ورود چراغ خاموش مایکروسافت به دنیای رمزارزها!

براساس گزارش Albacoer (شرکت فعال در زمینه امنیت نرم افزار) که در تاریخ ۱۳ مارس منتشر شد، مایکروسافت بی سر و صدا در حال آزمایش یک کیف پول رمزارزی داخلی برای مرورگر Edge خود است.

موبنا – مایکروسافت در مورد این پروژه به‌طور رسمی اطلاعاتی را منتشر نکرده و در مورد این‌که این کیف پول از چه رمزارزهایی پشتیبانی خواهد کرد، اطلاعاتی در دسترس نیست. با این حال، در صفحات مجازی که در مورد این خبر اطلاعاتی را منتشر کرده‌اند، اسکرین‌شات‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد ETH، DAI، USDC و USDT در این کیف پول پشتیبانی خواهند شد.
تصاویر دیگر نشان می‌دهند که این کیف پول امکان انجام معاملات با کوین‌بیس و مون‌پی را خواهد داشت، از سایر کیف پول‌های رمزارزی دیگر پشتیبانی کرده و امکان ارائه اخبار مرتبط با ارزهای دیجیتال را به کاربران خواهد داشت.
مایکروسافت اعلام کرده است که این پروژه در حال تست و آزمایش خواهد بود. این شرکت همچنین هشدار داده که در صورت از دست رفتن موجودی کاربران، هیچ‌گونه تضمین و بازپرداختی انجام نمی‌دهد.
این کیف پول یک کیف پول غیرحضانتی است، به این معنی که کاربران کنترل کامل بر دارایی‌های خود دارند و مایکروسافت امکان دسترسی به کلید خصوصی اشخاص را ندارد و نمی‌تواند به کاربران کمک کند تا کیف پول خود را بازیابی کنند.
مایکروسافت Edge، اولین مرورگر وب نیست که به طور پیش فرض استفاده از کیف‌پول‌های رمزارزی را در خود جای داده است. مرورگر اپرا از سال ۲۰۱۸ شروع به پشتیبانی از ارزهای دیجیتال کرد، در ابتدا این ویژگی را بر روی نسخه موبایل و سپس در سال ۲۰۱۹ آن را به نسخه دسکتاپ خود اضافه کرد. همچنین، می‌توان به مرورگر Brave که دارای کیف پول رمزارزی داخلی و توکن اختصاصی BAT است، اشاره کرد. این پروژه با پروژه‌های دیگری مانند سولانا در سال ۲۰۲۱ و بایننس در سال ۲۰۲۰ همکاری داشته است.
کاربران مرورگرهایی مانند موزیلا فایرفاکس و گوگل کروم هم می‌توانند کیف پول های رمزارزی مانند Metamask یا MEW را در مرورگر خود نصب کنند.

 منبع: رمزارز نیوز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا