با این ابزارها زندگی دیجیتالی خود را با آرامش پیش ببرید

تجربه محیطی آرامش بخش و بدون اضطراب در دنیای شلوغ و پر سر و صدای امروزی کار دشوار و سختی به نظر می‌رسد. در خانه‌ها، محل کار و… همیشه عواملی وجود دارد که سکوت و آرامش فضاها را در هم می‌شکند و عاملی برای افزایش دلهره و نگرانی افراد می‌شود. برای همین انسان‌ها همیشه به دنبال راهکارها و ابزارهایی برای ایجاد آرامش بیشتر و کاهش اضطراب‌ها و نگرانی‌های روزمره هستند.

موبنا – این موضوع در عصر دیجیتال اهمیت بیشتری پیدا کرده و این انتظار از ابزارها و دستگاه‌های فناوری می‌رود تا به کاهش استرس‌های روزمره کمک کنند. گوشی‌های هوشمند، هدفون‌ها، دستبندهای سلامتی، ساعت‌های هوشمند، تبلت‌ها و… به عنوان دستگاه‌هایی که همیشه همراه خود داریم، بیشترین نقش را در این موضوع دارند. در ادامه به مرور راهکارهایی پرداخته‌ایم که به شما کمک می‌کند تا از ابزارهای هوشمند خود برای ایجاد محیطی آرامش‌بخش و به حداقل رساندن اضطراب‌های روزمره بهره ببرید.

با این ابزارها زندگی دیجیتالی خود را با آرامش پیش ببرید

گوشی‌های متمرکز

حتما برای‌تان پیش آمده است هنگامی که مشغول فعالیتی هستید صدای اعلان‌ها یا برنامه‌های خاصی از گوشی شما باعث اختلال در تمرکز و افت کیفیت کار شما شده است. اعلانات شبکه‌های اجتماعی وسوسه زیادی را در افراد ایجاد می‌کند تا اپلیکیشن را باز کرده و ساعت‌ها غرق در خبرها، پست‌ها و استوری‌های دوستان و آشنایان شویم. برای پیشگیری از این مساله راهکارهای متنوعی پیش‌روی شما قرار دارد. یکی از این راهکارهای کاربردی استفاده از قابلیت‌های Digital Wellbeing and parental controls در گوشی‌های گلکسی سامسونگ است. در این بخش از گوشی‌های سامسونگ شما می‌توانید مقدار زمانی که صرف هر اپلیکیشن می‌کنید را مشاهده کرده و برای هر برنامه‌ محدودیت زمانی بگذارید. همچنین در این قابلیت می‌توانید با فعال کردن گزینه Focus Mode تمامی برنامه‌های مزاحم خود را در زمان کار مسدود کنید تا از شر اعلانات و صداهای آن خلاص شوید. همچنین این قابلیت یک گزینه به‌نام Take a break دارد که به شما امکان استفاده از آن برنامه‌ها را برای مدت کوتاهی به عنوان زمان استراحت می‌دهد تا از فرسودگی و خستگی حین انجام کارهایتان بکاهد.

برای استفاده از قابلیت‌های متنوع این بخش کافیست در بخش تنظیمات گوشی‌های سامسونگ به سراغ گزینه Digital Wellbeing and parental controls بروید.

با این ابزارها زندگی دیجیتالی خود را با آرامش پیش ببرید

 

تلویزیون‌های ایمن

تلویزیون‌ها به عنوان صفحه نمایش‌هایی که ساعت‌های زیادی به خصوص در زمان پایانی شب به آن چشم می‌دوزیم، سهم موثری در میزان خواب و کیفیت آن دارد. توجه به این نکته در زمان انتخاب تلویزیون‌ها می‌تواند به سلامت چشم‌ها و داشتن خواب باکیفیت در طول زندگی‌مان کمک کند. به طور مثال تلویزیون‌های سری ۲۰۲۲ Neo QLED سامسونگ از قابلیتی به نام Eye Comfort بهره می‌برد که با با کاهش نور آبی تصاویر، تجربه‌ای لذت‌بخش و ایمن از تماشای تلویزیون را ارائه می‌دهد.

وقتی شما به مدت طولانی به صفحه تلویزیون و نمایشگر دیگر محصولات الکترونیکی خیره می‌شوید، مقدار زیادی نور آبی به چشم تابیده می‌شود. این نویزهای پراکنده و غیرمتمرکز، موجب کاهش کنتراست شده و در بلند مدت باعث خستگی چشم می‌شود. از سوی دیگر تماشای تلویزیون در طول شب می‌تواند ریتم شبانه‌روزی طبیعی بدن شما را با کاهش میزان ملاتونین تولید شده مختل کند، زیرا بدن شما فکر می‌کند که روز است.

حالت Eye Comfort با تغییر نور محیط، به طور خودکار و به تدریج میزان نور صفحه نمایش را کاهش می‌دهد و رنگ‌های گرم‌تری را به نمایش می‌گذارد. بنابراین اگر تماشای تلویزیون در محیطی تاریک یکی از عادات شخصی شما هنگام دیدن برنامه محبوب‌تان است با فعال کردن حالت Eye Comfort، سطح نور آبی کاهش می‌یابد و تصاویر گرم‌تر به نظر می‌رسد.

با این ابزارها زندگی دیجیتالی خود را با آرامش پیش ببرید

ساعت‌های هوشمند

ایجاد آرامش و کاهش استرس‌های روزمره با هدف حفظ سلامتی و ارتقا تندرستی بدن‌مان انجام می‌شود. برای همین چنانچه از میزان سلامتی خود باخبر و آگاه نباشیم، حفظ و مراقبت از آن دشوار می‌شود. ساعت‌های هوشمند، امروزه به قابلیت‌های پیشرفته‌ای مجهز هستند که به طور دقیق ما را از وضعیت بدن‌مان مطلع می‌کند و حتی برای ارتقا سطح تندرستی، پیشنهادات کاربردی ارائه می‌دهند. براساس یک تحقیق انجام شده، ابزارهای پوشیدنی به طور متوسط زمان نشستن افراد را تا ۶۸ دقیقه کاهش داده و تعداد فعالیت‌های بدنی روزانه افراد را تا ۲۵۰۰ گام افزایش می‌دهد.

داشتن ساعتی هوشمند با حسگرهای پیشرفته به شما کمک می‌کند تا از جزئی‌ترین علائم حیاتی و وضعیت بدن خود اطلاع یافته و در صورت لزوم به سرعت برای درمان بیماری‌ها اقدام کنید. در این زمینه ساعت‌های هوشمند سری گلکسی Watch4 و Watch5 سامسونگ از حسگری پیشرفته به نام تحلیل امپدانس بیوالکتریک (BIA) بهره می‌برد که اطلاعات مهمی همچون عضلات اسکلتی، نرخ متابولیک پایه، درصد آب بدن و چربی بدن به اطلاع کاربر می‌رسد.

ساعت‌های هوشمند گلکسی Watch4 و Watch5 سامسونگ همچنین از حسگر پیشرفته BioActive بهره می‌برند. این حسگر جدید سه کاره از یک چیپ برای فعالیت دقیق سه حسگر قدرتمند حوزه سلامت (ضربان قلب اپتیکال، تحلیل الکتریکی قلب و تحلیل آمپدانس بیوالکتریک) استفاده می‌کند تا کاربران بتوانند فشار خون و میزان اکسیژن خون را مشاهده کنند و ضربان نامنظم یا AFib را تشخیص دهند.

 

سامسونگ با اولویت قرار دادن آسایش و راحتی هر چه بیشتر کاربران در طراحی محصولات، کوشیده تا یک اکوسیستم متصل و یکپارچه را در اختیار کاربران خود بگذارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا