی ۲ لیتری تنفس طبیعی خود برای موفاسا استفاده کند. خروجی این قلب تپنده ۴ سیلندر برابر با ۱۶۰ اسب بخار است و خبری از سامانه تمام چرخ محرک هم نیست.

هیوندای موفاسا Hyundai Mufasa

اما برخی از منابع چینی به معرفی تریم هیبرید ملایم موفاسا نیز اشاره داشته اند که ساختار هیبرید ملایم ۴۸ ولتی را کنار بخش بنزینی پیشرانه قرار می دهد البته این مورد توسط هیوندای رسما تایید نشده است.

این خودرو بزودی در بازار چین عرضه می شود اما برنامه ای برای حضور موفاسا در دیگر بازارها وجود ندارد. اگر هم موفاسا و معنی آن برایتان عیجب به نظر می رسد و جای کنجکاوی دارد باید بگوئیم این نام پدر سیمبا، شیر قهرمان انیمیشن معروف دیزنی در سال ۱۹۹۴ با عنوان شیرشاه است!

 منبع: عصرایران
دکمه بازگشت به بالا