هایما ۷اکس-ئی؛ لوکس و الکتریکی از چین(+عکس)

از ویژگی های کابین هایما ۷اکس-ئی باید به: سیستم تهویه اتوماتیک با دسترسی ردیف عقب، استارت دکمه ای، درب صندوق الکتریکی باز/بسته بدون دخالت دست، استراحتگاه دست ردیف اول و دوم، صندلی ردیف سوم، صندلی کاپیتانی ردیف دوم، تنظیم الکتریکی صندلی…

موبنا – حدودا ۲ سال پیش و همزمان با معرفی خودروی MPV هایما با نام ۷اکس به معرفی آن پرداختیم که جزئیاتش اینجا در دسترس قرار دارد. اکنون مدل جدیدی از این خودروی لوکس با نام هایما ۷اکس-ئی معرفی شده که در بازار چین از ۳۱۷۰۰ تا ۳۷۵۰۰ دلار قیمت گذاری می شود.

هایما ۷اکس-ئی در واقع نسخه الکتریکی مدل قبلی محسوب می شود که همچنان میزبان یک طراحی زیبا و مشتری پسند در کلاس خود است. خودرو به مدت ۵ سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر(هر کدام زودتر باشد) توسط تولیدکننده ضمانت می شود.

هایما ۷اکس-ئی از منظر ابعاد برابر با ۴۸۱۵ میلیمتر در طول، ۱۸۷۴ میلیمتر در عرض و ۱۷۲۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با ۲۸۶۰ میلیمتر است. ارتفاع از سطح زمین ۱۶۰ میلیمتر و وزن خودرو ۱۹۲۰ کیلوگرم محاسبه شده است.

در بخش پیشرانه این هایما از تک موتور الکتریکی ۲۰۱ اسب بخاری با گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر استفاده شده است. انرژی مورد نیاز موتور از باتری ۷۱.۳۷ کیلووات ساعت تامین می شود که برد حرکتی ۵۱۰ کیلومتر را در اختیار خودرو قرار می دهد. زمان لازم برای شارژ کامل باتری با شارژر استاندارد حدود ۱۰ ساعت برآورد شده است.

با استفاده از فناوری شارژ سریع می توان طی ۲۷ دقیقه ظرفیت باتری را از ۳۰ به ۸۰ درصد رساند. ماژول باتری مورد استفاده در هایما توسط کمپانی CATL تولید شده است.

بیشینه سرعت برابر با ۱۶۵ کیلومتر برساعت و شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۸.۲ ثانیه محاسبه شده است.

در بخش جعبه دنده نیز از نمونه تک سرعته در ارتباط با محور جلو استفاده شده است.

سیستم ترمز در تمامی چرخ ها دیسکی است و رینگ های آلومینیومی در اندازه ۱۸ اینچی روی هایما ۷اکس-ئی نصب می شوند.

کابین هایما ۷اکس-ئی از مواد اولیه باکیفیت شکل گرفته و فناورانه های روز نیز حضور فعالی دارند. از جمله امکانات کابین باید به ۲ نمایشگر ۱۲.۳ اینچی در قابی یکپارچه اشاره کرد که یکی برای تنظیمات سیستم سرگرمی و دیگری نمایش اطلاعات کیلومتر مورد استفاده قرار می گیرد.

از دیگر ویژگی های کابین باید به: سیستم تهویه اتوماتیک با دسترسی ردیف عقب، استارت دکمه ای، درب صندوق الکتریکی باز/بسته بدون دخالت دست، استراحتگاه دست ردیف اول و دوم، صندلی ردیف سوم، صندلی کاپیتانی ردیف دوم، تنظیم الکتریکی صندلی، پاور ویندوز جلو و عقب، آینه های الکتریکی با گرم کن و تاشوی خودکار، سنسور باران و برف پاک کن عقب اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز مجموعه ای از امکانات روز در نظر گرفته شده که می توان به: ورود بدون کلید، رادار پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، نشانگر فشار باد لاستیک، ای بی اس، ئی بی دی، دستیار ترمز، ترمز اضطراری، ترمز پارک اتوماتیک، دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی، نمایش نقاط کور دید راننده، سیستم پارک اتوماتیک، هدلایت اتوماتیک، نور پایین اتوماتیک، ایزوفیکس و ایربگ کامل غیر از جانبی ردیف عقب اشاره کرد.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا