جلوگیری از خاموشی گوشی در اندروید ۱۴ راحت‌تر می‌شود

اندروید ۱۴ با هشدار شارژ بسیار کم گوشی، مانع از خاموشی به دلیل خالی شدن باطری می‌شود.

موبنا – با انتشار نسخه پیش نمایش توسعه دهنده اندروید ۱۴، به‌تدریج به موارد جدید بیشتر و بیشتری درباره این سیستم عامل پی می بریم. هر چند نسخه جدید سیستم‌ عامل اندروید، امکانات جدید زیادی را به همراه خواهد آورد اما هدف آن تا حد زیاد، بهبود تجربه کلی کاربر در گوشی است.

وقتی مسئله بهبود تجربه مطرح می شود عمر باتری موضوع مهمی است. با وجود این که اندروید ۱۴، بهینه سازی زیادی در این زمینه انجام خواهد داد اما مطمئن می‌شود که کاربر گوشی خود را شارژ شده نگه می دارد. یعنی با هشدار باتری بسیار کم، مانع از آن می‌شود که پس از نادیده گرفتن هشدار های اولیه برای شارژ، فراموش کنید که گوشی خود را شارژ کنید. اما این ویژگی چه نکته جدیدی دارد؟

هشدار باتری ۲ درصد در اندروید ۱۴

اندروید ۱۳، دو بار  هشدار باتری اندک را ارسال می‌کند. اولین هشدار زمانی ارسال می‌شود که باتری ۲۰ درصد شارژ دارد و هشدار دوم وقتی نمایش داده می‌شود که شارژ باتری به ۱۰ درصد رسیده است. شارژ ۱۰ درصدی باتری، بسیاری از ما را از استفاده از گوشی باز نمی دارد. در اینجاست که هشدار باتری بسیار کم اندروید ۱۴ وارد می‌شود. بر اساس مدل دستگاهی که دارید، ممکن است پس از هشدار باتری دو درصدی، چند دقیقه بیشتر زمان داشته باشید و این پیام آخر، ‌می‌تواند شما را وادار کند یک پریز برق یا یک پاوربانک برای شارژ کردن گوشی خود پیدا کنید. به عبارت دیگر، با هشدار اندروید ۱۴ احتمالا دیگر خاموشی گوشی به دلیل اتمام شارژ را تجربه نخواهید کرد.

بر اساس گزارش وب سایت گیزچاینا، با این حال، این تنها ویژگی خوبی که اندروید ۱۴ برای کاربر به ارمغان می آورد نیست. به عنوان مثال، تغییرات امنیتی برای وارد کردن بهتر کلمه عبور، تنظیمات مدیا پلیر، پشتیبانی بهتر از کیبورد و بهبودهای زیاد دیگری وجود دارد که با جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید تجربه خواهید کرد.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا