۱۰ سال فعالیت بدون وقفه، سند موفقیت بیت کوین!

داده‌های استخراج شده از سایت BitcoinUptime که توسط یک کاربر Reddit با نام Tasigur1 در ۱۷ مارس به اشتراک گذاشته شده، نشان می‌دهد که شبکه بیت کوین به طور مداوم در ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته طی ۱۰ سال گذشته بدون هیچ مشکلی در حال فعالیت بوده است.

موبنا – از زمان آغاز به کار این ارز دیجیتال در سال ۲۰۰۹، این شبکه دو بار از کار افتاد. یکی از آن‌ها به سال ۲۰۱۰ باز می‌گردد که یک بلاک حاوی تراکنشی بود که به دلیل نشتی کد، تعداد بیت‌کوین‌های نجومی ایجاد کرد، البته جامعه ماینرها به سرعت این مشکل را کشف و برطرف کردند و از یکپارچگی شبکه بیت کوین اطمینان حاصل شد. جالب اینجاست که با این اتفاق، زمان آپ تایم (در دسترس بودن) شبکه بیت کوین در سال ۲۰۱۰ به ۹۹.۹۰۸ درصد رسید.
مشکل بعدی در سال ۲۰۱۳ اتفاق افتاد، زمانی که یک بلاک با ورودی تراکنش‌های بیشتر از آنچه قبلا دیده شده بود، تایید، استخراج و پخش شد که باعث ایجاد فورک در این بلاکچین شد. البته مجددا ماینرها به سرعت مشکل را شناسایی و حل کردند و از آسیب جدی به شبکه جلوگیری شد. این حادثه منجر به رسیدن آپ تایم شبکه بیت کوین به ۹۹.۹۳۲ درصد برای سال ۲۰۱۳ شده بود.
باید پذیرفت این واقعیت که شبکه بیت کوین به مدت ده سال بدون توقف فعالیت کرده است، گواهی بر انعطاف‌پذیری و قابل اطمینان بودن فناوری بلاکچین زیربنایی آن است. قابل ذکر است، ماهیت غیرمتمرکز واقعی آن، حذف شبکه یا به خطر انداختن امنیت آن را برای هر کسی بسیار دشوار می‌کند.
وضعیت آپ تایم بیشتر ایدئولوژی‌های بنیان‌گذار بیت کوین برای حل ضعف بخش مالی سنتی را تأیید می‌کند. در دسترس بودن ۲۴ ساعته به این معنی است که بدون توجه به موقعیت مکانی، همیشه برای کاربران قابل دسترسی است. این امر بیت کوین را به گزینه‌ای جذاب برای افرادی تبدیل کرده که می‌خواهند خارج از ساعات کاری عادی بانکی تراکنش انجام دهند و یا در کشورهایی زندگی می‌کنند که خدمات بانکداری سنتی به راحتی در دسترس نیست.
علاوه بر این، این نقطه عطف با دوره‌ای مصادف شده که در آن، بخش بانکی ایالات متحده به دنبال سقوط سهام سه بانک در عرض چند روز با بحران مواجه شده است.
قیمت بیت کوین در روزهای اخیر به طور پیوسته در حال افزایش بوده و به بالاترین حد خود در چند ماه اخیر رسیده است. در زمان انتشار این خبر، بیت کوین با قیمت ۲۷۴۷۰ دلار معامله شده و در ۲۴ ساعت گذشته سودی بیش از ۷ درصد و در نمودار هفتگی ۳۵ درصد رشد داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا