لامبورگینی، سفری به کارخانه سنت آگاتا (+عکس)

لامبورگینی در سال ۱۹۵۹، کارخانه لامبورگینی بورچاتوری را راه‌اندازی نمود، که بخاری‌های نفتی تولید می‌کرد و بعدها وارد کسب و کار تولید تجهیزات تهویه مطبوع شد.

موبنا – خودروسازی لامبورگینی در سال ۱۹۶۳ توسط فروچو لامبورگینی تاسیس شد. البته پیش از این، وی  در سال ۱۹۴۸ کارخانه لامبورگینی تراتوری را تأسیس نمود و در میان سال‌های وقوع اصلاحات اقتصادی پس از جنگ ایتالیا، به سرعت به مهمترین تولیدکننده تجهیزات کشاورزی تبدیل شد.

لامبورگینی در سال ۱۹۵۹، کارخانه لامبورگینی بورچاتوری را راه‌اندازی نمود، که بخاری‌های نفتی تولید می‌کرد و بعدها وارد کسب و کار تولید تجهیزات تهویه مطبوع شد.

در سال ۱۹۶۳، او مشهورترین کارخانه خود، با نام لامبورگینی اتومبیل را، ایجاد کرد، که در زمینه تولید و ارائه خودروهای اسپورت فعالیت می‌نمود.

فروچو لامبورگینی، در سال ۱۹۶۹ چهارمین کارخانه خود به نام لامبورگینی اولئودینامیکا را تأسیس کرد. وی تا اواخر دهه ۱۹۷۰ بسیاری از دارایی‌های خود را، به فروش رساند و بازنشسته شد. لامبورگینی در سال ۱۹۹۳ بر اثر حمله قلبی، درگذشت.(ویکیپدیا)

در اکتبر سال ۱۹۶۳ و در کارخانه معروف سنت آگاتا، لامبورگینی نخستین خودروی تولیدی خود یعنی نسخه اولیه یا پروتوتایپ ۳۵۰ جی تی وی را رونمایی کرد.

اکنون پس از چند دهه، لامبورگینی یک کمپانی سطح ۱ جهانی با بیش از ۲۰۰۰ کارمند است که سالانه بالغ بر ۹۰۰۰ خودرو تولید می کند.

بیش از ۶۰ سال از روزهای شروع خودروسازی لامبورگینی گذشته و طی این مدت، دفتر مرکزی کمپانی توسعه و تغییرات زیادی به خود دیده اما هیچ گاه ساختار اصیل و لوکیشن خود را تغییر نداده است.

تصاویر کارخانه انقلابی لامبورگینی در سنت آگاتا بولونیزه/ Lamborghini’s Sant’Agata Bolognese Factory

تولید خودرو توسط لامبورگینی از ۶۷ دستگاه در سال ۱۹۶۵ به ۴۲۵ دستگاه در سال ۱۹۷۱ رسید تا این ایتالیایی خود را به رکورد سالانه ۴۵۰ دستگاه خودرو برساند. طی این دوران محصولات افسانه ای مانند میورا، اسپادا و کانتاش طراحی و در نهایت به نوبت روانه بازار شدند.

با آغاز دهه ۸۰ میلادی، تولید لامبورگینی نیز افزایش یافته و به ۴۷۰ دستگاه در سال رسید که البته در این مدت ۳۰۰ پیشرانه دریایی را نیز تحویل بازار داد.

از سال ۱۹۷۴ که فروچو لامبورگینی تصمیم به فروش سهام شرکت خود کرد تا خرید کمپانی توسط کرایسلر در سال ۱۹۸۷، واگذاری به گروه مالزیایی در سال ۱۹۹۴ و در نهایت موفقیت فولکس واگن در خرید مجموعه لامبورگینی به سال ۱۹۹۸، این برند همچنان با سوپراسپرت های خود یکی از موفق ترین های بازار جهانی بود.

فولکس واگن با توجه به قدرت مالی بالا و وسعت فعالیت های بین المللی خود، اقدام به توسعه لامبورگینی کرد. افزایش کارمندان این برند و افزایش تولید به سالانه ۱۳۰۰ دستگاه خودرو بخشی از تغییرات مذکور بود.

با مدیریت فولکس واگن محصولات موفقی مانند اونتادور در لامبورگینی معرفی شد و توسعه کمپانی نیز همچنان ادامه داشت. در سال ۲۰۱۲ تولید سالانه لامبورگینی به ۲۰۰۰ دستگاه رسید.

معرفی محصولات جدید و هیولاهای خیابانی موجب شد تا لامبورگینی با وجود تغییرات و تحولاتی که داشت همچنان در سطح ۱ صنعت بین المللی خودرو باقی بماند.

این برند در سال ۲۰۱۸، شاسی بلند اوروس را معرفی کرد که یک محصول کاملا انقلابی در سابقه کمپانی محسوب می شود. این خودرو به سرعت تبدیل به محبوب ترین مدل کمپانی شد تا جائی که مقامات برند ناچار شدند که کارخانه لامبورگینی را یک بار دیگر به میزان ۱۶۰ هزار متر مربع توسعه دهند. اکنون کارخانه لامبورگینی در مقایسه با آنچه که در سال ۱۹۶۳ بود، بالغ بر ۱۳ برابر بزرگ تر شده است.

در سال ۱۹۹۳ فروچو لامبورگینی فوت کرد اما افسانه او پایانی ندارد زیرا دفتر مرکزی لامبورگینی همچنان در سنت آگاتا قرار دارد و کمپانی همچنان به امضا وی روی محصولاتش افتخار می کند.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا