ب ام و M2 جدید؛ قلب قدرتمند در جسم کوچک! (+عکس)

کابین ب ام و همواره یک محیط الهام بخش برای سایر برندهای خودرویی بوده است. اینجا هم با یکی از بهترین های ب ام و روبرو می شویم. ترکیب جذاب چرم و فیبرکربن مشکی با جزئیات مکمل قرمز رنگ نه تنها کیفیت بسیار بالایی دارد بلکه حس فوق العاده ای از حضور در یک اسپرت حرفه ای را انتقال می دهد.

موبنا ب ام و ام۲ مدل ۲۰۲۳ همانقدر که در سوابق باواریایی ها محصولی متفاوت محسوب می شود، منتقدان زیادی نیز دارد. عمده حواشی این خودرو به طراحی متفاوت دماغه آن مربوط می شود که شیب درپوش موتور پس از ورود به جلوپنجره با حالتی تقریبا عمودی به پایین ترین قسمت سپر جلو نزدیک می شود.

این گروه می گویند، ب ام و قوانین ائروداینامیک را فدای طراحی کرده و حتی حاصل کار هم از منظر طراحی چندان جذاب نیست!

اما آمار مربوط به پیشرانه و آزمایش های جاده نشان می دهند که شرایط چندان هم بد نیست! تپنده ۶ سیلندر ۳ لیتری توربودوقلو ب ام و ام۲ مدل ۲۰۲۳ برابر با ۴۵۳ اسب بخار خروجی و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. خودرو طی ۳.۹ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت می رسد و بیشینه سرعت نیز برابر با ۲۸۵ کیلومتر برساعت محاسبه شده است.

پیشرانه جدید ام۲ در مقایسه با نمونه نصب شده روی ام۲ کامپتیشن قبلی حدود ۴۸ اسب بخار بازده بهتری دارد و البته ۸ اسب بخار نیز از قویترین ام۲ سی اس بهتر است. بنابراین می توان نتیجه گرفت که ب ام و برای ام۲ مدل ۲۰۲۳ در قسمت پیشرانه سنگ تمام گذاشته است.

ب ام و M2 جدید؛ قلب قدرتمند در جسم کوچک! (+عکس)

امکان سفارش خودرو با جعبه دنده دستی ۶ سرعته فراهم است اما در تست ها، رانندگان ابراز رضایت بیشتری از نمونه ۸ سرعته اتوماتیک آن داشته اند.

شاخص صفر تا ۹۶ کیلومتر این خودرو با جعبه دنده دستی ۴.۱ ثانیه محاسبه شده است.

استفاده از سامانه توربوشارژ جدید در پیشرانه ام۲ میزان لگ های توربو را به میزان چشمگیری کاهش داده است.

فرمان جدید، سیستم پایداری الکترونیکی جدید، دیفرانسیل ال اس دی الکترونیکی بروزرسانی شده و سیستم تعلیق اسپرت نقش مهمی در بهبود کیفیت رانندگی ب ام و M2 مدل ۲۰۲۳ دارند.

این ام۲ فقط در نسخه محور عقب ارائه می شود و رینگ های آلومینیومی آن برای محور جلو ۱۹ اینچی و عقب ۲۰ اینچی انتخاب شده اند.

از جزئیات و علم ائروداینامیک که کمی فاصله بگیریم، بدنه عضلانی ام۲ آن را به یکی از جذاب ترین خودروهای ۲ درب بازار جهانی تبدیل کرده است. از هر زوایه ای که به این خودرو نگاه کنید قطعا زیبایی پیش روی شما قرار دارد.

زیر سپر عقب از دیفیوزر ۲ کاناله با ۴ خروجی اگزوز استفاده شده تا منظره یک اسپرت تمام عیار شکل بگیرد. چراغ های اصلی عقب نیز ساده اما خاص و چشمگیر طراحی شده اند.

۲۰۲۳ BMW M2

ب ام و M2 خودروی سنگینی محسوب می شود زیرا نسخه مجهز به جعبه دنده دستی آن حدود ۱۷۳۰ کیلوگرم وزن دارد که حدود ۹۱ کیلوگرم از ام۲ کاپتیشن قبلی بیشتر است. نسخه اتوماتیک نیز ۱۷۵۴ کیلوگرم وزن دارد که با نسخه پایه ب ام و ام۴ تنها حدود ۵۱ کیلوگرم اختلاف وزن دارد. بنابراین ام۲ یک ب ام و سنگین وزن با توجه به کلاس تولیدی آن محسوب می شود.

شاخص مصرف سوخت برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی با ام۲ مجهز به جعبه دنده اتوماتیک؛ در شهر ۱۴.۷ لیتر، در بزرگراه ۹.۸ لیتر و در حالت ترکیبی ۱۲.۴ لیتر است.

کابین ب ام و همواره یک محیط الهام بخش برای سایر برندهای خودرویی بوده است. اینجا هم با یکی از بهترین های ب ام و روبرو می شویم. ترکیب جذاب چرم و فیبرکربن مشکی با جزئیات مکمل قرمز رنگ نه تنها کیفیت بسیار بالایی دارد بلکه حس فوق العاده ای از حضور در یک اسپرت حرفه ای را انتقال می دهد.

نمایشگرهای خمیده ۱۲.۳ اینچی پشت فرمان و ۱۴.۹ اینچی تنظیمات سیستم سرگرمی در قابی یکپارچه قرار دارند. ترکیب اینها با آخرین نسخه آی درایو ۸ تجربه کاربری بینظیری را همراه دارد.

پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو بی سیم اینجا به عنوان آپشن استاندارد در نظر گرفته شده است.

قیمت تریم پایه ام۲ در بازار آمریکا ۶۳۱۹۵ دلار است و در نمونه ای که تصاویرش برای این مطلب استفاده شده با توجه به آپشن عدد ۷۲۷۵۰ دلار را داریم.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا