سی هاو E40X؛ فرمول اقتصادی و فناورانه چینی! (+عکس)

این خودرو براساس پلتفرم مشترک با جک ریفاین اس۴ و جایوئه اکس۴ توسعه یافته است. در بسیاری از مطالب داخلی نام این خودرو به اشتباه سیهول اشاره شده که نوشتار و تلفظ درست آن 思皓 (Sihao) است.

موبنا – سی هاو ئی۴۰اکس خودرویی است که در بازار چین به عنوان یک کراس اوور اقتصادی از ۱۸۷۰۰ تا ۲۲۵۰۰ دلار قیمت دارد. این خودرو براساس پلتفرم مشترک با جک ریفاین اس۴ و جایوئه اکس۴ توسعه یافته است.

سی هاو ئی۴۰اکس از منظر ابعاد برابر با ۴۴۱۰ میلیمتر در طول، ۱۸۶۰ میلیمتر در عرض و ۱۶۶۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز ۲۶۲۰ میلیمتر است. ارتفاع از سطح زمین ۱۴۵ میلیمتر است.

در بسیاری از مطالب داخلی نام این خودرو به اشتباه سیهول اشاره شده که نوشتار و تلفظ درست آن 思皓 (Sihao) است.

در قسمت دماغه همانند سایر محصولات جدید گروه جک از چراغ های اصلی بسیار باریک استفاده شده که فاصله میان آنها نیز با یک نوار ال ئی دی پر شده است. در قسمت عقب نیز شرایط مشابهی برای چراغ های اصلی مشاهده می شود.

درپوش پورت شارژ باتری روی گلگیر جلو جانمایی شده است. به عنوان یک کراس اوور الکتریکی، سی هاو ئی۴۰اکس از تک موتور الکتریکی با ۱۵۰ اسب بخار خروجی و گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر استفاده می کند. بیشینه سرعت نیز برابر با ۱۵۰ کیلومتر برساعت محاسبه شده و خودرو طی ۹.۷ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد.

انرژی مورد نیاز پیشرانه در تریم پایه از باتری ۵۵ کیلووات ساعت تامین می شود که برد حرکتی ۴۲۰ کیلومتر را در اختیار خودرو قرار می دهد. در تریم پرچمدار از بسته باتری ۶۶ کیلووات ساعت با برد حرکتی ۵۰۲ کیلومتر استفاده شده است. با استفاده از فناوری شارژ سریع می توان ۸۰ درصد ظرفیت باتری را در ۴۵ دقیقه تکمیل کرد.

Sehol E40X

زمان لازم برای شارژ باتری ها با شارژر عادی به ترتیب ۹.۵ و ۱۱ ساعت محاسبه شده است.

رینگ های استاندارد آلومینیومی در اندازه ۱۷ اینچی ارائه می شوند. سیستم ترمز در تمامی چرخ ها دیسکی است.

در رابطه با کابین، بهترین توصیف “اقتصادی و فناورانه” است زیرا کیفیت مواد تشکیل دهنده جزئیات کاملا معمولی است اما فناورانه های روز مانند نمایشگرهای دیجیتال نیز حضور دارند.

از دیگر امکانات کابین می توان به: سیستم تهویه اتوماتیک، استارت دکمه ای، بلوتوث، پورت یو اس بی، تنظیم الکتریکی صندلی راننده، استراحتگاه دست ردیف جلو، آینه ها مجهز به تاشوی خودکار و گرم کن، برف پاک کن عقب و… اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز می توان به کروز کنترل ساده، رادار پارک عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، نشانگر فشار باد لاستیک ها، ای بی اس، ئی بی دی، پایداری الکترونیکی، دستیار حرکت در سربالایی، هدلایت اتوماتیک، ۵ ایربگ و… اشاره کرد.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا