دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی گلکسی S24 اولترا احتمالاً زوم ۱۵۰ برابری را ممکن می‌کند

طبق گزارشی جدید، دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی جدید گلکسی S24 اولترا قابلیت بزرگ‌نمایی این گوشی هوشمند را بیش‌ از پیش ارتقا خواهد داد.

موبنا – سامسونگ امسال برای اولین‌ بار از دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی در گلکسی S23 اولترا استفاده کرد و طبق شایعات اخیر این شرکت قصد دارد همین روند را درمورد گلکسی S24 اولترا نیز ادامه دهد. البته گفته می‌شود نسل بعدی گوشی پرچمدار غول فناوری کره‌ی جنوبی از حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی جدیدی در دوربین اصلی بهره خواهد گرفت.

به گزارش WccfTech، حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی جدید گلکسی S24 اولترا قابلیت‌های بهبودیافته‌ای را دراختیار کاربران قرار خواهد داد. این شرکت اولین‌بار از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی در گلکسی S20 اولترا استفاده کرد و امسال با معرفی گلکسی S23 اولترا، دوربین اصلی این گوشی را به حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی ارتقا داد. افزایش تعداد مگاپیکسل‌ها باعث می‌شود نور جذب‌شده در هر پیکسل کاهش یابد و سامسونگ این محدودیت را با الگوریتم‌های نرم‌افزاری رفع می‌کند.

دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی گلکسی S24 اولترا احتمالاً ابعاد پیکسل‌ها را افزایش خواهد داد. علاوه‌براین گفته می‌شود این دوربین امکان بزرگ‌نمایی دیجیتالی ۱۵۰ برابری را ارائه خواهد داد.

به‌هرحال، با نگاه به بحث‌های اخیر درمورد جعلی بودن عکاسی از ماه با دوربین گوشی‌های سامسونگ، انتظار می‌رود این شرکت تاکتیک‌های گمراه‌کننده‌ی خود را کنار گذاشته و به‌جای استفاده از یادگیری ماشینی برای افزایش وضوح تصاویر، دوربین گوشی‌های هوشمند خود را از نظر سخت‌افزاری ارتقا دهد.

طبق شایعات گلکسی S24 اولترا از تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 3 استفاده خواهد کرد که امکان ثبت تصاویر ۲۰۰ مگاپیکسلی را با پردازنده‌ی سیگنال تصویر (ISP) بهبودیافته فراهم می‌کند.

 منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا