۸ درصد حق‌السهم دولت از درآمد تماس تصویری تعیین شد

حق‌السهم دولت از تماس تصویری اپراتورهای تلفن همراه، ۸ درصد تعیین شد.

موبنا – به گزارش موبنا، در جلسه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ هیات دولت بود که سهم دولت از درآمد تماس تصویری مشخص شد، اما این مصوبه به تازگی در سایت دولت منتشر شده و تا پایان سال ۱۴۰۳ اعمال خواهد شد.

در مصوبه اخیر دولت در این خصوص که به تایید وزارت اطلاعات و به امضای «محمد مخبر»، معاون رئیس‌جمهور رسیده، آمده است، حق‌السهم دولت از درآمد ارائه خدمت مکالمه ویدیویی در چهارچوب مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تا انتهای سال ۱۴۰۳، هشت درصد تعیین می‌شود.

در جریان سال ۹۱  اپراتور سوم تلفن همراه ایران براساس مجوزی که داشت می‌توانست خدمات تماس تصویری ارائه کند؛ پیش از این اپراتور سوم تلفن همراه ایران براساس پروانه می‌توانست خدمات تماس تصویری ارائه کند؛ اما با گسترش دسترسی به اینترنت روی موبایل و فراهم شدن امکان تماس ویدیویی از طریق برنامه‌های مختلف، بحث ارائه خدمات تماس تصویری بر بستر اپراتور در عمل به حاشیه رانده شد.

 

۸ درصد حق‌السهم دولت از درآمد تماس تصویری تعیین شد

با وجود تعیین این حق‌السهم هنوز تعرفه این خدمات به اپراتورها ابلاغ نشده است. بهمن‌ ماه سال گذشته بود که «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات، از امکان برقراری دوباره خدمات مکالمه تصویری و «بدون نیاز به اپلیکیشن» در ایران خبر داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا