فیات موبی؛ هاچ بک شهری ارزان قیمت (+عکس)

از ویژگی های بخش ایمنی می توانیم به دو کیسه هوا و سنسور پارک عقب اشاره کنیم. موبی همچنین موفق به دریافت ۲ ستاره از Latin NCAP شده است.

موبنا فیات موبی، خودرویی است که از سال ۲۰۱۶ تا کنون در کشور برزیل تولید می شود. موبی در بازارهای آمریکای جنوبی به عنوان هاچ بک سگمنت A عرضه شده و در مجموع یک خودروی کوچک مناسب رانندگی در شهر محسوب می شود.

موبی از منظر ابعاد برابر با ۳۵۶۶ میلیمتر در طول، ۱۶۳۳ میلیمتر در عرض و ۱۴۹۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز ۲۳۰۵ میلیمتر است. وزن خالص خودرو ۹۰۷ کیلوگرم محاسبه شده است.

ظرفیت قسمت بار حدود ۲۳۵ لیتر است.

فیات موبی در تریم های مختلفی عرضه می شود که نسخه TREKKING در واقع تریم کراس آن محسوب می شود.(تصویر زیر)

فیات موبی؛ هاچ بک شهری ارزان قیمت (+عکس)

برای پیشرانه فیات موبی از نمونه ۱ لیتری ۳ سیلندر با ۶۹ اسب بخار خروجی و ۹۳ نیوتن متر گشتاور استفاده شده که متوسط مصرف آن حدود ۴.۵ لیتر برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی است. ظرفیت باک بنزین ۴۷ لیتر است.

در تریم پایه، جعبه دنده ۵ سرعته دستی در ارتباط با محور جلو از دیگر ویژگی های فیات موبی است. خودرو طی ۱۳.۶ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد.

سیستم ترمز در چرخ های جلو دیسکی و عقب کاسه ای است. رینگ های آلومینیومی در اندازه ۱۴ اینچی ارائه می شوند.

فیات موبی کابین بسیار ساده و اقتصادی را میزبانی می کند که از ویژگی های این فضا می توان به نمایشگر مونوکروم با قابلیت نصب تلفن همراه به عنوان نمایشگر تنظیمات در تریم پایه و نمایشگر ۷ اینچی تنظیمات سیستم سرگرمی با پشتیبانی بی سیم از اندروید اوتو در تریم بالاتر، نمایشگر ۳.۵ اینچی میان نشانگرهای سنتی امپر، فرمان هیدورلیک، شیشه های برقی جلو، سیستم تهویه، تنظیم ارتفاع فرمان و… را مورد اشاره قرار داد.

تقریبا تمامی قسمت های کابین از مواد دارای بافت سخت تولید شده اند.

از ویژگی های بخش ایمنی می توانیم به دو کیسه هوا و سنسور پارک عقب اشاره کنیم. موبی همچنین موفق به دریافت ۲ ستاره از موسسه ایمنی Latin NCAP  شده است.

قیمت فیات موبی با توجه به بازار هدف از حدود ۹۰۰۰ دلار آغاز و تا ۱۲۶۷۰ دلار بالا می رود.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا