کراس ترک؛ با پرفروش ترین خودروی سوبارو در تمام دوران (+عکس)

خودرو طی ۹.۶ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت می رسد. ارتفاع خودرو از سطج زمین ۲۲۱ میلیمتر است که کراس ترک را به گزینه ای مناسب برای ماجراجویی در بیراهه نوردی نیز تبدیل می کند.

موبنا کراس ترک جایگاه ویژه ای در سوبارو دارد زیرا بالاترین آمار فروش کمپانی را به خود اختصاص داده است. از زمان معرفی در سال ۲۰۱۳ تا کنون ۳ نسل از کراس ترک معرفی شده و رکورد فروش ۱.۱ میلیون دستگاه را نیز در اختیار دارد.

تریم پریمیوم ۲۰۲۴ یکی از جذاب ترین و البته جدیدترین مدل کراس ترک است که در بازار آمریکا حدود ۲۶ هزار دلار قیمت دارد و با این برچسب اقتصادی به عنوان انتخابی جذاب و مطمئن پیش روی مشتریان سوبارو قرار دارد.

کراس ترک در نسل سوم همچنان ظاهر چابک خود را حفظ کرده و البته تهاجمی تر هم به نظر می رسد. در بخش پیشرانه از تپنده ۴ سیلندر ۲ لیتری با ۱۵۲ اسب بخار خروجی و گشتاور ۱۹۶ نیوتن متر استفاده شده است. وزن خالص خودرو حدود ۱۵۰۰ کیلوگرم است و شاخص یدک کشی آن نیز برابر با ۶۸۰ کیلوگرم محاسبه شده است.

با جعبه دنده سی وی تی و سامانه تمام چرخ محرک فعال، شاخص مصرف بنزین سوبارو کراس ترک پریمیوم برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر ۸.۷ لیتر، در بزرگراه ۶.۹ لیتر و در حالت ترکیبی ۸.۱ لیتر گزارش شده است. این شاخص مصرف برای پیشرانه تریم پریمیوم آماری کاملا موفق محسوب می شود که حکایت از مهندسی برتر ژاپنی دارد.

خودرو طی ۹.۶ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت می رسد. ارتفاع خودرو از سطج زمین ۲۲۱ میلیمتر است که کراس ترک را به گزینه ای مناسب برای ماجراجویی در بیراهه نوردی نیز تبدیل می کند.

گفتنی است سوبارو کراس ترک ۲۰۲۴ در ۴ تریم  با ۲ پیشرانه قابل سفارش است که نمونه قویتر با تپنده ۲.۵ لیتری ۱۸۲ اسب بخاری ارائه می شود.

کابین یکی از نقاط قوت سوبارو کراس ترک جدید محسوب می شود. طراحی کنسول اصلی و جانمایی جزئیات در نوع خود کاربردی و جالب هستند. کیفیت مواد اولیه نیز حتی در بافت سخت، سطح بالایی دارد. از فناورانه های کابین باید به نمایشگر اصلی تنظیمات سیستم سرگرمی در اندازه ۱۱.۶ اینچی اشاره کنیم که در حالت عمودی داخل کنسول جانمایی شده است. سیستم صوتی ۴۳۲ وات هارمن کاردون با ۱۰ اسپیکر از دیگر آپشن های کراس ترک است.

در بخش ایمنی نیز می توان به ویژگی هایی مانند پایش تغییرات ترافیکی در مسیر، کروز کنترل، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، سنسورهای هشدار برخورد، ترمز اضطراری و… اشاره کرد.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا