شارژ باتری گوشی ظرف مدت کمتر از ۷ دقیقه با فناوری شارژ ۲۶۰ واتی

اینفینیکس حدودا یک ماه قبل از شارژر ۲۶۰ واتی جدید خود موسوم به All-Round FastCharge رونمایی کرد و در عین‌حال وعده داد که تا اواخر سال ۲۰۲۳ یک گوشی هوشمند با چنین شارژری را عرضه نماید . امروز نتایج نخستین تست‌های این فناوری در فضای وب منتشر شده است.

موبنا – وبسایت GSMArena به نمونه آزمایشی یک گوشی هوشمند سری Zero Ultra دست یافته که به منظور پشتیبانی از شارژ ۲۶۰ واتی و همچنین شارژر جدید، تغییراتی سفارشی روی آن اعمال شده است. این گجت مجهز به یک باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی بوده و از فناوری شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند؛ قابلیتی که در دستگاه سریال موجود نیست.

جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که مدل تولیدی از فناوری شارژ ۱۸۰ واتی پشتیبانی می‌کند. آزمایشات نشان می‌دهند که میزان شارژ باتری گوشی ظرف مدت ۶ دقیقه و ۲۷ ثانیه از ۱ به ۱۰۰ درصد می‌رسد؛ اگرچه مصرف انرژی برای مدتی ادامه یافته و سیستم پس از مدت ۷ دقیقه و ۵۱ ثانیه، اعلان مربوط به شارژ کامل را گزارش می‌دهد.

اینفینیکس شخصا به زمان شارژ ۸ دقیقه‌ای اشاره نموده است. این موضوع بدان معناست که صحت ادعای کمپانی برخلاف برخی تولیدکنندگان دیگر با یک حاشیه اختلاف جزئی مورد تائید قرار گرفت (در صورت لحاظ نمودن حداقل زمان نمایش داده شده، ادعای اینفینیکس با یک حاشیه بسیار زیاد اثبات خواهد شد).

طی مدت تنها ۱ دقیقه، میزان شارژ باتری گوشی تا حداکثر ۲۵ درصد افزایش پیدا می‌کند. همچنین دستیابی به شارژ ۵۰ درصدی باتری کمی بیش‌تر از ۲ دقیقه زمان خواهد برد.

شارژ باتری گوشی ظرف مدت کمتر از 7 دقیقه با فناوری شارژ 260 واتی

دمای باتری حین انجام فرآیند شارژ تا ۴۷ درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند. همچنین اینفینیکس یک شارژر بی‌سیم ۱۱۰ واتی با فناوری مشابه را در اختیار دارد. این فناوری به کاربران امکان می‌دهد تا پس از مدت ۱۴ دقیقه و ۲۸ ثانیه، نشانگر شارژ ۱۰۰ درصدی را روی گوشی هوشمند خود مشاهده کنند.

بعلاوه چنان‌چه نمایش پیام فول شارژ روی سیستم‌عامل را مدنظر قرار دهیم؛ در این‌صورت فرآیند مذکور ۱۷ دقیقه و ۳۴ ثانیه زمان خواهد برد. این در حالیست که اینفینیکس زمان شارژ ۱۶ دقیقه‌ای را وعده داده است.

شارژ باتری گوشی ظرف مدت کمتر از 7 دقیقه با فناوری شارژ 260 واتی

بنابراین به‌طور کلی فناوری شارژ جدید اینفینیکس (حداقل در مورد نمونه اولیه) با همان سرعت وعده داده شده توسط کمپانی عمل نموده و از سایر شارژرهای موجود در بازار نیز سریع‌تر است.

بر اساس تست‌های انجام شده توسط وبسایت GSMArena، شارژ کامل باتری با استفاده از فناوری ۲۴۰ واتی ریلمی GT3 حدودا ۱۱ دقیقه زمان خواهد برد.

 منبع: آی تی رسان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا