شیائومی در تدارک تولید یک گوشی تاشو عجیب (+عکس)

طی روزهای گذشته تعدادی از وبلاگ‌نویسان چینی، اطلاعاتی را در خصوص گوشی آینده شیائومی میکس فولد ۳ فاش کردند. این موضوع موجب شکل‌گیری بحث‌های داغی میان کاربران شد. اکنون نیز به‌نظر می‌رسد که شیائومی برای گوشی هوشمند آینده خود با نمایشگر تاشو، پتنت جدیدی را به ثبت رسانده است.

موبنا – این پتنت نشان می‌دهد که دستگاه مورد اشاره در واقع یک گوشی با نمایشگر تاشو است که می‌تواند برای برقراری ارتباطات موبایلی، عکاسی، اتصال به شبکه اینترنت یا اجرای برنامه‌های چند رسانه‌ای مورد استفاده قرار گیرد.

اما طراحی، مشخصه کلیدی پتنت به ثبت رسیده قلمداد می‌شود. این تصویر به ما نشان می‌دهد که کاربران می‌توانند نیمه فوقانی نمایشگر گوشی را به سمت عقب تا کرده و از دوربین جلویی دستگاه به‌عنوان دوربین پشتی استفاده کنند.

اکنون این پرسش مطرح می‌شود که آیا پتنت دستگاه تاشو ثبت شده توسط شیائومی در گوشی شیائومی میکس فولد ۳ مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت؟

در پاسخ بایستی خاطرنشان کرد که بر اساس اطلاعات پیش‌تر فاش شده، نمایشگر داخلی شیائومی میکس فولد ۳ دارای دوربین زیر صفحه‌نمایش بوده و در نتیجه به الگوی طراحی تمام‌صفحه واقعی بدون هرگونه ناچ و حفره دست خواهد یافت. در تصاویر مربوط به پتنت مشخص نیست که آیا این دوربین‌ها در زیر نمایشگر گوشی پنهان خواهند شد یا خیر.

شیائومی در تدارک تولید یک گوشی تاشو عجیب (+عکس)

با این‌حال با توجه به ۳ نقطه موجود روی نمایشگر انتظار می‌رود که مجموعا شاهد به‌کارگیری ۳ دوربین باشیم. همچنین به‌نظر می‌رسد که ضخامت دستگاه در مقایسه با شیائومی میکس فولد ۲ افزایش خواهد یافت.

در هر صورت با توجه به اینکه چندین مورد از اطلاعات لو رفته به وجود دوربین جلویی مخفی در زیر نمایشگر اشاره دارند؛ لذا این پتنت به احتمال فراوان نشان‌دهنده طراحی نهایی گوشی است. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که میزان عملیاتی شدن این پتنت در مقایسه با نسخه قبلی آن کمتر است.

جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که شیائومی میکس فولد ۲ از طراحی زیپی میکروسکوپی با ظاهر قطره‌ای شکل که توسط کمپانی شیائومی توسعه یافته است؛ بهره می‌گیرد.

در این گوشی، شعاع قطره آب برابر با ۲.۱ میلی‌متر و ضخامت زیپ نیز تنها معادل ۳ میلی‌متر است. بعلاوه وزن کلی لولا ۳۵ درصد کاهش یافته و ضخامت گوشی در وضعیت‌های باز و بسته تقریبا برابر با ۵.۴ و ۱۱.۲ میلی‌متر است.

شیائومی در تدارک تولید یک گوشی تاشو عجیب (+عکس)

 منبع: آی تی رسان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا